Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت فرانسه اتباع خود در اتیوپی را در آستانه سقوط آدیس‌آبابا به کشور باز گردانیده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع وابسته به وزارت خارجه فرانسه به رویترز گفت که فرانسه پس از دستور پروازهای چارتری ویژه بازگرداندن اتباع خود از آدیس آبابا (پایتخت اتیوپی)، بازگرداندن آنان به کشور را از عصر یکشنبه (به وقت محلی) آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع مذکور توضیح داد که «وزارت امور خارجه فرانسه در پی تشدید درگیری‌ها در اتیوپی تصمیم به ارسال یک پرواز چارتر ویژه برای تسهیل عملیات خروج اتباع خود از آدیس‌آبابا گرفته است».

هفته گذشته، فرانسه در پی تشدید درگیری‌ها در اتیوپی از همه اتباع خود خواست تا بدون تأخیر این کشور را ترک کنند.

با توجه به وخامت اوضاع امنیتی در اتیوپی، چندین کشور از جمله ایالات متحده، کانادا و انگلیس از اتباع خود خواسته‌اند تا فورا اتیوپی را ترک کنند.

یک مسئول ارشد اتحادیه آفریقا در رابطه با امکان سقوط آدیس بابا گفت که سقوط پایتخت اتیوپی به دست نیروهای «جبهه آزادی تیگرای»، جنگی ساده و سریع نخواهد بود و در زمان کنونی بعید است اما تمام احتمالات وجود دارد.

از سوی دیگر، شورشیان اتیوپی می‌گویند که سقوط و سرنگونی دولت امری «حتمی و گریزناپذیر» است و قدرت این را دارند که در عرض چند ماه یا چند هفته بر آدیس آبابا سیطره یابند.

دولت فدرال اتیوپی روز سه شنبه در پی پیشروی شورشی‌های اقلیم تیگرای به سمت آدیس آبابا حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

جنگ در شمال اتیوپی ۱۱ ماه پیش میان نیروهای فدرال این کشور و نیروهای متحد جبهه مردمی آزادسازی تیگرای که بر این اقلیم کنترل دارد، درگرفت. تاکنون هزاران تن در اثر این درگیری جان باخته و میلیون‌ها تن هم گریخته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرانسه اتیوپی منطقه تیگرای آدیس آبابا اتباع خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۷۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ هزار تبعه غیرمجاز افغانستان از کرمان به میهنشان بازگشتند

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله خزری پور، روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه طی سال گذشته، ۸۵ هزار نفر از اتباع افغانستانی فاقد مجوز اقامت از استان کرمان به کشورشان بازگردانده شده اند گفت: در حالی موضوع مهاجرین و پناهجویان یک مسئله انسانی است که مهاجرت از کشور افغانستان به دلیل تجاوز، سلطه‌گری و بحران‌زایی دولت‌های زیاده‌خواه در سال‌های اخیر تشدید شده و بخش قابل توجهی از آنها به ایران اسلامی پناه آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید مهاجرین افغان در استان کرمان وجود ندارد افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون هیچ گونه مجوز اقامت جدیدی توسط اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان برای اقامت اتباع خارجی داده نشده است و بعضاً مجوزهای قبلی تمدید شده و تعداد قابل توجهی از افراد فاقد مجوز اقامت نیز به کشورشان بازگردانده شده‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان تصریح کرد: در این راستا ۸۵ هزار تبعه غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ با همکاری فراجا از استان کرمان طرد شده و این برنامه با جدیت در سال جاری نیز ادامه دارد.

خزری پور، با بیان اینکه استان کرمان برای حضور غیر مجازها افغان‌ها ناامن شده است گفت: در ماه‌های اخیر شاهد موج جدیدی از افغانستان هراسی در فضای مجازی بودیم، اما افغانستان‌هراسی در فضای مجازی بر سیاست‌های جمهوری اسلامی تأثیرگذار نیست و تصمیمات بر پایه مصالح کشور و مردم اتخاذ و عملیاتی می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد شرایط کشور افغانستان برای بازگشت حداکثری مهاجرینی که حدود چهار دهه میهمان جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند فراهم شود و این افراد بتوانند پس از بازگشت در آبادانی میهنشأن مؤثر باشند.

کد خبر 6078795

دیگر خبرها

  • جمع آوری و طرد ۸۰۰۰ اتباع غیرمجاز از تفرجگاه‌های استان تهران
  • رشد دونیم برابری خروج اتباع غیر مجاز از استان قم
  • بازگرداندن ۸۵ هزار افغانستانی غیر مجاز به کشورشان
  • طرد ۸۵ هزار تبعه غیر مجاز افغانستان از استان کرمان
  • بازگرداندن ۸۵ هزار تبعه افغانستانی فاقد مجوز به کشورشان
  • ۸۵ هزار تبعه غیرمجاز افغانستان از کرمان به میهنشان بازگشتند
  • درآمد ۶۰ میلیون تومانی کودکان کار!
  • درخواست فرانسه از اتباع خود برای خروج موقت از ایران
  • بلومبرگ: ارتش اوکراین در آستانه فروپاشی است
  • طرد بیش از ۲۷ هزار تبعه غیر مجاز از البرز