Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شبکه خبری آمریکایی به نقل از دیپلمات‌های اروپایی گزارش داد که هنوز زمان برای رسیدن به یک توافق با ایران وجود دارد و ممکن است مذاکرات تا سال میلادی آتی طول بکشد.

به گزارش مشرق، یک شبکه خبری آمریکایی روز یکشنبه در گزارشی در زمینه شروع مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین به نقل ازچند مقام آگاه نوشت که هنوز زمان برای رسیدن به یک توافق با ایران وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند دیپلمات اروپایی به شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفتند که هنوز زمان برای رسیدن به یک توافق با ایران وجود دارد، اما به طور محتمل این زمان تا خاتمه سال آتی میلادی خاتمه خواهد یافت. به گفته این دیپلمات‌ها، در این برهه هنوز طرح ثانویه‌ای وجود ندارد.

منابع اروپایی به سی‌ان‌ان گفته‌اند که انتظار دارند ایرانی‌ها با این نشست به عنوان «دور اول» بنگرند. مقام‌ها آمریکایی نیز نگرانی‌های مشابهی را ابراز کرده‌اند.

 سی‌ان‌ان نوشت، دولت «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران تصمیم جدیدی از مذاکره‌ کنندگان را به وین فرستاده که بر لزوم رفع کامل تحریم‌های آمریکا و نه پایبندی به توافق تاکید کرده‌اند، در حالیکه مقامات آمریکایی گفته‌اند که مطلقاً هیچ برنامه‌ای برای ارائه انگیزه به ایران برای گفت‌وگو ندارند.

منابع آگاه از مذاکرات می‌گویند که طرف‌ها از نزدیک شاهد سفر هفته گذشته «رافائل گروسی»، مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران بودند و آن را نشانه‌ای از رویکرد ایران به مذاکرات در وین می‌دانند. گروسی پس از آن به هیات مدیره آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که مذاکرات «بی نتیجه» بوده است.

منابع آگاه به سی‌ان‌ان گفته‌اند که ایالات متحده و متحدانش در نقطه‌ای نیستند که شروع به ارائه اقدامات اعتمادسازی به ایران کنند، اما یکی از مقامات گفته این احتمال وجود دارد که ایالات متحده و متحدانش از چنین گزینه‌ای استفاده کنند.

«برت مک‌گورک» از مقام‌های شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا  به این شبکه خبری گفت: «من فکر می‌کنم ایرانی‌ها بر این باورند که با روسیه و چین گزینه‌ای به سمت شرق دارند که در آن می‌توانند با دور زدن تحریم‌ها ف فشار آن را کاهش دهند، اما این اشتباه است.»

سرپرست نمایندگی دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفته  که نشست کمیسیون مشترک برجام دوشنبه بعدازظهر هشتم آذر ماه در هتل کوبورگ وین برگزار می‌شود.

«علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه  ایران  نیز چندی پیش در گفت‌وگویی در پاریس با بیان این‌که ما مذاکرات هسته‌ای نداریم، درباره مذاکرات هشتم آذر در وین گفته بود: «موضوع اصلی پیامدهای ناشی از خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های غیرقانونی این کشور است.»

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم در اظهاراتی با بیان اینکه تمامی تحریم‌های آمریکا باید به صورت یک جا، مؤثر و قابل راستی‌آزمایی و همراه با تضمین های عینی برداشته شود، گفت که همه تمرکز ایران و ۱+۴، در مذاکرات وین بر رفع این تحریم‌هاست.

ایران در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای را فراهم کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو آمریکا ایران تحریم برنامه هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی امور خارجه ایران نشست کمیسیون مشترک برجام توافق با ایران بین المللی شبکه خبری تحریم ها سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۶۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران

 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اعضای شورای وزیران امور خارجه اتحادیه در نشست امروز (دوشنبه)، درباره تشدید تحریم‌ها علیه تهران به توافق رسیدند.

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل در نشست با خبرنگاران در لوگزامبورگ عنوان کرد که تحریم‌های پیشنهادی، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه گروه‌های نبابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود.
کانال عصر ایران در تلگرام

وی گفت: «ما درباره گسترش تحریم‌ پهپادی ایران به نحوی که تولید موشک‌ و احتمال انتقال آن‌ها به روسیه را شامل شود، به توافق سیاسی دست یافتیم.» این مقام اروپایی ادامه داد که حوزه تحریم ها نیز بر اساس پیشنهاد اعضای شورا، کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ را شامل می‌شود.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران گفت: ایران به اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک خود در دمشق پاسخی مشروع و قانونی داد و اعلام کرد که از نطر ما عملیات خاتمه یافته است، اما اگر رژیم صهیونیستی اقدام دیگری کند پاسخ سخت‌تری خواهیم داد.

وی تصریح کرد: سیاست تحریم‌ شکسته خورده است، برای ما اذیت و آزارهایی دارد اما برای تحریم کننده هم هیچ منفعتی نخواهد داشت و نتایج این اقدامات را دیده‌اند. آن‌هایی که از تحریم‌های فلج کننده صحبت می‌کردند امروز از پیشرفت های ایران در حوزه‌های فناورانه حیرت کرده‌اند و باید از تجارب گذشته درس بگیرند.

tags # تحریم های آمریکا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • آینده نامشخص ژاوی در بارسلونا از نگاه فابریتزیو رومانو
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران