Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@02:12:04 GMT

بررسی مشکلات چاروسا در سفر مسئولان کمیته امداد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۷۵۵۰

بررسی مشکلات چاروسا در سفر مسئولان کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از همکاران خود با حضور در بخش چاروسا برنامه های مختلفی را اجرا کردند.

ابتدا با دعوت رئیس حوزه قضایی قلعه رئیسی با حضور در دادگستری چاروسا با بیان مشکلات کمیته امداد از زبان امام جمعه، رئیس دادگستری و شورای شهر و جمعی از مردم نشستی برگزار و سپس در محوطه دادگستری چاروسا مشکلات مددجویان کمیته امداد را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام صادق انصاری پور در این نشست ضمن تقدیر از حضور مدیرکل کمیته امداد استان جهت حضور و پیگیری مشکلات مددجویان عنوان کرد: کمیته امداد در طول دوران انقلاب خدمات ارزنده ارائه کرد و منطقه چاروسا به دلیل محرومیت خود نیاز توجه بیش از پیش است.

رئیس حوزه قضایی چاروسا تاکید کرد: برای اشتغال زایی مددجویان کمیته امداد نیاز است توجه شود و  تسهیلاتی که ارائه می شود اشتغال زایی پایدار داشته باشد تا مشکل بسیاری از جوانان مددجو برطرف شود.

وی افزود: تلاش شود تا افرادی که در این منطقه از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند تحت حمایت کمیته امداد قرار بگیرند.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی هم در این نشست گفت: از حضور دکتر مبشری در منطقه چاروسا و بازدید و دیدار و بررسی مشکلات و مسائل  مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) تقدیر و تشکر می کنم؛ کمیته امداد یک نهاد با برکت و صدقه جاریه امام راحل و عظیم الشان می باشد و حقیقتا خدمات این نهاد قابل تقدیر است منطقه چاروسا از مناطق محروم استان است اما نباید از مسائل و مشکلات و معضلات بخش چاروسا و روستاهای محروم این منطقه غافل شد.

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: مردم این منطقه مومن و صبور و انقلابی هستند اما بیکاری و فقر و تبعیض در ارائه خدمات آموزشی و رفاهی و عمرانی زندگی را برای این مردم  سخت و طاقت فرسا می کند لذا حق مردم این منطقه است مسئولان کشوری و استانی به آنان توجه کنند انتظار است با ارائه تسهیلات مناسب و زماندار و در جهت اشتغال آفرینی برای مردم شریف این اولویت همه نهادها بالاخص کمیته امداد باشد.

وی افزود: بعضی بخشنامه ها برای شهرستانهای برخوردار و دارای کارخانجات فراوان و سایر ظرفیت هاست اما برای مناطق محروم باید چاره اندیشی کرد مثلا اینکه اگر مددجویی از طریق بیمه ها حمایت شود و ماهیانه پرداخت به آنان صورت گیرد از حمایت کمیته امداد خارج شوند حداقل برای مردم مناطق محروم چاره اندیشی کنید و در بخش چاروسا هر زوجی که ازدواج می کنند و خانواده تشکیل می دهند حقیقتا نیازمند حمایت هستند و در تهیه لوازم اولیه زندگی مشکلات فروانی دارند باید از جوانان حمایت کرد و جهیزیه های مددجویان در اسرع وقت و با اقلام بیشتری به یاری آنان بیایید.

وی گفت: در کنار خدماتی که ارائه می دهید پیوست فرهنگی داشته باشید و بر زندگی جوانان بعد از ازدواج هم  نظارت داشته باشید از آنان حمایت کنید و زمینه اشتغال مستمر آنان را فراهم کنید.

صلواتی یادآور شد: مهمترین اولویت کمیته امداد امام خمینی(ره) باید فعالیت های فرهنگی و اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشهای لازم در موضوعات مختلف برای مددجویان باشد در طرح هایی اشتغال و توانمند سازی مددجویان نظارت باشد تا بمعنای حقیقی و واقعی اشتغال ایجاد شود.

سید داریوش فاطمیان عضو شورای شهر قلعه رئیسی در این دیدار گفت: اعضای شورای شهر می توانند در جهات مختلف کمک کار کمیته امداد باشند و با عضویت در شورای زکات و در شبکه نیکوکاری می توانند در جهت خدمت رسانی و کمک به مددجویان همکاری خوبی داشته باشند.

وی افزود: از مهمترین مشکلات مددجویان برای استفاده از تسهیلات کم بهره و وام خوداشتغال زایی نبود ضامن کارمند است که خواستار اتخاذ تدبیری جهت حل این مشکل است.

فاطمیان در ادامه با اشاره به قانون ۵۰۵ برای معاف از آیین دادرسی گفت:در سال ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی ضمن تبصره ای ذیل ماده ۵۰۵ قانون آیین دادرسی مدنی، معافیت افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی را تصویب کرد. بر اساس این تبصره افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و مددجویان مستمری‌بگیر سازمان بهزیستی کشور با ارائه کارت مددجویی و تأییدیه رسمی مراجع مزبور از پرداخت هزینه دادرسی معاف می‌باشند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان در این نشست عنوان کرد: افراد غیر تحت حمایت کمیته در دستور کار قرار گرفت و به شرط اینکه خدمت سربازی رفته باشند و بیمه جایی برای آنها صدور نشود اقدام به تشکیل پرونده صورت می گیرد، در امداد سعی بر این است که بر اساس ضریب محرومیت خدمت رسانی شود و افرادی که سرپرست دو زن هستند تحت حمایت قرار بگیرند و مشکل آنها برطرف شود.

مبشری تصریح کرد: کسانی که در شهر قلعه رئیسی سکونت دارند و کسانی که منزل مسکونی کلنگی یا خراب دارند به شرطی که پروانه ساخت داشته باشند تسهیلات مسکن به آنها ارائه می شود و متاسفانه مردم در این زمینه همکاری ندارند؛ و در خصوص تسهیلات اشتغال زایی بانک ها منطقه ظرفیت آنها بالا نیست و جلسات هماهنگی برای ارائه تسهیلات بین بانک ها در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم این مشکل برطرف شود.

وی یادآور شد: مناطق محروم برای ما تفاوتی ندارند و وظیفه ماست که به تمامی مناطق خدمات رسانی کنیم و در خصوص گازکشی منازل مردم نزدیک به 300تا 400منزل را انجام دادیم و بین 1/5تا 3میلیون پرداخت کردیم.

در ادامه مبشری به همراه رئیس کمیته امداد، بخشدار چاروسا به روستای دور افتاده لاش چاروسا رفته و از نزدیک مشکلات این روستا را مورد بررسی و با حضور در منزل جمعی از مددجویان کمیته امداد از نزدیک مشکلات آنها پیگیری کرد.

 

همچنین در این سفر به اهالی روستای لاش بسته های غذایی توزیع شد.

در این سفر داربام بخشدار چاروسا خواستار توجه بیشتر به مناطق محروم و دور افتاده چاروسا شد و گفت: مناطق لاش، شوار، مهتاب و کوه پنبه مناطق دور افتاده و محروم چاروسا هستند که نیاز است کمیته امداد به مددجویان این منطقه توجه ویژه داشته باشد.

نیک مهررئیس کمیته امداد چاروسا در این سفر از اهداء بیش از 22بسته غذایی بین اهالی روستای لاش خبر داد و ادامه داد: در این سفر یک روزه مدیرکل مشکلات مددجویان کمیته امداد در رسوتاهای دور افتاده این بخش را پیگیری کرد.

در ادامه مدیرکل کمیته امداد با حضور در روستای شوتاور چاروسا یک خانه گلیم بافی که با همکاری ستاد اجرای فرمان استان راه اندازی شد.

گزارش"سیدحسن آرمند"

انتهای پیام/82021

منبع: فارس

کلیدواژه: کمیته امداد شورای شهر امام جمعه زبان مددجویان کمیته امداد مدیرکل کمیته امداد مشکلات مددجویان اشتغال زایی مناطق محروم دور افتاده قلعه رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۷۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد

مجتبی احمدلو با اشاره به تسهیلات درمانی درنظر گرفته شده در مصوبه تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: ۲۶ فروردین‌ماه هیات وزیران مصوبه تعرفه‌های خدمات پزشکی را در بخش‌های دولتی، خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی ابلاغ کرد که نسبت به سال گذشته با رشد متوسط ۳۰ درصدی همراه بوده است. در این مصوبه خودپرداخت (فرانشیز) خدمات درمانی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و همچنین دهک‌های پایین درآمدی قابل ملاحظه است.

وی ادامه داد: براساس مصوبه هیات وزیران، خودپرداخت (فرانشیز) مراجعه بیماران در طرح نظام ارجاع برای مددجویان شهری کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت ایران ۱۳ هزار تومان است. حدود یک میلیون نفر از مددجویان شهری کمیته امداد دارای بیمه نظام ارجاع یک هستند.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد یادآور شد: دارو، ملزومات پزشکی و خدمات پیراپزشکی مورد نیاز بیماران نیز باید توسط مرکز ارائه کننده خدمت تامین شود و مراکز درمانی حق ارجاع بیماران جهت تهیه اقلام و خدمات فوق خارج از زنجیره ارجاع به بیرون از مراکز را ندارند.

احمدلو با اشاره به دیگر موارد مورداهمیت در ابلاغ تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۳ برای مددجویان، بیان کرد: سهم پرداختی سازمان بیمه سلامت برای بیمه‌شدگان آن سازمان در سه دهک درآمدی برای خدمات بستری و سرپایی (به استثنای داروی سرپایی) در مراجعه به مراکز دولتی و دانشگاهی ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی است و خودپرداخت (فرانشیز) بیماران سه دهک رایگان است.

وی با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (مصوبه سال ۱۴۰۰)، گفت: از سال گذشته هیات وزیران تصویب کرده که خدمات بستری و سرپایی (به استثنای داروی سرپایی) برای کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی رایگان است که این موضوع در لایحه بودجه ۱۴۰۳ و این مصوبه نیز لحاظ شده است.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد با اشاره به فرانشیز مددجویان، تصریح کرد: همچنین مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که دارای بیمه سلامت هستند در سال جاری نیز همچون سال گذشته خدمات بستری و خدمات اورژانسی که دارای پرونده هستند، با نظام ارجاع در مراکز دولتی ۹۵ درصد توسط بیمه و ۵ درصد از محل منابع تعیین شده در قانون بودجه تامین می‌شود و به عبارتی فرانشیز خدمات بستری و اورژانسی دارای پرونده برای مددجویان صفر است. برای خدمات سرپایی در تمامی مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت نیز سهم سازمان از ۷۰ درصد به ۸۵ درصد ارتقا یافته است و خودپرداخت بیماران خاص و صعب‌العلاج برای مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت ایران در قالب نظام ارجاع و مددجویان بهزیستی برای دارو و خدمات سرپائی مرتبط با بسته بیماری‌های مذکور رایگان است.

احمدلو در بخش دیگری از سخنان خود این را هم گفت که دولت همچنان در سال جاری بیمه سلامت را مکلف کرده که سهم بیمه برای افراد فاقد بیمه درمانی در پنج دهک اول درآمدی همچنان رایگان باشد و دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه، دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه سرانه درمان را پرداخت کنند. حق سرانه بیمه خدمات درمانی نیز در سال جاری ماهانه ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر است.

منبع: ایسنا 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • تحویل هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • تحویل یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی