Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@11:29:59 GMT

رایزنی‌های علی باقری و انریکه مورا در وین

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۷۷۷۳

رایزنی‌های علی باقری و انریکه مورا در وین

در ادامه رایزنی‌های علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در وین و در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار است بعدازظهر فردا (دوشنبه) در هتل کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش برگزار شود، علی باقری با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام به صورت دوجانبه دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی باقری پیش از این نیز در نشست سه جانبه‌ای با حضور روسای هیأت‌های چین و روسیه شرکت کرده بود.

«محمدرضا غائبی» سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز با اشاره به سفر علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و هیأت همراه به وین برای شرکت در دور جدید مذاکرات وین اظهار داشت: تیم مذاکراتی بلندپایه جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه که از دیروز وارد وین شده، ضمن دیروز و امروز ملاقات‌های دو جانبه و سه جانبه‌ای را در سطوح کارشناسی و سطح روسای هیأت‌های چین و روسیه و همچنین با «انریکه مورا» هماهنگ کننده اتحادیه اروپا برگزار خواهد کرد. 

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی نیز در توئیتی در این باره نوشت: «چین، ایران و روسیه امروز، رایزنی‌های غیررسمی سه‌جانبه‌ای در راستای آماده‌سازی از سرگیری رسمی گفت‌وگوهای وین در روز ۲۹ نوامبر (فردا، ۸ آذر) برگزار کردند. تبادل دیدگاه‌ها، برای درک موضع به روز ایران درباره مذاکره، مفید بود».

به گزارش فارس، روز دوشنبه شهر وین، میزبان مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ برای رفع تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکاست و آن‌گونه که وزیر امور خارجه ایران اعلام کرده جمهوری اسلامی در این مذاکرات، دست‌بسته نخواهد بود و در رسیدن به توافق جدی است. /فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: علی باقری و انریکه مورا جمهوری اسلامی علی باقری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت همه جانبه مردم آبادان و خرمشهر از عملیات «وعده صادق»

به گزارش خبرنگار مهر، مردم آبادان پس از اقامه نماز جمعه با سر دادن شعارهایی مانند «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» و با در دست داشتن پرچم کشور عزیزمان و حزب الله اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان گوشزد کردند.

در خرمشهر هم نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه و راهپیمایی در مسیر مصلی نماز جمعه تا چهار راه مسجد جامع خرمشهر شعارهای ضد صهیونیستی سر دادند و تاکید کردند در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی و محکومیت استمرار جنایات علیه مردم مظلوم و شجاع غزه در صحنه هستند و دنیا بداند کوچک‌ترین اشتباه آنان بر علیه جمهوری اسلامی ایران پاسخ کوبنده‌تری خواهد داشت.

آنها همچنین حمایت خود را از عملیات وعده صادق اعلام کردند.

کد خبر 6082472

دیگر خبرها

  • حمایت همه جانبه مردم آبادان و خرمشهر از عملیات «وعده صادق»
  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات
  • اعلام آمادگی ایران برای کمک به امارات
  • تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه
  • وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • تقدیر سرلشکر باقری از ارتش بخاطر همدلی با سپاه
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درمورد خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران