Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فرقه‌های انحرافی و عرفان‌های کاذب مهمترین موضوعات جشنواره «رنگ‌ها و نیرنگ‌ها» را به خود اختصاص دادند.
هنرمندان کشور در رشته‌های هنری متعدد شامل پوستر، کاریکاتور، مستند تلویزیونی و رادیویی، فیلم داستانی کوتاه ، موشن‌گرافیک و موشن‌کمیک، نمایش کوتاه ، پادکست و کتاب صوتی با آغاز فراخوان آثار خود را برای رقابت به این دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجموع آثار رسیده به این جشنواره ملی به ۳۸۰  اثر رسید که فرقه‌ها، فرقه ضاله بهائیت و مسیحیت صهیونیستی به ترتیب بیشترین موضوعات این آثار فرهنگی و هنری بودند.
مقابله فرهنگی و هنری با فرقه‌های ضاله و عرفان‌های کاذب از مهمترین اهداف صاحبان و برگزارکنندگان این جشنواره بوده است.
محورهای جشنواره مذکور نیز شامل فرقه‌ها، فرقه ضاله بهائیت، مسیحیت صهیونیستی، عرفان‌های کاذب و فرقه‌های نوظهور، انجمن حجتیه، تصوف و جریان‌های انحرافی فرقه‌های متصوفه بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در آیین اختتامیه این جشنواره به تببین اهداف دشمنان در ترویج عرفان ها و فرق نوظهور پرداخت و عوامل داخلی و خارجی آن را تشریح کرد.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، ترویج‌کنندگان این فرقه‌ها و عرفان‌ها با ارائه حرف‌های زیبا در صدد منحرف‌کردن اذهان مردم به خصوص جوانان هستند و با تقدیر از برگزارکنندگان این جشنواره، آن را گامی مهم در استفاده از ابزار هنر برای مقابله با این عرفان ها و فرقه ها دانست.
سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز در این آیین طی سخنانی گفت:  عرفان‌های کاذب و حمله به اعتقادات و دین از مهمترین روش‌های این نوع از درگیری‌های غیرنظامی دشمنان نظام اسلامی ایران است.
وی تهاجم به مغزها و تفکرات افراد جامعه در جنگ‌های فرهنگی و غیرنظامی را مورد اشاره قرارداد و افزود: جنگ‌های نظامی که دشمنان علیه کشور به‌ راه انداختند، با وجود وارد ساختن خسارت‌های مادی، اثرات معنوی بسیار ارزشمندی را در زندگی ملت ایران به همراه داشت که در آینده نیز اهمیت این ارزش‌ها بیشتر نمایان می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه تهاجم نظامی نیز در گذشته به عنوان نخستین هدف این دشمنان قسم‌خورده اسلام و ایران بوده است، گفت: : جنگ‌های نظامی که دشمنان علیه کشور به‌ راه انداختند، با وجود وارد ساختن خسارت‌های مادی، اثرات معنوی بسیار ارزشمندی را در زندگی ملت ایران به همراه داشت که در آینده نیز اهمیت این ارزش‌ها بیشتر نمایان می‌شود.
در پایان این جشنواره ملی با اهدای لوح تقدیر و تندیس و جوایز دیگر از برگزیدگان تجلیل شد.
در برگزاری این جشنواره دستگاه‌های مختلف از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری و مشارکت داشتند و داوری بخش هنری آن نیز بر عهده این اداره کل بوده است./

برچسب‌ها سمنان مرتضی مطیعی سیدمحمدرضا هاشمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان مرتضی مطیعی سیدمحمدرضا هاشمی سمنان مرتضی مطیعی سیدمحمدرضا هاشمی عرفان های کاذب عرفان ها فرقه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبائی برگزار می‌شود.

محور‌های موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

علاقه‌مندان به شرکت در "ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب" می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.

آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

دیگر خبرها

  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • قابهایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد