Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، علیرضا صداقت رئیس سازمان نظام پزشکی مشهدگفت: متاسفانه سویه امیکرون نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده است؛ جهش صورت گرفته در این سویه روی پروتئین اسپایک اتفاق افتاده که احتمال کاهش اثربخشی دارو‌های ضد ویروسی و واکسن‌ها را به دنبال دارد؛ اما با وجود این احتمال، تنها راه مقابله با این سویه همچنان واکسیناسیون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اقدام به موقع ستاد ملی کرونا مبنی بر لغو پرواز‌های مستقیم از کشور‌های آفریقایی لازم بوده و بررسی دقیق و قرنطینه کامل برای افرادی که به این کشور‌ها سفر داشته اند؛ نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به اینکه سویه امیکرون ۴ تا ۵ برابر نسبت به سویه دلتا سرایت‌پذیری بیشتری دارد؛ افزود: سویه دلتا در پیک پنجم سهمگین بود و آمار متوفیان خود گواه این مدعا است امیدوارم با اتخاذ تدابیر لازم پیک جدیدی را تجربه نکنیم.

صداقت به موضوع بازگشائی مدارس نیز اشاره و بیان کرد: آمار‌ها حکایت از استقبال خوب فرهنگیان از واکسیناسیون دارد در حال حاضر ۹۱ درصد فرهنگیان دوز نخست واکسن و ۷۵ درصد دوز دوم را دریافت کرده اند. ۸۵ درصددانش آموزان بالای ۱۲ سال نیز دوز نخست و ۵۷ تا ۶۰ درصد نیز دوز دوم واکسن رادریافت کرده اند. اما نقطه ضعف ما مقاطع تحصیلی ابتدایی است که هنوز واکسنی برای استفاده در این گروه سنی در کشور ارائه نشده است.

او با اشاره به اینکه بازگشائی مدارس با توجه به ضعف‌های تکیه صرف بر آموزش مجازی و همچنین فشار‌های روحی و روانی که به دانش‌آموزان، والدین و کادر آموزشی وارد می‌ساخت؛ تصریح کرد: قطعا بازگشائی مدارس به لحاظ اجتماعی یک ضرورت است، اما اینکه این بازگشائی‌ها در چه شرایطی و با چه سطحی از رعایت پروتکل‌ها اتفاق بیفتد بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به اینکه به طور استاندارد، در شرایط پاندمی کرونا هوا بایستی ۶ بار در هر دقیقه تعویض شود؛ تاکید کرد: به نظر می‌رسد در اغلب مدارس ما چنین تهویه مطبوعی وجود نداشته باشد و تنها راه تهویه هوا در موارد بسیاری پنجره کلاس‌ها است که با توجه به اینکه در فصل سرد سال به سر می‌بریم خود می‌تواند باعث ابتلا به سرماخوردگی و تبعات ناشی از آن باشد.

صداقت اظهار کرد: اگر چه اطلاعات در مورد سویه امیکرون هنوز کامل نیست، اما نبایستی جانب احتیاط را از دست داد و در این شرایط نسبت به بازگشایی‌ها به خصوص بازگشایی مدارس نباید عجله کرد.

انتهای پیام//ف. ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا سویه جدید کرونا سازمان نظام پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۷۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واعظ شامگاه دوشنبه در حاشیه اکران فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران آزمایشی سینما دانش قوچان اظهار کرد: سینما دانش قوچان که متعلق به اداره آموزش‌وپرورش این شهر است از دهه ۶۰ تأسیس شد و به علت برخی مشکلات در دهه ۷۰ تعطیل شد.

سرپرست آموزش‌وپرورش قوچان با اشاره به اینکه این سینما با مشارکت بخش خصوصی در دهه ۹۰ آغاز به کار مجدد کرد اما شیوع ویروس کرونا دوباره این سینما را به تعطیلی کشاند، تصریح کرد: متأسفانه وجود برخی مشکلات پس از کرونا و نبود همتی در جهت بازگشایی مجدد این سینما به سمتی کشاند تا بیش‌ازپیش مستهلک‌شده و منابع مالی و بیت‌المال هدر رود.

وی با تأکید بر اینکه نیاز شهروندان به این مکان تفریحی فرهنگی به‌ویژه قشر نوجوان و جوان اهمیت راه‌اندازی این مجموعه را با قید فوریت دوچندان کرد، افزود: در این راستا برای مدت آزمایشی یک‌ماهه تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اکران‌های مردمی عمار بسته شد تا بتوان بر اساس حضور مردم در این بازه زمانی به سمت جذب اعتبار از طریق خیرین و نهادهای مرتبط برویم و سینمایی درخور شأن آماده‌سازی کنیم.

واعظ بابیان اینکه بهسازی و تعمیر سینما برای صندلی، پرده، صوت و … حدود ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: امشب اکران آزمایشی فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران برای بسیج دانشجویی برگزار و در روزهای آتی نیز برای دیگر اقشار جامعه اکران خواهد شد.

کد خبر 6085971

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند