Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم عزیزی در نشست مشترک مجمع نمایندگان و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز که به منظور تشکیل یک کمیته مشترک میان این دو نهاد برگزار شد، اظهار داشت: ساختار این جلسات نیاز به یک چهارچوب اصولی برای رسیدن به یک ساز و کار مشترک دارد.

او تصریح کرد: برای عملیاتی کردن پروژه‌های مهم و زیربنایی شهر شیراز  نقش شورا و شهرداری در این راستا نقش مهمی است و انتظار می رود این دو نهاد مهم نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز با بودجه و اعتبارات دولتی امکان محقق شدن همه خواسته های مردم  نیست و این واقعیت را باید پذیرفت لذا باید به سمت منابع جدید درآمدی رفت.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در همین راستا اضافه کرد: از ۸۴۵هزار میلیارد تومان بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور،  ۶۰۰هزار میلیارد تومان آن حقوق کارمندان است و این در حالی است که دولت نیز ۴۰۰هزار میلیارد تومان کسری اعلام کرده است لذا با این شرایط نباید از دولت انتظار داشت که بتواند همه منابع مورد نیاز را تامین کند.

عزیزی در مثالی از پروژه های مربوط به شهر شیراز بیان کرد: تنها پروژه انتقال آب از خلیج فارس ۴۰هزار میلیارد تومان هزینه می خواهد در صورتی که بودجه کل فارس ۸هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ است و اگر منابع در آمدی برای این پروژه تعریف نمی کردیم، به هیچ عنوان امکان انجام آن نبود.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رسیدن به یک چهارچوب درست در این جلسات مشترک، بهره گیری از بخش خصوصی و برخورد واقع گرایانه با موضوعات  می تواند ما را به مقصود اصلی که پیشرفت شهر شیراز می باشد، برساند.

وی در مثالی دیگر به مشکلات کمربندی شیراز نیز اشاره کرد و گفت: امروز کمربندی شیراز  به اذعان همگان قتل گاه شیراز شده است و باید گفت  بدون بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و منابع درآمدی نمی توان مشکل این کمربندی را حل کرد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: برای به سرانجام رساندن این پروژه ها و پروژه های مشابه همکاری و هماهنگی مجموعه شورا و شهرداری و مجمع نمایندگان می تواند راهگشا باشد به شرط آنکه این کمیته مشترک دارای یک ساختار اصولی و عملیاتی باشد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: شیراز شهرداری ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز در مجلس مشکلات کمربندی شیراز مجلس شورای اسلامی میلیارد تومان شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند

رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز، مظلوم‌ترین روستا‌های سراسر استان فارس را روستا‌های حاشیه مرکز استان دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدتقی تذرویی به بیان شرح وظایف و حدود اختیارات این شورا پرداخت و گفت: قانون‌گذار 32 شرح وظیفه برای این شورا تعریف کرده است که به جز مساله انتخاب شهردار، شامل همان وظایفی است که برای شورای اسلامی شهر تعریف شده است.

وی با بیان اینکه شورای شهرستان هیچ‌گونه بازوی اجرایی، بودجه و امکاناتی ندارد، افزود: شورای شهرستان قدرتی دارد که شاید شورای شهر نداشته باشد. شورای شهرستان در پشتیبانی از بخش‌ها، شهر‌ها و روستا‌های حوزه استحفاظی، نقشی دارد که این نقش باید توسط مدیران دستگاه‌های مختلف مورد توجه قرار بگیرد. 

رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز با بیان اینکه شهرستان شیراز شامل سه بخش مرکزی، ارژن و سیاخ دارنگون است که چهار شهر شیراز، صدرا، داریون و خان زنیان را زیر پوشش دارد، گفت: شورای اسلامی شهرستان شیراز دارای 8 عضو است که از هر بخش یک عضو، از هر شهر یک عضو در آن حضور دارند و فقط شهر شیراز به واسطه جمعیتی که دارد، دارای 2 عضو در این شورا است. 

وی با بیان اینکه یکی از وظایف شورای شهرستان، ارتباط گرفتن برای حل مشکلات است، گفت: یکی دیگر از کار‌های موثری که شورای شهرستان می‌تواند انجام دهد، ارائه پیشنهاد به شهردارها، فرمانداران و شورای عالی استان است.

وی قدرت شورای عالی استان‌ها را معادل قدرت 5 وزیر توصیف کرد که می‌توانند پیشنهاد یا لایحه به مجلس ارائه بدهند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز افزود: در سه سال گذشته توانستیم یک کرسی و جایگاه در شورای اداری شهرستان باز کنیم و حالا در برخی سازمان‌ها صاحب‌نظر هستیم و در هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری نیز عضویت داریم. 

تذرویی با بیان اینکه 134 روستا در شهرستان شیراز قرار دارند و عضو شورا هستند، گفت: در سه ماه گذشته، کمیته پیگیری کمیته دستورات استاندار تشکیل شده است تا مواردی که به وجود می‌آید را با مدیران کل مطرح کرده و پیگیری کنیم.

وی مظلوم‌ترین روستا‌های سراسر استان فارس را روستا‌های نزدیک به مرکز استان دانست و گفت: یکی از مشکلات، جمعیت رو به رشد روستا‌های نزدیک شهر شیراز است که دردسر‌هایی را برای دهیاری‌ها و مجموعه شورای روستا به‌وجود می‌آورد، از جمله اینکه به دلیل ثابت بودن سهمیه آرد، مشکل کمبود نان به‌وجود می‌آید.

رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز با بیان اینکه وضعیت طرح هادی نیاز به گسترش دارد، اما هنوز اتفاق نیفتاده است، گفت: جمعیت درون روستا مجبور است خارج از طرح هادی به ساخت‌و‌ساز ادامه دهد که این خودش تخلف محسوب می‌شود. ضمن اینکه سرشماری نفوس و مسکن هنوز به روز نشده است و این هم یکی دیگر از مشکلات محسوب می‌شود.

وی به تعداد بسیار زیاد باغ شهری‌ها در مجموعه شهرستان اشاره کرد و گفت: این مسئله هم مشکلات زیادی را در زمینه‌های مختلف ایجاد می‌کند که ما در شورا درخواست کردیم از این باغ شهری‌ها عوارض گرفته شود تا شهرداری بتواند خدمات بهتری را در این مناطق ارائه دهد افزایش بیش از حد حضور اتباع بیگانه در برخی بخش‌هایی مثل خان زنیان و ارژن و همچنین عدم برخورداری شهر صدرا از یک آرامستان، از جمله دیگر مشکلاتی بود که توسط رئیس شورا عنوان شد.

سید ابراهیم حسینی رئیس شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه شورای شهرستان در گذشته چنین جایگاهی نداشت، اما حالا احیا شده است، گفت: مکاتبات و جلسات متعددی برگزار شد تا وضعیت شورای شهرستان نسبت به قبل بهتر شود و مدیران شهرستان حالا احساس می‌کنند که باید خود را با شورای شهرستان هماهنگ کنند.

وی در پایان گفت: در دو سال اخیر وحدت خوبی بین اعضای شورای شهرستان بوجود آمده است.

یادآور می‌شود، در شهرستان شیراز علاوه بر 4 شهر و 3 بخش، 12 دهستان و 134 روستا نیز وجود دارد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • منطقه یک شیراز، منطقه هزینه‌بردار در تملک
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم
  • در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • گلایه عضو شورای شیراز از عدم احداث باغات بانوان در شیراز
  • پروژه‌های خُرد محلات کمتر برخوردار را در اولویت قرار دهیم
  • بودجه شهرداری شیراز رشد ۵۰۰ درصدی داشت/عملکرد مطلوب تیم اقتصادی