Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهین منافی روز یکشنبه در آیین افتتاحیه طرح سفیران سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی در میاندوآب اظهار داشت: این دانش‌آموزان امید است در سایه آموزش‌های عمومی به سلامت خود و اطرافیان شان در برابر کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک کنند.

وی افزود: این برنامه با این هدف آموزش داده می‌شود که دانش‌آموزان در رابطه با نحوه مراقبت از خود و اطرافیان به ویژه دانش‌آموزان بیمار و کم‌توان به عنوان ناظر و سفیر، آموزش های لازم را فراگرفته و زندگی کردن در برابر تهدیدهای سلامتی به ویژه کرونا کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه همچنین سفیران سلامت به عنوان مشوقان تزریق واکسن نیز محسوب می‌شوند، اظهار داشت: تاکنون ۹۶ درصد دانش‌آموزان استان دز اول و ۶۳ درصد نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

منافی افزود: همچنین ۹۷ درصد فرهنگیان استان نیز دز اول این واکسن و ۷۰ درصد نیز دز دوم را دریافت کرده اند.

وی گفت: هم اکنون آموزش برای دانش‌آموزان به صورت ترکیبی شامل حضوری با حداقل ۲ روز و حداکثر چهار روز در هفته و در بستر شاد ارایه می‌شود و مدیران مدارس هم در اطلس درسی و برنامه‌ریزی های خود در شورای مدرسه تمهیدات لازم را برای فراگیری دانش‌آموزان فراهم کرده اند.

وی با بیان اینکه برای بازگشایی مدارس در ستاد ملی کرونا تصمیم گیری می‌شود، گفت: با توجه به یکسان بودن مدارس با جامعه، حضور همگانی دانش‌آموزان در مدارس به صورت گروه‌بندی انجام می‌شود.

هفت هزار دانش آموز میاندوآبی سفیر سلامت مدارس هستند

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب هم در این آیین با اشاره به نقش دانش‌آموزان در کمک به ارتقای سطح سلامت جامعه، گفت: در ۲ سالی که از شیوع کرونا در کشور می‌گذرد روزهای سختی برای حوزه سلامت رقم خورد و اگر تعامل و همکاری حوزه‌های فرهنگی نبود به یقین این شرایط سخت‌تر می‌شد.

سهراب حیدری افزود: یکی از اقدامات خوبی که حوزه سلامت میاندوآب را در مبارزه با ویروس کرونا موفق‌تر کرد، وجود همین تعاملات بود که در حوزه تعلیم و تربیت با همدلی مدیریت و مجموعه آموزش و پرورش شهرستان رقم خورد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون یکی از مشکلات حوزه سلامت انتقال مفاهیم بهداشتی به جامعه است که اگر به صورت درست انتقال یابد بسیاری از مشکلات حوزه سلامت کاهش می‌یابد و به تبع آن آمار بستری‌ها و فوتی‌ها در بیمارستان ها نیز کاهش می‌یابد.

وی اظهار داشت: در این زمینه نقش سفیران سلامت کلی در جامعه و همچنین سفیران سلامت دانش‌آموزی نقشی ویژه و کاربردی است که باید از این پتانسیل حوزه به نحو مطلوب استفاده شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیان کرد: در حال حاضر در میاندوآب ۶۵ هزار سفیر سلامت فعالیت می‌کند که از این تعداد هفت هزار نفر دانش‌آموزان هستند که جمعیت عظیمی از شهرستان را شامل می‌شود و باید از آن به نحو احسن در انتقال دستورالعمل های بهداشتی بهره‌مند شد.

مدیر آموزش و پرورش میاندوآب هم اظهار داشت: در هزاره سوم و قرن مهاجرت های اطلاعاتی که منجر به تغییرهای همه جانبه در سبک زندگی اجتماعی و نحوه زیست شده است یکی از رسالت های آموزش و پرورش ایجاد بسترهای مناسب برای رشد همه جانبه دانش‌آموزان است.

بهروز تقی‌نژاد ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راهی است که می‌تواند این مهم را به منصه ظهور رسانده و دغدغه‌های متولیان تعلیم و تربیت را برای آماده سازی این نسل برای زندگی در بزرگسالی هموار سازد.

وی افزود: آموزش و پرورش میاندوآب با کمال افتخار میزبان افتتاح برنامه سفیران سلامت است که به قطع یقین در جهت بسترسازی لازم در عملیاتی کردن ساحت پنجم سند تحول بنیادین که رشد و ارتقای سلامتی جسمی دانش‌آموزان موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: امید است با اکسیر دانایی و شناخت لازم دانش‌آموزان که همواره گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده است بتوانیم این روادید را در عمل به نحو مطلوب اجرایی کنیم.

در پایان از دانش آموزان و فرهنگیان برتر سفیران سلامت میاندوآب تجلیل به عمل آمد.

آذربایجان‌غربی دارای ۶۴۵ هزار دانش آموز است که ۵۰ هزار نفر از آنها در میاندوآب تحصیل می کنند.

برچسب‌ها مدارس آذربایجان غربی میاندوآب وزارت آموزش و پرورش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس آذربایجان غربی میاندوآب مدارس آذربایجان غربی میاندوآب وزارت آموزش و پرورش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت دانش آموزان آذربایجان غربی آموزش و پرورش سفیران سلامت دانش آموزان حوزه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۶۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قمری با تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات عنوان کرد: از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ تاکنون تعداد ۲۷۵۶ ارجاعات دانش آموزی از مدارس به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی آموزش و پرورش مناطق و نواحی و مرکز مشاوره استان داشته‌ایم که ۳۵۲ مورد مرتبط با فوریت‌های روانی‌اجتماعی بوده است.

قمری افزود: موارد دیگر شامل ۹۶۷ مورد مشکلات تحصیلی و مشاوره تحصیلی و کنکور، ۸۹۰ مورد اختلالات یادگیری ۲۵۱ مورد افسردگی، ۶۲ مورد گفتار درمانی، ۸۷ مورد خدمات و مشاوره قبل از ازدواج و ۱۴۷ مورد مشاوره خانواده بوده است.

وی اضافه کرد: تعداد ۳۵۲ مورد فوریت نیز پیگیری و به نهادهای برون سازمانی عضو ائتلاف نماد ارجاع داده شده است.

قمری گفت: آموزش و پرورش استان همدان ۲۰ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی مستقل دارد که آماده خدمات دهی در نوبت صبح و عصر به دانش آموزان و والدین هستند. انتظار می‌رود مدیران مدارس اطلاع رسانی لازم را در مورد معرفی مراکز مشاوره و خط ۱۵۷۰ به دانش آموزان و اولیا داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: خط ملی نماد (۱۵۷۰) از ۸ صبح تا ۸ شب به صورت رایگان خدمات مشاوره تلفنی ارائه می‌دهد.

کد خبر 6063883

دیگر خبرها

  • اجرای طرح اعتکاف علمی در ۱۵ مدرسۀ لرستان
  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود / ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • سازمان دانش آموزی یک مجموعه منظم، برنامه محور و منسجم در بُعد تربیتی و پرورشی است
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود