Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک دیپلمات اروپایی اعلام کرد مذاکرات بین المللی در وین به منظور احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ که مدت‌ها انتظار از سر گیری آن می‌رفت، دوشنبه بعداز ظهر (فردا) از سر گرفته می‌شود.

این دیپلمات اروپایی امروز (یکشنبه) به خبرگزاری فرانسه گفت: مذاکرات بین شرکای باقی مانده در این توافق- یعنی ایران، چین، روسیه، آلمان، فرانسه و انگلیس در حوالی ساعت دو بعد از ظهر به وقت محلی (۱۳:۰۰ به وقت گرینویچ) از سر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، قرار است آمریکا نیز هیئتی را به ریاست «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعزام کند که وی در مذاکرات غیر مستقیم مشارکت خواهد داشت.

پیشتر «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در سخنانی گفته بود انتظار می‌رود نشست‌های غیر رسمی پیش از آغاز مذاکرات رسمی در هتل کوبورگ اتریش انجام شود.

او همچنین روز شنبه در توییتی اعلام کرده بود: مذاکرات برای همیشه نمی‌تواند ادامه یابد و نیازی مشخص برای تسریع این روند است.

اولیانوف همچنین ساعتی پیش با انتظار تصاویری در حساب توییتری خود نوشت: چین، ایران و روسیه امروز مشاوره‌های غیررسمی سه جانبه‌ای را در راستای آمادگی برای از سرگیری رسمی مذاکرات وین در ۲۹ نوامبر (فردا) برگزار کردند. تبادل نظرات مفید و در وهله نخست، برای درک بهتر موضع به روز شده مذاکراتی تهران بود.

این در حالی است که رسانه‌های کشورمان نیز اعلام کردند علی باقری، معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان با انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار سه جانبه با نمایندگان روسیه و چین ملاقات و رایزنی کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مذاکرات هسته ای توافق هسته ای رابرت مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۷۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه در واکنش به استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان تأکید کرد در صورت درگیری با ناتو این تسلیحات در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت.

وی دراین‌باره گفت: چنین اظهارات تحریک‌آمیزی از طرف لهستان جدید نیست.

به گفته وزیر خارجه لهستان مقامات لهستانی مدتهاست که جاه‌طلبی‌های خود را درباره چگونگی «چسبیدن» به سلاح‌های هسته‌ای آمریکا مستقر در اروپا پنهان نمی‌کنند و فعالانه آنها را در سیاستِ عمیقاً خصمانه خود علیه روسیه وارد می‌کنند.

ساعاتی پیش آندژی دودا، رییس جمهور لهستان می‌گوید که این کشور با هدف قرار گرفتن زیر چتر بازدارندگی تسلیحات هسته‌ای ناتو، آماده است تا از این تسلیحات در خاک خود میزبانی کند.

دودا با اشاره به آنچه تحرکات روسیه خوانده شده است، گفت: روسیه بیش از پیش در حال نظامی‌سازی منطقه کالینینگراد است و به‌تازگی هم تسلیحات هسته‌ای خود را به بلاروس منتقل کرده است. وی تاکید کرد: اگر متحدان ما به عنوان بخشی از سیاست اشتراک‌گذاری تسلیحات هسته‌ای و با هدف تقویت امنیت جبهه شرقی ناتو، تصمیم به استقرار این ابزار بازدارنده در خاک اعضا(از جمله خاک ورشو) بگیرند، ما آمادگی آن را داریم.

رییس جمهور لهستان افزود: ما عضو پیمان آتلانتیک شمالی هستیم و علاوه بر این، از این نظر تعهداتی هم داریم و به زبان ساده، یک سیاست مشترک را دنبال و پیاده می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به روابط «صمیمانه» با دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، گفت که هفته گذشته با او در یک «جلسه خصوصی» شرکت کرده است.

کد خبر 6085640

دیگر خبرها

  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)
  • اصابت ۵ موشک از ۷ موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه
  • نقش هکرهای روسی برای خرابکاری در شرکت‌های آب آمریکا
  • فعالیت سامانه ناپایدار جوی از روز دوشنبه در استان
  • پایان افسانه روسها در قفقاز؛ مسکو حیاط خلوت خود را به غرب واگذار کرد