Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@22:25:48 GMT

میزان سرایت اومیکرون هنوز مشخص نیست

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۷۸۲۱

میزان سرایت اومیکرون هنوز مشخص نیست

سازمان جهانی بهداشت امشب اعلام کرد که هنوز مشخص نیست سویه جدید ویروس کرونا در مقایسه با دیگر سویه ها مسری تر بوده یا باعث بیماری شدیدتری ‌شود.

به گزارش ایمنا خبرگزاری رویترز به نقل از بیانیه مذکور نوشت: داده‌های اولیه نشان می‌دهد که میزان بستری شدن در بیمارستان‌های آفریقای جنوبی رو به افزایش است، اما این ممکن است به دلیل افزایش تعداد کلی افراد مبتلا باشد، نه به دلیل عفونت منحصر به سویه اومیکرون.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، در بیانیه آژانس بار دیگر تاکید شده که شواهد اولیه حاکی از آن است که شاید خطر ابتلاء بهبودیافتگان سویه های دیگر کرونا به این سویه بیشتر باشد.

بازوی بهداشتی سازمان ملل گفت که با کارشناسان فنی همکاری می‌کند تا از تأثیر بالقوه این سویه را بر اقدام‌های فعلی علیه بیماری کووید ۱۹ از جمله واکسن‌ها آگاه شود.

سازمان جهانی بهداشت افزود: در حال حاضر هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد علائم مرتبط با اومیکرون با سایر سویه ها تفاوت دارد. عفونت‌های اولیه گزارش‌شده در میان مطالعات دانشگاهی بوده و بیماری در افراد جوان‌تری خفیف‌تر است. اما درک میزان شدت سویه اومیکرون از چندین روز تا چندین هفته طول می‌کشد.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از این بیانیه نوشت: محدودیت‌های مسافرتی ممکن است اندکی در کاهش شیوع ویروس کرونا نقش داشته باشد، اما فشار زیادی بر زندگی و معیشت مردم وارد می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت از دولت‌ها خواست تا "در صورت اعمال محدودیت‌ها، این تدابیر مبنای علمی داشته باشند."

منبع: ایرنا

کد خبر 538514

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا کرونا در ایران ابتلا به کرونا شیوع کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۷۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محو فلج اطفال در افغانستان

عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریس‌الوزرای طالبان در یک نشست ویدیویی با رییس سازمان صحی جهان مدعی شد که این گروه بیماری فلج کودکان (پولیو) را در افغانستان محو کرده است.

ارگ طالبان با نشر بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که در این نشست مسئول منطقه‌ای سازمان صحی جهان و قلندر عباد، وزیر صحت عامه این گروه هم حضور داشتند.

براساس ادعای حنفی، این گروه در بخش‌های مختلف از جمله امنیت، مبارزه با مواد مخدر، جمع‌آوری معتادین و محو فلج اطفال در افغانستان دست‌آوردهایی داشته است.

در بیانیه ارگ آمده است: «در پی واکسیناسیون های متواتر توسط تیم‌های فنی، بیماری فلج کودکان از تمام نقاط افغانستان پاک‌سازی شده است.»

این مقام طالبان خواستار همکاری سازمان صحی جهان در زمینه نصب لابراتوارهای مجهز، ایجاد کلینیک‌های صحی در مناطق دوردست، ارتقای ظرفیت مسلکی متخصصین بخش صحت و ایجاد یک شفاخانه مجهز برای تداوی بیماری سرطان در افغانستان شد.

در همین حال، تدروس آدهانوم گبریسوس، رییس سازمان صحی جهان در این نشست تاکید کرد که این سازمان برای ادامه کار در افغانستان نیازمند همکاری طالبان است.

با این همه، حنان بلخی،‌ مسئول منطقه‌ای سازمان صحی جهان نیز از کمک این سازمان برای تقویت مراکز صحی، به‌ویژه لابراتوارهای تشخیص بیماری پولیو در افغانستان خبر داده است.

سازمان صحی جهان تا کنون هیچ‌گونه بیانیه‌ای در مورد این نشست منتشر نکرده است.

طالبان در حالی ادعای محو پولیو در افغانستان را می‌کنند که سال گذشته میلادی دست‌کم هشت واقعه مثبت فلج کودکان در افغانستان عمدتاً در شرق این کشور به ثبت رسیده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دلیل جدایی بازیکن خارجی استقلال مشخص شد
  • محو فلج اطفال در افغانستان
  • گالانت: نتایج جنگ غزه آینده اسرائیل را مشخص خواهد کرد
  • اولین جلسه کمیته ترافیکی روز جهانی قدس برگزار شد/ مسیر‌های خدمات دهی اتوبوس و‌تاکسی و مترو مشخص گردید 
  • بیانیه علما و روحانیون اهل سنت استان گلستان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  • بیانیه علما و روحانیون اهل سنت استان گلستان در محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی
  • بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در محکومیت جنایت رژیم غاصب صهیونیستی در بیمارستان غزه
  • لزوم مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی با عزم جهانی
  • آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه در پایتخت
  • آتش سوزی در پارکینگ یک برج مسکونی در غرب پایتخت