Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، منصور ستوده شامگاه امروز در جلسه بررسی عملکرد برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی استان همدان که به‌صورت ویدئو کنفرانس با مدیریت منابع آب کشور برگزار شد، مطرح کرد: در فاز اول برنامه ریزی های به عمل آمده جهت صرفه جویی در مصرف منابع آب زیرزمینی، در سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۵، سهم آب زیرزمینی برای صرفه جویی در استان همدان برابر ۲۶۹ میلیون مترمکعب است که در این راستا اقداماتی بایستی از سوی شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی استان به انجام می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه در این راستا ۱۹۶ میلیون مترمکعب یعنی حدود ۷۳ درصد برنامه‌ها برای کاهش مصرف منابع آب زیرزمینی در فاز اول جز برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای همدان است، گفت: ۷۲.۲ میلیون مترمکعب یعنی حدود ۲۷ درصد مربوط به سهم کاهش برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان بوده است.

وی ادامه داد: در بخش صرفه جویی مصرف آب کشاورزی از منابع آب سطح سطحی نیز برنامه ریزی ها روی ۲۹.۵ میلیون مترمکعب بود که از این میزان ۹۳.۵ درصد مربوط به برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای استان همدان و مابقی مربوط به سازمان جهاد کشاورزی استان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان تشریح کرد: برنامه کاهش برداشت از آب‌های سطحی و زیرزمینی در فاز اول یعنی سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۵ برابر ۳۱۰ میلیون مترمکعب مصوب شده که شامل تقریباً ۲۶۹ میلیون مترمکعب در بخش کشاورزی زیرزمینی، ۵ برنامه شرکت آب منطقه‌ای و ۱۱ برنامه سازمان جهاد کشاورزی، ۲۹.۶ میلیون مترمکعب در بخش کشاورزی سطحی نیز دو برنامه از سوی شرکت آب منطقه‌ای و یک برنامه از سوی سازمان جهاد کشاورزی تعریف شده است.

وی ادامه داد: در بخش شرب و بهداشت ۱.۹ میلیون مترمکعب کاهش یعنی یک درصد مدنظر است که در این راستا ۵ برنامه از سوی شرکت آبفا استان و جایگزینی پساب با آب‌های متعارف نیز شامل ۹.۷ میلیون مترمکعب کاهش با سه برنامه مشترک شرکت آب منطقه‌ای و آبفا استان در پیش گرفته شده است.

این مسئول با بیان اینکه در فاز دوم (از سال‌های ۱۴۰۵ تا ۱۴۱۰)، این برنامه نیز ۴۰۷ میلیون مترمکعب کاهش آب به ویژه در بخش منابع آب زیرزمینی استان مصوب شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به برنامه‌های این شرکت در راستای اصلاح و تمدید پروانه چاه‌های کشاورزی، تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز فرم یک و فرم پنج، نصب کنتورهای هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های مجاز، اشاره کرد و افزود: در مجموع، طبق برنامه در بخش کشاورزی در بحث استفاده از آب‌های زیرزمینی، سهم شرکت آب منطقه‌ای ۲۶۹ میلیون مترمکعب است که از این میزان، ۱۳۲.۵ میلیون مترمکعب آن تاکنون محقق شد.

ستوده در ادامه این جلسه به پیش روی جایگزینی پساب‌ها به جای آب‌های متعارف اشاره کرد و گفت: قرار است با جایگزینی این پساب به جای چاه‌ها، ۹.۷ میلیون مترمکعب صرفه جویی شود که حدود ۰.۶ میلیون مترمکعب است اما در ۶ ماهه دوم سال این عدد جهش خوبی خواهد داشت و پتروشیمی هگمتانه به جای چاه‌هایش از این پساب استفاده خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در این راستا گفت: در مجموع، از ۳۰۹ میلیون مترمکعب صرفه جویی در استان همدان ۱۳۰.۵ میلیون مترمکعب صرفه جویی شده که برابر ۴۳.۷ درصد است.

کد خبر 5363021

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای همدان همدان ویروس کرونا هفته بسیج بوشهر بسیج آمار کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه گرگان واکسن کرونا عکس استانها ایلام لیگ برتر فوتبال ایران آلودگی هوا شیوع کرونا شرکت آب منطقه ای همدان سازمان جهاد کشاورزی شرکت آب منطقه ای آب زیرزمینی استان همدان برنامه ها صرفه جویی منابع آب چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۷۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی

مدیرعامل توانیر از اعطای جایزه خودرو به مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند به قید قرعه خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در نشستی خبری اظهار داشت: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون خودرو و لوازم خانگی که به قید قرعه به افرادی که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده‌اند اعطا می‌شود، برخوردار خواهند شد.

وی افزود: برای تابستان امسال 47 میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق پیش‌بینی شده است‌.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه تعرفه برق در سال 1403 هیچ تغییری نخواهد داشت، گفت: کسانی که بیش از 2.5 برابر الگو مصرف برق دارند، به ازای هر کیلووات ساعت مازاد بر 2.5 برابر الگو، 2700 تومان پرداخت خواهند کرد که مطابق با قیمت خرید برق تجدیدپذیرها خواهد بود.

وی ادامه داد: این مشترکان که حدود یک میلیون مشترک هستند تا پیش از تابستان به کنتورهای هوشمند مجهز می شوند و در صورت ادامه پرمصرفی قطعا با قبوض سنگین برق مواجه خواهند شد.

ادامه دارد..

دیگر خبرها

  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند