Web Analytics Made Easy - Statcounter

    اما تجربه برگزاری چنین جشنواره‌هایی نشان می‌دهد که تخفیف‌های ارائه شده و همچنین صحت و سلامت برگزاری این جشنواره‌ها موضوعی است که بسیاری از کاربران در مورد آن سوال دارند و گاهی اوقات ممکن است با سوء تعبیرهایی هم همراه ‌شود. مثلاً این سؤال که آیا تخفیف‌های ارائه شده در این کمپین‌ها واقعی‌ست یا حالت کاذب دارد؟ و از چه طریق می‌شود واقعی بودن این تخفیف‌ها را صحت سنجی کرد؟ در این مقاله به ساز و کارها و راهکارهایی می‌پردازیم که دیجی‌کالا برای پیشگیری از به وجود آمدن تخفیف‌های غیر واقعی و برگزاری صحیح جشنواره‌های بزرگ در پیش گرفته و پیاده‌سازی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  قیمت‌ و تخفیف خرید کالاها برای بلک فرایدی در دیجی‌کالا چگونه تعیین می‌شود؟
در مارکت پلیس دیجی‌کالا بیش از ۷.۵ میلیون تنوع کالایی و بیش از ۱۶۰ هزار فروشنده وجود دارد. تمام این ۷.۵ میلیون کالا به طور بالقوه امکان ورود به جشنواره بلک فرایدی را دارند اما برای ورود، فرآیندهای متفاوتی شکل گرفته است تا قیمت‌ها و تخفیف‌های ویژه‌ای که اعمال شده، منطقی باشد. کالاها در صورتی می‌توانند مجوز ورود به بلک فرایدی را کسب کنند که فروشنده‌ آن کالا، دو موضوع محوری زیر را رعایت کرده باشد: ·    بررسی قیمت پس از تخفیف:
کالاهایی اجازه ورود به بلک فرایدی را دریافت می‌کنند که قیمت تمام شده و پس از تخفیف محصول موردنظر در پایین‌ترین قیمت ممکن آن کالا در ۳۰ روز گذشته باشد.
روز شروع کمپین بلک فرایدی (پنجم آذرماه) را در نظر بگیرید،  قیمت تمام شده و بعد از تخفیف کالاهای این کمپین باید پایین‌ترین قیمت ممکن در ۳۰روز گذشته از این تاریخ باشد و قیمت بهتری از آن در این بازه زمانی وجود نداشته باشد. این موضوع به صورت سیستمی از طریق نمودار قیمت، پایش و بررسی می‌شود. کاربران دیجی‌کالا هم می‌توانند نمودار قیمتی را در تمامی صفحات محصول، مشاهده و برای خرید آگاهانه از این قابلیت استفاده کنند. البته این مورد شامل چند دسته از کالاها مثل طلا، موبایل، لپ‌تاپ و… به دلیل نوع متفاوت قیمت‌گذاری آن‌ها نمی‌شود. ·     بررسی قیمت پیش از تخفیف:
کالاهایی اجازه ورود به بلک‌فرایدی را دریافت می‌کنند که قیمت پایه و پیش از تخفیف محصول موردنظر در بهترین قیمت ممکن آن کالا در ۳۰ روز گذشته باشد.
علاوه بر مورد اول، قیمت پایه یا همان قبل از تخفیف کالا نیز اهمیت دارد که فرآیند مشابهی برای آن در نظر گرفته شده است. قیمت قبل از تخفیف کالاهایی که در بلک‌فرایدی عرضه می‌شوند باید بهترین قیمت کالا در ۳۰روز قبل از تاریخ شروع کمپین باشد. این به آن معنا است که فروشنده‌ها نمی‌توانند قیمت اصلی کالا را افزایش دهند و سپس با تخفیف بیشتری به فروش برسانند. بررسی و نظارت بر قیمت قبل از تخفیف کالاها، به جلوگیری از ایجاد تخفیف کاذب و کاهش درصد خطا می‌تواند کمک ‌کند و این موضوع هم با بررسی نمودار قیمت کالاها، مورد نظارت قرار می‌گیرد.
تمام فرآیندهای صحت‌سنجی و اعتباربخشی قیمت‌ها در بلک فرایدی به صورت سیستمی انجام می‌شود که درصد خطا را به حداقل ممکن می‌رساند؛ اما با این حال نظارت و بررسی تیم کنترل قیمت دیجی‌کالا نیز  کمک می‌کند تا تخلفی در فرآیند قیمت‌گذاری و تخفیف صورت نگیرد. چه کالاهایی نمی‌توانند وارد بلک‌فرایدی شوند؟
کالاهایی وارد بلک‌ فرایدی می‌شوند که از زمان ثبت‌ آن‌ها در سایت حداقل ۵ روز گذشته باشد و یا آن کالا قبلا هم فروش رفته باشد. وجود این فیلتر موجب می‌شود تا کالاهایی که به ثبات قیمتی نرسیده‌اند، مجوز ورود به جشنواره را کسب نکنند. اگر کاربران تخلفی در فرآیند قیمت‌گذاری و تخفیف‌ها مشاهده کردند چگونه می‌توانند گزارش دهند؟
با وجود مکانیسم‌های کنترلی دیجی‌کالا باز هم امکان خطا وجود دارد. گزارش‌دهی مستقیم از طریق پلتفرم و به هنگام خرید، امکانی‌ست که دیجی‌کالا به مشتریان داده است. گزینه «آیا قیمت مناسب‌تری سراغ دارید؟» که زیر جعبه خرید تمام صفحات محصولات وجود دارد برای گزارش قیمت‌های مناسب‌تر یک کالاست. این گزارش‌ها بررسی می‌شوند و در صورت احراز تخلف، با فروشنده برخورد می‌شود.
 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دیجی کالا بلک فرایدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۸۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«افغانی» از دلار سودآورتر شد!

هر افغانی در بازار تهران در حدود ۸۴۴ تومان قیمت دارد این در حالی است که قیمت فروش هر افغانی در روز‌های ابتدایی اسفندماه برابر با ۷۶۴ تومان بوده است.

در قیاس با این رقم میزان افزایش قیمت دلار در همین محدوده زمانی یعنی ابتدای اسفند در قیاس با روز‌های ابتدایی فروردین برابر با ۶ درصد برآورد شده است.

بر اساس این گزارش در روز‌های ابتدایی اسفند بهای هر دلار آمریکا برابر با ۵۶ هزار و ۶۳۵ تومان بوده است. میزان افزایش قیمت در این دوره زمانی محدود به ۶ درصد بوده و هر لار در شرایط کنونی، یا به عبارتی در آخرین قیمت سال گذشته و پیش از تعطیلات نوروز برابر با ۵۹ هزار و ۹۹۰ تومان بوده است.

میزان رشد قیمت افغانی در بازار ایران در سال ۱۴۰۲، قابل توجه بوده است. طبق آمار‌های ارائه شده هر افغانی، در این دوره زمانی بیش از ۴۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت افغانی در اولین روز‌های سال ۱۴۰۲ برابر با ۵۸۵ تومان بوده است. این نرخ به ۸۴۴ تومان در شرایط کنونی رسیده و در نتیجه اگر فردی در ابتدای سال گذشته بخشی از سرمایه خود را به پول افغانستان تبدیل می‌کرد، معادل ریالی آن رشدی ۴۱ درصدی را شاهد بود.

منبع: اقتصاد صد

tags # افغانستان سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • بازرسی ۱۱ هزار و ۹۱۹ واحد صنفی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد
  • ارزیابی کالا‌های ورودی به کیش در انبار صاحبان کالا‌ها
  • شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین در قم اجرایی شد
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • نرخ پایین بلیت موزه‌های ایران در مقایسه با قیمت‌های جهانی
  • تداوم نظارت بر بازار کالا و خدمات در مهاباد
  • «افغانی» از دلار سودآورتر شد!
  • بایرلورکوزن برای ویکتور بونیفیس قیمت تعیین کرد: دست کم 55 میلیون یورو!
  • ثبت تخلف ۹ واحد صنفی و خدماتی در سیستان و بلوچستان
  • فرمول تعیین دستمزد ۱۴۰۳ اعلام شد/ میزان دقیق افزایش حقوق کارگران چقدر است؟