Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@07:41:25 GMT

طرح‌های کاربردی هوش مصنوعی را حمایت می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۶۲۳۳

طرح‌های کاربردی هوش مصنوعی را حمایت می‌کنیم

رییس کمیته سلامت دیجیتال معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: طرح‌ها و ایده‌های کاربردی مخترعان در زمینه هوش مصنوعی را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، دکتر علی علیزاده اظهار کرد: هم اکنون ما در حوزه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در حوزه فناوری و دفتر فناوری، کمیته ای تحت عنوان "سلامت دیجیتال" داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کمیته متخصصانی از بخش خصوصی نیز حضور دارند. درخواست طرح‌های کاربردی مخترعان و ایده‌ پردازان در زمینه هوش مصنوعی در این کمیته ثبت و بررسی می‌شود و در نهایت این طرح‌ها و ایده‌ها بنابر نوع ثبت درخواست‌کنندگان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی به نحوه حمایت از این طرح‌ها اشاره کرد و افزود: ابتدا درخواست‌ کنندگان این طرح‌ها و ایده‌های کاربردی توسط متخصصان و کارشناسان این کمیته مورد راهنمایی و مشاوره قرار می‌گیرند. سپس اگر نیاز به استقرار داشته باشند، در مراکز رشد مستقر شده یا به شتاب‌دهنده‌ ها معرفی می‌شوند.

علیزاده گفت: در این مسیر یک منتورشیپی (مربیگری) برای توسعه این طرح‌ها ایجاد می‌شود. این افراد امکان دارد نیاز به یک‌سری داده‌ها، اطلاعات یا بحث‌های کسب و کار داشته باشند. یک بخش هم ممکن است به نیاز مالی یا برقراری ارتباط با حوزه‌های درمانی دیگر مرتبط باشد. بنابراین ما با همکاری دیگر معاونت‌های تخصصی وزارت بهداشت شرایط مناسبی برای فعالیت این افراد فراهم می‌کنیم.

رییس کمیته سلامت دیجیتال معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تاکید بر نقش دولت جدید در زمینه توسعه هوش مصنوعی اظهار کرد: هم اکنون دولت جدید می‌تواند با کمک و حمایت ویژه از محققان و در دسترس قرار دادن امکانات و لوازم مورد نیاز این بخش، مقدمات توسعه هوش مصنوعی در کشور را فراهم کند.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد، شاید دولت با ایجاد یک ستاد ویژه یا یک حوزه متمرکز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یا حوزه‌های مرتبط بتواند به طور ویژه از محققان این حوزه حمایت کند. این امر موجبات تسریع این موضوع را فراهم خواهد کرد.

به نقل از وبدا، علیزاده تصریح کرد: همچنین مجلس شورای اسلامی نیز می‌تواند با تصویب و وضع قوانین و قواعد خاص کمک بسیار ویژه‌ای در زمینه توسعه هوش فناوری داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هوش مصنوعی فناوری سلامت وزارت بهداشت هوش مصنوعی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۶۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی در نخستین دورهمی مدیران عامل شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در سال جاری، اجرای دقیق و باکیفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان را از مهمترین سرفصل‌های کاری این معاونت در سال ۱۴۰۳ دانست. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جواد مشایخ؛ معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، در نخستین دورهمی مدیران عامل شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در سال جاری، اجرای دقیق و باکیفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان را از مهمترین سرفصل‌های کاری این معاونت در سال 1403 دانست.

 مشایخ با اشاره به برنامه‌های معاونت علمی در سال جدید گفت: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در تلاش است تا با استفاده از ابزارهای موجود، خدمت‌رسانی حداکثری را به شرکت های فناور و دانش‌بنیان داشته باشد.

وی با اشاره به سؤال یکی از مدیران عامل شرکت‌ها درباره اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: معاونت علمی خود نهاد مالی نیست و اعطای تسهیلات را در قالب قوانین و مقررات موجود از طریق نهادهای مالی همچون صندوق نوآوری و شکوفایی، نظام بانکی و صندوق‌های پژوهش و فناوری پیگیری می‌کند.

توافق‎نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و شرکت کرمان موتور امضاء شد

مشایخ همچنین به ضرورت توجه شرکت‌ها به استفاده از ابزارهای قانونی نوین مانند اعتبار مالیاتی، تولید بار اول و تأمین مالی طرح‌های فناورانه از طریق بازار سرمایه اشاره کرد.

در ابتدای این دیدار، دبیران نمایشگاه‌های «اینوتکس 2024» و «ایران‌هلث 1403» که به ترتیب در روزهای 18 تا 21 اردیبهشت و 29 اردیبهشت تا 1 خرداد 1403 برگزار خواهند شد، به بیان ویژگی‌های این نمایشگاه‌ها پرداختند و مدیران برخی از شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس نیز دیدگاه‌ها و سؤالات خود را در زمینه‌های مختلف کاری شرکت‌ها طرح کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم
  • حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • کدام کشور با هوش مصنوعی بر خاورمیانه تسلط خواهد یافت؟
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • از طرح‌های کاربردی در حوزه حکمرانی فرهنگی حمایت می‌شود
  • کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود