Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نشست استاندار خراسان رضوی با مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی، مسئولان و صاحبان واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک صنعتی مشهد (کلات) ۱۰ مصوبه یا راهکار برای حل مشکلات این شهرک در پی داشت.

راهکار نخست: تقویت زیرساخت‌های واحد‌های تولیدی

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی امروز پس از بازدید از زیرساخت‌های شهرک صنعتی مشهد در نشست بررسی مشکلات شهرک گفت: در نخستین گام برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی، فعالان اقتصادی و مدیران این بخش نباید اجازه دهند حتی یک واحد صنعتی در استان تعطیل شود و باید زیرساخت‌های واحد‌ها اعم از آب، برق، گاز، مخابرات و زمین در حد نیازشان تأمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی علل کاهش ظرفیت تولید ضروری است

او افزود: در گام دوم لازم است که ظرفیت تولید واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک مورد بررسی قرار گیرد و علل کاهش ظرفیت تولید آن‌ها احصا و برای ظرفیت رسانی آن‌ها به حداکثر تولید تلاش شود.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر احیای ۳۶ واحد صنعتی تعطیل مستقر در شهرک صنعتی مشهد ادامه داد: در گام سوم باید علل اصلی راکد ماندن واحد‌های صنعتی مزبور بررسی و اقدامات لازم برای احیای آن‌ها در مدت زمان مشخص شود.

تأمین گاز واحد‌های تولیدی یکی از راه حل‌ها است

نظری بیان کرد: در گام چهارم زیرساخت‌های شهرک صنعتی مشهد اعم از برق، آب، گاز، مخابرات و راه دسترسی باید به منظور حفظ واحد‌های صنعتی موجود و ارتقای ظرفیت تولید آن‌ها تکمیل شود.

او گام پنجم برای حل مشکلات شهرک صنعتی مشهد را گازدار کردن همه واحد‌های فعال این شهرک و بسترسازی برای تامین گاز واحد‌های در حال ساخت در فاز چهارم توسعه آن ذکر و تصریح کرد: هیچ یک از واحد‌های فعال این شهرک نباید فاقد گاز باشند.

استفاده از نیروگاه خورشیدی برای تأمین برق شهرک صنعتی

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تأمین برق مورد نیاز شهرک صنعتی مشهد از سوی نهاد‌های متولی تأکید کرد: برای خودکفایی برق این شهرک لازم است در گام ششم حل مشکلات آن، استفاده از نیروی خورشیدی و ایجاد نیروگاه در این زمینه مورد مطالعه قرار گرفته تا در آینده نزدیک بتوان بخشی از برق مورد نیاز این شهرک را از محل نیروگاه‌های خورشیدی تامین کرد

نظری با اشاره به ۳۱۸ طرح صنعتی در حال اجرا در مرحله توسعه شهرک صنعتی مشهد اظهار کرد: مرحله توسعه این شهرک در بخش‌های مختلف باید مورد بررسی قرار گیرد که در گام‌های هفتم و هشتم باید مسائل حوزه کارگاه‌های تولیدی در مرحله توسعه شهرک بررسی و حل شود، سپس مرحله توسعه این شهرک ضمن ایجاد همه زیرساخت‌ها اجرا شود.

ایجاد گروهی برای پیگیری اجرای راه حل‌های مشکلات شهرک صنعتی مشهد (کلات)

او افزود: در گام نهم برای حل مشکلات شهرک صنعتی مشهد باید گروهی به منظور پیگیری مصوبات مزبور با مسئولیت اعضای هیات مدیره شهرک و همراهی و هم افزایی مدیران دستگاه‌های اجرایی تشکیل شود و گزارش اقدامات به استانداری ارسال شود.

استاندار خراسان رضوی گام دهم یا مصوبه نهایی نشست بررسی مشکلات شهرک صنعتی مشهد را زمان بندی برای تحقق هر یک از مصوبات مزبور دانست و گفت: گزارش اقدامات برای اجرای هر مصوبه باید ظرف یک ماه جمع بندی و ارائه شود.

نظری با اشاره به اینکه مشکلات واحد‌های صنعتی خراسان رضوی از این پس به صورت حضور در شهرک‌ها و بررسی نزدیک مسائل پیگیری می‌شود، بر احصای مشکلات و راهکار‌ها به منظور تسریع در حل آن‌ها تاکید کرد

شهرک صنعتی مشهد (کلات) ۲۲ مگاوات کسری برق دار

علی بهرامی زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی نیز در ابتدای این نشست طی کزارشی گفت: شهرک صنعتی مشهد ۵۹۲ واحد صنعتی دارد که برای ایجاد آن‌ها ۲ هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و ۶ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است

او افزود: از مجموع واحد‌های صنعتی مستقر در این شهرک ۲۳۸ واحد فعال و ۳۶ واحد غیرفعال و راکد دارد، ۳۱۸ طرح صنعتی نیز در فاز ۴ توسعه این شهرک در حال اجرا است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: از آنجا که واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک صنعتی مشهد به سرعت در حال ساخت هستند و در فاصله کوتاهی به بهره برداری خواهند رسید، این شهرک به ۶۰ مگاوات برق نیاز دارد که از این میزان ۳۸ مگاوات تامین شده است و ۲۲ مگاوات کسری برق دارد.

نیازمند ایجاد ایستگاه گاز با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب هستیم

بهرامی زاده بیان کرد: شهرک صنعتی مشهد در طرح توسعه خود که واحد‌های کارگاهی در آن مستقر می‌شوند، نیاز به احداث ایستگاه گاز تی. بی. اس با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب و خط تغذیه با برآورد چهار کیلومتر برای آن دارد که نیازمند یاری شرکت گاز در این زمینه هستیم.

او با اشاره به ایجاد رینگ کابل فیبرنوری برای مرکز مخابرات شهرک صنعتی مشهد تصریح کرد: ایجاد این رینگ به طول چهار کیلومتر از مسیر رسالت به سمت شهرک باعث تغذیه آن از مسیر دیگر و کاهش ضرر واحد‌های صنعتی از قطعی مخابرات می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تأکید کرد: شرکت‌های ایرانسل و همراه اول زمین مورد نظر را برای استقرار ایستگاه‌های خود به منظور تامین اینترنت شهرک صنعتی مشهد از شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی درخواست کرده که نسبت به تامین اینترنت مورد نیاز واحد‌ها نیز اقدام خواهد شد

در این نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های بخش خصوصی و اعضای هیات مدیره شهرک صنعتی مشهد به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود برای حل مشکلات این شهرک پرداختند.

انتهای پیام//م. م.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری خراسان رضوی شهرک های صنعتی شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی مشکلات شهرک صنعتی مشهد استاندار خراسان رضوی شهرک صنعتی مشهد واحد های تولیدی برای حل مشکلات واحد های صنعتی مستقر در شهرک ظرفیت تولید مرحله توسعه زیرساخت ها واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران

سعید صادقی در این باره اظهار داشت: برای ۷۰۰ واحد صنعتی غیر فعال یا زیر ظرفیت تولید پروژه عارضه یابی و بهبود تعریف شد.

وی ادامه داد: کلینیک کسب و کار تهران با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی با بهره گیری از مشاوران و متخصصین حوزه صنعت اگر تغییر کاهشی در روند ظرفیت تولید این واحد‌ها ایجاد شده باشد ضمن انجام عارضه یابی، در صورت لزوم برای آن‌ها پروژه‌های بهبود و اصلاح نظام مدیریت را تعریف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با اشاره به حمایت دولت سیزدهم در راستای احیای واحد‌ها و بنگاه‌های اقتصادی گفت: در زمان شروع دولت سیزدهم نزدیک به ۳۳ درصد از واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال یا زیر ظرفیت بودند.

صادقی تاکید کرد: با همت دولت، چهار هزار تولیدی واحد به چرخه صنعت و تولید بازگشتند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • بهروری و سرمایه گذاری در سال جدید در دستور کار دستگاه‌های استان باشد
  • برگزاری اولین دوره مسابقات فوتشال در کلات
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد اختصاص یافت
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد
  • سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت اهمیت زیادی دارد