Web Analytics Made Easy - Statcounter

راهکارهای ارتقاء همکاری‌ها و تجارت کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، در تماس تلفنی وزرای کشاورزی دو کشور بررسی شد.

به گزارش ایران آنلاین/ "سیدجواد ساداتی نژاد" وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با "محمد کریم الخفاجی" وزیر کشاورزی جمهوری عراق، اظهار کرد: کشور ایران و عراق با هم قرابت مشترک زیادی دارند و این گفتگوها می تواند روابط دو کشور را در حوزه کشاورزی و غذا بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که یکی از مشکلات ما در زمینه حمل و نقل کالاهای کشاورزی است، عنوان کرد: کالاهای کشاورزی فاسدشدنی و آسیب پذیر هستند بنابراین دو کشور باید مشکلات موجود در حمل و نقل محصولات کشاورزی را تسهیل کنند و لازم است به همین منظور با توافق طرفین یک کارگروه متشکل از سازمان‌ها و وزارتخانه‌های ذی‌ربط تشکیل شود.

ساداتی نژاد با اشاره به امضای موافقت‌نامه قرنطینه دامی و نباتی در سال ۹۳ بین ایران و عراق عنوان کرد: در زمینه اجرای این توافق‌نامه مشکلاتی وجود داشته که با توافق طرفین، لازم است کارگروه مشترکی بین رؤسای دامپزشکی و حفظ نباتات دو کشور تشکیل شود تا گسترش همکاری‌ها و مفاد موافقت‌نامه در این زمینه اجرایی شود.

وی ضمن تشکر از کشور عراق برای واردات سیب از ایران، تاکید کرد: در خصوص تصویب قانونیِ رفع ممنوعیت قرنطینه‌ای سیب از ایران، تسهیل لازم صورت گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تجار ایرانی به خاطر بسته شدن ناگهانی مرز توسط کشور عراق دچار مشکل شده اند و این مشکلات پایداری تجاری را متزلزل خواهد کرد بنابراین اگر حمل یکسره برای تجار ایجاد شود به نفع هر دو کشور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: دو کشور ایران و عراق، دوست و همکار هستند و زمینه های همکاری های تجاری و مذهبی فراوانی دارند، بنابراین کمک به مردم عراق جز وظایف دینی و برادری مردم ایران است.

وزیر جهاد کشاورزی ایران از وزیر کشاورزی عراق دعوت کرد تا با سفر به ایران در رابطه با ارتقا روابط دو کشور با هم تبادل نظر داشته باشند.

ارجحیت استفاده از کالای ایرانی در عراق

در ادامه این تماس تلفنی، "محمد کریم الخفاجی" وزیر کشاورزی عراق، اظهار کرد: روابط ایران و عراق خاص، قدیمی و تاریخی است و به خصوص پس از فروپاشی رژیم سابق عراق این روابط بین دو کشور مستحکم تر شده است.

وی افزود: روابط ما در زمینه های اقتصادی و کشاورزی بیش از پیش گسترده شده است و ۴ ماه پیش، هیاتی از عراق به ایران آمد و فرصت های کشاورزی و تجاری را به خوبی بررسی کرد.

وی تصریح کرد: ایران در زمینه کشاورزی بسیار پیشرفته است و ما علاقمند به افزایش همکاری‌ها با ایران هستیم.

وزیر کشاورزی عراق ضمن بزرگداشت حماسه آفرینی ایران در مبارزه با داعش و حمایت از مردم عراق، خاطرنشان کرد: کشور عراق برای حمایت از مردم ایران در برابر تحریم های امریکا و سایر متحدان آن، کالاهای ایرانی را به کالاهای دیگر کشورها ترجیح می دهد به همین دلیل من به عنوان وزیر کشاورزی عراق موافقت کامل خود را برای تشکیل کارگروه های تخصصی برای حل تمام مشکلات موجود اعلام می کنم.

وی ادامه داد: به زودی هیاتی را برای بررسی مشکلات به ایران می فرستم و پس از آن سفری به ایران خواهم داشت تا در زمینه تجارت کالاهای کشاورزی و فناوری تولید با هم به توافق برسیم.

الخفاجی ابراز امیدواری کرد: در سفر وزیر جهاد کشاورزی ایران به کشور عراق در رابطه با مسائل کشاورزی با یکدیگر گفتگو شود.

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر کشاورزی عراق وزیر جهاد کشاورزی ایران و عراق کشور عراق همکاری ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۶۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت از حمایت ویژه این وزارتخانه از صادرکنندگان خبر داد و خطاب به تولیدکنندگان استان سمنان گفت: صادرکننده شوید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عباس علی‌آبادی شامگاه چهارشنبه در دیدار صمیمی با اعضای اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان سمنان که در محل سالن همایش‌‌های این تشکل برگزار شد، اظهار داشت: همه صادرکنندگان کشور زیر چتر حمایتی وزارت صمت قرار گرفته و ما با همه قوا از آنان حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با تولیدکنندگان و بازرگانان کشور، تصریح کرد: به‌زودی مشکلات مربوط به "ثبت سفارش" و "ال.سی." در کشور رفع خواهد شد و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیر این مهم است، چرا که ثبت سفارش نبض تولید است و اگر با مشکل مواجه شود، تولید در کشور خواهد مرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به تولیدکنندگان استان سمنان گفت: با توجه به این حمایت ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت از صادرکنندگان، همه شما صادرکننده شوید.

علی‌آبادی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات فعالان بخش تولید در کشور عنوان کرد: فقدان نظام دادرسی ویژه بخش صنعت و تولید سبب شده است تا تولیدکنندگان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

وی "آیین‌های دادرسی" کیفری و مدنی را شایسته دعاوی تولیدکنندگان در کشور ندانست و با تأکید بر اینکه باید توجه داشت که نباید به تولیدکنندگان کشور به چشم "بزهکار" یا "کلاهبردار" نگاه شود، تصریح کرد: باید آیین دادرسی ویژه بخش تولید تدوین شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند صنعتی و معدنی موجود در استان سمنان، خاطرنشان کرد: استان سمنان باید مدل و الگوی توسعه سنعتی و معدنی ایران شود.

علی‌آبادی با تأکید بر اینکه رویکرد وزارت صمت بر مسیر است تا استان سمنان به مدل موفق توسعه صنعتی و معدنی کشور بدل شود، از فعالان این بخش در استان سمنان خواست تا نظام مسائل حوزه صنعت و معدن استان خود را تدوین کرده و مشکلات این بخش را به صورت اولویت‌بندی شده به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل کنند.

وی نقدینگی را یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز تولیدکنندگان دانست و تصریح کرد: برای حل مشکل نقدینگی صنایع می‌توان به سمت استفاده از سرمایه‌های خرد مردم رفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مهم‌ترین رویکرد و هدف‌گذاری این وزارتخانه را صنعت دانش‌بنیان صادرات محور مبتنی بر "درون‌زایی" و برون‌گرایی" دانست.

به گزارش تسنیم، در این جلسه تعدادی از فعالان بخش تولید استان سمنان مشکلات خود را با علی‌آبادی درمیان گذاشتند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مصوبه رئیس جمهور
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟/ از قرارداد نظامی 140 میلیون دلاری تا سکوت رسمی درباره پاسخ نظامی ایران به اسرائیل