Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:55:29 GMT

تزریق دوز سوم به افراد بالای ۶۰ سال ضروری است

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۷۷۶۳

تزریق دوز سوم به افراد بالای ۶۰ سال ضروری است

به گزارش ایرنا، «کمال حیدری» یکشنبه شب در برنامه تیتر امشب شبکه خبر افزود: برای تزریق دوز سوم، واکسن مورد نیاز کرونا مهیا شده و افرادی که از آخرین تزریق واکسن آنها ۴ ماه گذشته می توانند دوز سوم را تزریق کنند و به احتمال زیاد افراد بالای ۵۰ سال نیز فردا فراخوان خواهند شد.

وی به اهمیت تزریق واکسن کرونا  اشاره کرد و ادامه داد که تاکنون ۱۰۰ میلیون و ۸۰۰ هزار واکسن در کشور تزریق شده و به احتمال زیاد تا پایان امشب تعداد افرادی که واکسن زده اند به ۱۰۵ میلیون نفر افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآورشد: برخی از کشور های درگیر موج ششم شده اند اما به علت اینکه مردم در این کشور واکسن تزریق کرده اند مرگ ومیر در این کشورها بسیار اندک است.

وی با بیان اینکه برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای گروه های مختلف سنی مشخص شده تا افراد هنگام مراجعه به مراکز تزریق، واکسن مورد نیاز خود را دریافت کنند.

 معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توضیح داد که در طول ۳ ماه گذشته همکاران ما موفق شدند که ۱۰۰ میلیون واکسن را تزریق کنند و این تلاش همکاران ما در این مدت جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه ما از نظر تامین واکسن هیچ مشکلی نداریم، گفت: با توجه به تولید واکسن در چند شرکت داخلی که هم اکنون در خط تولید هستند ما از تامین واکسن از کشورهای خارجی بی نیاز هستیم و حتی کیفیت برخی از واکسن های تولید داخل از برخی از واکسن های خارجی بسیار بالاتر است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: هرچه واکسن بیشتری در کشور تزریق شود ایمنی مردم ارتقا پیدا می کند، هرچند که برخی از آمارها حاکی از نزدن ۱۵ و یا ۲۵ درصد واکسن توسط افراد در نقاط مختلف کشور است.

حیدری درباره مقابله با ویروس جهش یافته کرونا ( اومیکرون) گفت که ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان نگران این ویروس هستیم و به محض اینکه روز جمعه سازمان بهداشت جهانی وجود این ویروس را اعلام کرد، روز شنبه در ستاد ملی کرونا این مساله مطرح شد و به دستور رییس جمهوری اسلامی ایران در تمام مرزهای زمینی و هوایی همکاران ما در آماده باش کامل هستند تا با هوشیاری کامل با این ویروس مقابله شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری ها همچنان ضروری است تا سطح ایمنی جامعه و مردم ارتقا پیدا کند.

«احسان مصطفوی» متخصص اپیدمیولوژیست در این برنامه افزود: ویروس اومیکرون پنجمین سویه ویروس کرونا است و طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی بسیار نگران کننده است.

متخصص اپیدمیولوژیست توضیح داد که برای شناخت بیشتر این ویروس باید مطالعات لازم انجام شود تا میزان بیماری زایی این ویروس پس از پایش به خوبی تشخیص داده شود.

مصطفوی یادآورشد که تاکنون ۱۲ کشور دنیا وجود این ویروس را گزارش کرده اند ولی هنوز ۲ و تا ۴ هفته زمان می برد تا در مورد این ویروس قضاوت کنیم.

 متخصص اپیدمیولوژیست ادامه داد: طبق گزارشی که در افریقای جنوبی منتشر شده افرادی که به این ویروس مبتلا شده اند واکسن کرونا تزریق نکرده اند  

برچسب‌ها کرونا واکسن واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا واکسن واکسن کرونا کرونا واکسن واکسن کرونا درمان و آموزش پزشکی معاون وزیر بهداشت واکسن کرونا دوز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۷۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی

محمدرضا واحدی جو در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: واکسیناسیون زائران حج عمره از امروز آغاز شده و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: این واکسیناسیون بر طبق زمان بندی انجام شده برای ۶۹ کاروان به تدریج در این یک هفته عملیاتی می‌شود که واکسیناسیون ۳۹ کاروانی که از مشهد و دو شهر فریمان و چناران هستند در مرکز درمانی امام خمینی (ع) مشهد انجام و زائران ۳۰ کاروان دیگر نیز در ۱۱ مرکز سایر شهرستان‌های خراسان رضوی به همان روال زمان بندی شده‌ای که کاروان‌ها اعلام شده انجام می‌پذیرد.

وی بیان کرد: تزریق واکسن مننژیت چهار ظرفیتی در این مرحله از واکسیناسیون برای کلیه زائرانی که طی دو سال گذشته این واکسن را دریافت نکردند الزامی است اما آن‌هایی که ۲۲ فرودین ۱۴۰۱ به قبل واکسن مننژیت را تزریق کردند یا تزریقی نداشتند ملزم به دریافت این واکسن به دلیل احتمال افزایش شیوع این بیماری در تجمعات هستند.

واحدی جو در پاسخ به این پرسش که آیا برای سفر حج عمره تزریق واکسن کرونا نیز انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای تزریق واکسن کرونا برای حجاج وجود ندارد و سایر واکسن‌ها از جمله آنفولانزا نیز با نظر پزشک خواهد بود.

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: معاینات پزشکی بیش از ۹ هزار عمره گزاری که قرار است از خراسان رضوی به سزرمین وحی سفر کنند که چندی قبل آغاز شد به پایان رسید که با این وجود همه آماده مهیا شدن شرایط سفر هستند.
 

هاشم رسایی‌فر

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست