Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@19:54:58 GMT

قیمومیت عربستان و امارات را نخواهیم پذیرفت

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۵۹۰۳

قیمومیت عربستان و امارات را نخواهیم پذیرفت

وزیر خارجه یمن گفت که این کشور به دنبال صلح است و ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی باید به نشانه صلح‌خواهی بندرگاهها و فرودگاههای یمن را بازگشایی کند.

به گزارش مشرق، هشام الشرف وزیر خارجه یمن خواستار بازگشایی فرودگاه‌ها و بندرهای این کشور توسط ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی شد.

الشرف به شبکه خبری المیادین گفت که «چندین بار گفته‌ایم که دست خود را برای صلح دراز می‌کنیم، ولی به دنبال صلح عادلانه هستیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید: انصارالله عقب‌نشینی نمی‌کند، به فکر راه حل جدید باشید!

وی خطاب به ائتلاف متجاوز تأکید کرد: «فرودگاهها و بندرگاهها را باز کنید. [در این صورت] طرحهای صلح، وجود خواهد داشت، ولی اگر ما را بمباران کنند، به سمت صلح حرکت نخواهیم کرد».

این وزیر یمنی خاطر نشان کرد: «اگر [ائتلاف متجاوز سعودی] خواستار ادامه جنگ باشند، ما نیز ایستادگی خواهیم کرد تا پیروز شویم».

الشرف تصریح کرد که دولت یمن، آماده است تا اختلافات با طرف آمریکایی را بررسی کند، «ولی ما در مقابل، به دیپلماسی ایستادگی ادامه خواهیم داد».

وی در پایان گفت که «قیمومیت عربستان، امارات یا هر کشور دیگری را نخواهیم پذیرفت و با وجود تمام کارشکنیها، به تلاشهای خود ادامه خواهیم داد».

این اظهارات در حالی مطرح شده است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آستانه آزادسازی استان راهبردی مأرب قرار دارند و مزدوران وابسته به عربستان و امارات نیز توان مقابله با پیشروی نیروهای یمن را ندارند.

عربستان به همراه امارات و چند کشور عربی و با حمایت آمریکا، از فروردین ماه ۱۳۹۴، ائتلافی را به ادعای بازگرداندن رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن تشکیل داد، ولی تا کنون به هیچ از اهداف خود دست نیافته است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو وزیر خارجه یمن هشام شرف صنعاء سعودی دولت یمن آمریکا امارات ائتلاف متجاوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: هرگز فعالیت‌ جدایی‌طلبان تایوان را تحمل نخواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دونگ جون» وزیر دفاع چین امروز چهارشنبه تأکید کرد که «ارتش آزادی‌بخش خلق چین هرگز فعالیت‌های جدایی‌طلبان در تایوان را تحمل نخواهد کرد.»

آن‌گونه که وزارت دفاع چین به نقل از دونگ جون منتشر کرده، وزیر دفاع چین در گفت‌وگوی تصویری با «لوید آستین» همتای آمریکایی خود تأکید کرده است که «نظامیان چین و ایالات متحده باید برای صلح و ثبات نهایت اهمیت را قائل شوند و راه‌هایی را برای همزیستی و براساس اعتماد بیابند.»

وی در ادامه گفت: ایجاد روابط بین نیروهای مسلح کشورها بر اساس برابری و احترام که غیر تقابلی خواهد بود، باعث فضای همکاری عملی و ایجاد تدریجی اعتماد متقابل می‌شود.»

وزیر دفاع چین در این گفت‌وگو همچنین تأکید کرد که مسئله تایوان هسته اصلی منافع پکن است و دراین‌باره نباید منافع چین نقض شود.

پکن تایوان را قلمرو مستقل چین می‌داند و هشدار داده است که هر گونه تلاش برای اعلام یک کشور مستقل به معنای جنگ است. به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، شی جین‌پین، رییس‌جمهور چین اخیراً این نکته را برای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، هنگام دیدار این دو در کالیفرنیا روشن کرد.

شی جین‌پینگ به بایدن اعلام کرد که چین «فضای زیادی» را برای اتحاد مجدد مسالمت آمیز با تایوان فراهم می‌کند، اما هیچ گونه حرکت جدایی طلبانه این جزیره خودمختار را تحمل نخواهد کرد.

کد خبر 6080506

دیگر خبرها

  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • العین، الهلال عربستان را تحقیر کرد
  • برد بزرگ العین مقابل الهلال برای پایان رکورد جهانی
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • سردار پورجمشیدیان: با متجاوز به خاک ایران مماشات نخواهیم کرد
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل
  • چین: هرگز فعالیت‌ جدایی‌طلبان تایوان را تحمل نخواهیم کرد
  • چین: هرگز فعالیت‌های جدایی‌طلبان تایوان را تحمل نخواهیم کرد