Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمد رزم روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مشکلات پروژه های کلان لرستان در سفر رییس جمهوری به این استان بیان خواهد شد که رویکرد اصلی، فعال سازی پروژه های راکد می‌باشد.

وی گفت: زمینه حمایت از سرمایه گذاران در راستای سیاست های کلی اقتصادی نظام و ابلاغی مقام معظم رهبری و تحت حمایت از حقوق بیت‌المال، برای توسعه و آبادانی لرستان فراهم می‌شود و اکنون که در جنگ اقتصادی هستیم برای تقویت کارخانجات تولیدی و سرمایه گذاری همواره تلاش خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص مشکلات کارخانه عظیم خودرو بروجرد افزود: این کارخانه سه هزار میلیارد تومان ارزش دارد و اکنون فعال است اما در گذشته تعدادی خودرو را پیش فروش کرده که بیش از ظرفیت و بدون مجوز بود و باید نظارت های لازم صورت می‌گرفت.

رزم تصریح کرد: در این راستا تعدادی از مردم مالباخته شکایت کردند که امیدواریم با دستورات قضایی، مدیر این کارخانه آزاد و زمینه اشتغالزایی کامل با ظرفیت آن فراهم شود.

وی همچنین ادامه داد: صنایع غذایی گهر دورود در ۶ فاز طراحی شده که ۲ فاز آن با ۱۲۰ کارگر فعال است و برای راه اندازی سایر بخش های آن، باید به بخش خصوصی واگذار شود.

رزم اظهار کرد: کارخانه صدر فولاد ازنا به ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌ در گردش نیاز دارد که اکنون به سرمایه گذار جدید واگذار شده است که در آینده نزدیک فاز فولاد آن فعال و تا ۲ ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: متهمان ۱۹ فقره قتل در لرستان از سال ۸۰ تاکنون شناسایی شده اما فراری هستند، تاکنون قاتلان ۱۰ فقره قتل شناسایی نشده اند و طی ۲ سال گذشته، ۳۰ قاتل که پرونده آنان طی ۱۵ سال اخیر تشکیل شده است دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از زندانیان محکوم استان، دارای اشتغال و تولید درآمد زا هستند و ۶۴۰ زندانی با رای باز در بند می‌باشند گفت: همچنین حکم اعدام ۲ متهم پرونده تیراندازی به پمپ بنزین منطقه دره گرم خرم آباد در سال ۹۷ اجرایی شد.

رییس کل دادگستری لرستان  افزود: ۶ ماهه نخست سال گذشته نیز ۲۳ زندانی از زندان مرکزی خرم‌آباد فرار کردند که با تلاش نیروهای امنیتی شناسایی و دستگیر شدند و با ۱۰ نفر از مامورانی که در نقشه فرار آنها همکاری داشتند برخورد شد.

رزم با اشاره به اینکه سرقت، اولین جرم در لرستان می‌باشد ادامه داد: از پنج هزار عنصر مجرمانه جرم، حدود ۴۰ جرم شناسایی شده است و در اولویت برخورد قرار دارد که بر این اساس با قاتلان، قاچاقچیان کالا، اراذل و اوباش و مجرمان سرقت مسلحانه قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۹۷ هزار پرونده به دادگستری لرستان ارجاع و به صورت ۱۰۰ درصد رسیدگی شده است افزود: ۲۵ حوزه قضایی فعال در این استان وجود دارد و در ۲۷۴ شعبه ۲۴۹ قاضی درحال خدمت رسانی هستند که ۴۱ درصد در پست قضات کسری داریم.

وی ادامه داد: اکنون ۹ انبار اموال تملیکی در لرستان وجود دارد و شامل خودرو، موتور سیکلت، قطعات یدکی، لوازم خوراکی می‌باشد که بسیاری از موجودی آنها قابل استفاده نیست.

رزم گفت: یک میلیارد متر مکعب تخصیص آب لرستان است که تنها ۲۷۸ میلیون مترمکعب آن ذخیره می‌شود و باقی آن به دلیل نبود سد ذخیره نمی شود همچنین وزارت نیرو و آب منطقه‌ای باید آب را از پشت سدها به اراضی کشاورزی انتقال دهند.

رییس کل دادگستری لرستان اضافه کرد: خبرنگاران نگهبان امین منافع عمومی هستند که اطلاع رسانی به موقع، آگاهی بخشی و روشنگری در مسیر توسعه، ثبات و آرامش مهمترین وظیفه آنان است.

رزم گفت: همچنین هفته گذشته با کمک بسیج و جمع آوری ۷۰۰ میلیون تومان، زمینه آزادی ۴۲ نفر از زندانیان جرایم مالی و غیرعمد در لرستان فراهم شد و به آغوش خانواده بازگشتند.

برچسب‌ها دادگستری سفر استانی قوه قضاییه لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری سفر استانی قوه قضاییه دادگستری سفر استانی قوه قضاییه لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک | پروژه های فعال راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در هفته آخر فروردین ماه ۱۴۰۳

تین نیوز

پروژه های فعال راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در هفته آخر فروردین ماه ۱۴۰۳

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برنامه‌های ۲۰‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟
  • اینفوگرافیک | پروژه های فعال راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در هفته آخر فروردین ماه ۱۴۰۳
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • ۱۰۰ درصد روستا‌های جنوب سیستان و بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند
  • برخی از طرح‌ها نباید در سفر رئیس‌جمهور به لرستان مطرح می‌شد
  • در حاشیه جلسه هیات دولت
  • اجرای کامل ۷۲ درصد مصوبات اقتصادی سفر رئیس جمهور در لرستان
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد
  • افتتاح ۲۸۸ پروژه کشاورزی در دولت سیزدهم