Web Analytics Made Easy - Statcounter

طنز مذاکرات وین آنجاست که ایران قرار است برای احیای توافقی با قدرتهای جهانی به مذاکره بنشیند که متهم اصلی نقض آن یعنی ایالات متحده که با خروج غیرقانونی و یک جانبه برجام را نقض کرده است از سوی ما به میز مذاکرات "ممنوع‌الورود" شده است. ناطقان: بالاخره بعد از مدت‌ها مجادلات دیپلماتیک و پیش شرط‌ها و ان‌قلت‌های طرفین، مذاکرات برجامی در وین آغاز می‌شود و علی باقری بعنوان سرتیم مذاکره کنندگان در دولت سیدابراهیم رئیسی بجای سیدعباس عراقچی با قدرتهای جهانی برای رفع تحریم‌های ظالمانه گفتگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رسانه‌های داخلی و بین المللی هیئت کارشناسی ایران در دور جدید مذاکرات هسته‌ای را ۳۰ تا ۴۰نفر اعلام کرده‌اند که اینگونه برداشت می شود با این کاروان پرتعداد قرار است مو از ماست کشیده شود و در تفاهمات جدید کلمه، بند و تبصره‌ای در نگارشات توافق از سوی طرفهای مقابل گنجانده نشود که در آینده حقوق ملت ایران تضییع گردد. 
اما طنز تلخ مذاکرات وین آنجاست که ایران قرار است برای احیای توافقی با قدرتهای جهانی به مذاکره بنشیند که متهم اصلی نقض آن یعنی ایالات متحده که با خروج غیرقانونی و یک جانبه برجام را نقض کرده است از سوی ما به میز مذاکرات "ممنوع‌الورود" شده است. 
دولتی که با جنایتکارانه‌ترین نوع تروریسم اقتصادی موجب خسارات گسترده به ملت ایران شده است، براحتی با تصمیم ما از زیر بار پاسخگویی می‌گریزد و فرصت برای دلالی دیگر دولت‌ها فراهم خواهد شد که در مسیر انتقال پیغام و پسغام‌های نمایندگان تهران-واشنگتن، هر کدام بر اساس منافع خود موش بدوانند و عملا این سوال مطرح است مذاکره با کشورهایی که نه رسما از برجام خارج شده‌اند و نه نقش قابل توجهی در فشارهای تحریمی به ما دارند چه فایده‌ای برای ایران دارد؟ 
به گزارش ناطقان؛ در روزهای اخیر رابرت مالی نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در واکنش به خط قرمز ایران برای دیدار با هیات آمریکایی گفت: «ما در یک اتاق هتل خواهیم بود و منتظر می‌مانیم تا گزارش دیگرانی را بشنویم که ایران قبول می‌کند با آنها صحبت کند» برچسب ها: مذاکره ، وین ، آمریکا ، غیبت ، متهم ، تروریسم اقتصادی ، ناطقان ، علی باقری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مذاکره وین آمریکا غیبت متهم تروریسم اقتصادی ناطقان علی باقری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ

در روزهای اخیر علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی، بنابر دعوت نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، در رأس یک هیات بلندپایه‌ امنیتی برای شرکت در دوازدهمین "نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی" و "نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس” عازم شهر سن‌پترزبورگ روسیه شده است.
شرکت در این اجلاس مهم از جانب جمهوری اسلامی ایران به لحاظ روند تحولات منطقه‌ای به خصوص بعد از عملیات وعده صادق اهمیت بالایی دارد.
ایران در روند شکل‌گیری نظم نوین منطقه، می‌کوشد با همکاری سایر کشورها با روند تروریسم، به ویژه تروریسم دولتی اسرائیل مقابله کند.
ایران و روسیه در ماه‌های اخیر هردو قربانی تروریسم بوده‌اند و بنابراین اجلاس امنیتی سن پطرزبورگ نسبت به اجلاس امنیتی مونیخ که شرکت‌کنندگان در آن عمدتا حامی تروریسم هستند، حائز اهمیت است.
در این اجلاس ۱۱۰ کشور از  پنج قاره جهان که نشان از اهمیت این اجلاس و توجه به رویکردهای تازه امنیتی برپایه همکاری دارد. مذاکرات دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با مقامات دیگر کشورها در حاشیه این اجلاس که بصورت دوجانبه با مقامات برخی از کشورها از جمله هند، برزیل، سوریه، عراق و سایر کشورها انجام شد، نمونه‌ای از همین تعاملات محسوب می‌شود.
این اجلاس امنیتی درحالی برگزار می‌شود که منطقه در آتش جنگ‌افروزی صهیونیستها می‌سوزد و نیاز به اتحاد جهانی برای مقابله با این جنگ‌طلبی دارد. شرایط جدید منطقه به‌ویژه بعد از عملیات وعده صادق، نگاه‌ها را به ایران دوخته که چگونه تحولات تازه را مدیریت می‌کند.
به این ترتیب، حضور ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ را باید اتفاقی مهم در چارچوب نظم نوین منطقه‌ای و جهانی توصیف کرد و یادداشتهای تفاهم امنیتی حاشیه آن را به مثابه شکل دهنده آینده به بررسی نشست.

دیگر خبرها

  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • اعلام لیست اولیه تیم ملی والیبال ایران بدون حضور غفور و موسوی
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر | مذاکره با چهره سرشناس برای آمدن به ایران
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران