Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:16:35 GMT

روغن‌های تقلبی بلای جان خودروها

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۸۹۷۱

روغن‌های تقلبی بلای جان خودروها

سوختن یاتاقان باعث می‌شود شاتون و میل لنگ خودرو پیش از هر زمان دیگری آسیب ببیند و به قول مکانیک‌ها ماشین دیگر جان ندارد و در این حالت، راننده مجبور است هزینه زیادی برای خودرو خود در نظر بگیرد.

برخی از مکانیک‌ها یا رانندگانی که روغن خودرو خود را به موقع تعویض می‌کنند علت این صدمه دیدن موتور را از چشم روغن‌های تقلبی می‌بینند که گاهی از فروشندگان غیر رسمی و غیر معتبر در کنار جاده خریده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، روغن موتور با ایجاد لغزندگی بین اجزای موتور از ساییده شدن آن‌ها جلوگیری و به‌عنوان یک عامل خنک‌کننده و پخش‌کننده حرارت عمل می‌کند و باعث طول عمور موتور خودرو می‌شود.

کیفیت پایین، استاندارد نبودن و کمبود مواد اصلی در روغن موتورهای تقلبی، باعث افزایش اصطکاک بین قطعات موتور خودرو، گرم شدن بیشتر و در نهایت بروز آسیب در قطعاتی مانند پیستون، یاتاقان، بلبرینگ‌ها و کاسه نمدها می‌شود.

مدتی بود که برخی رانندگان خودروهای سبک و سنگین در چهارمحال و بختیاری پس از تعویض روغن موتور و یا روغن دنده (واسکازین)، با مشکلاتی مانند جام کردن موتور خودرو مواجه می‌شدند.

این عامل باعث شد تا تعدادی از این رانندگان نسبت به این موضوع اعتراض و شکایت خود را از وضعیت و روند تعویض روغن موتور و یا روغن دنده (واسکازین) به معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اعلام کنند.

رانندگان از استاندارد نبودن برخی روغن‌های موتور گلایه‌مند هستند

یکی از رانندگان خودروهای سنگین در چهارمحال و بختیاری گفت: رانندگان از استاندارد نبودن و کیفیت پایین برخی روغن‌های موتور و دنده(واسکازین) ناراضی و گلایه‌مند هستند و انتظار دارند تا مسوولان نسبت به برخورد با متخلفان در این حوزه اقدام کنند.

صالح قاسمی نافچی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: استاندارد نبودن و کیفیت پایین روغن‌های موتور و واسکازین، باعث جِرم گرفتن موتور، رقیق شدن روغن، بخار شدن روغن، یاتاقان زدن موتور (جام کردن)، بروز هزینه‌های سنگین و در نهایت کاهش عمر موتور خودرو خواهد شد.

وی افزود: اختلال و بی‌نظمی در روند حمل و نقل بار در ناوگان عمومی کشور از نتایج آسیب دیدن موتور خودروها و افزایش هزینه برای راننده است.

استفاده از روغن بی‌کیفیت، قطعات موتور خودرو را فرسوده می‌کند

یکی از فعالان صنف تراشکاری مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: استفاده از روغن‌های بی‌کیفیت قطعات موتور خودرو را فرسوده و مستهلک می‌کند.

شاهپور منوچهری‌مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: استفاده از روغن‌های بی‌کیفیت علاوه بر آسیب‌زدن به قطعات مختلف موتور خودرو، باعث بروز هزینه‌های گران ناشی از تعمیر موتور خودروهای سبک و سنگین می‌شود.

وی افزود: تعمیر موتور خودروهای سنگین (دیزلی) حداقل ۵۰۰ میلیون ریال و حداکثر یک میلیارد ریال هزینه نیاز دارد و همچنین برای تعمیر موتور خودروهای سبک باید ۴۰ تا ۱۴۰ میلیون ریال هزینه شود.

این فعال صنف تراشکاری یادآور شد: تعمیر موتور خودروهای سبک حداقل یک هفته و تعمیر موتور خودروهای سنگین (دیزلی) حداقل ۲ هفته زمان نیاز دارد.

مردم روغن موتور مطمئن را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند

یکی از فعالان صنف تعویض روغن موتور خودرو نیز گفت: مردم روغن موتور مطمئن را از فروشگاه‌های معتبر و دارای پروانه کسب تهیه، خریداری و تعویض کنند و از خرید روغن موتور از کسانی که مجوز توزیع ندارند خودداری کنند.

عباس نادری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: بیشتر مشتری‌ها نمی‌توانند کیفیت روغن‌های موتور خودرو را تشخیص دهند و بهتر است به فروشنده اعتماد داشته باشند.

وی افزود: فروشندگان روغن‌های موتور و دنده (واسکازین) خودرو براساس تجربه خود قدرت تشخیص کیفیت روغن و راهنمایی مشتریان را دارند.

نادری تصریح کرد: استفاده از روغن موتور غیراستاندارد در خودرو احتمال بخار شدن، کم کردن و در نهایت و یاتاقان زدن (جام کردن) موتور را به‌دنبال دارد.

وی یادآور شد: این در حالی است که استفاده از روغن موتور استاندارد، این مشکلات را ندارد، عمر موتور خودرو را افزایش می‌دهد و مشکلی برای خودرو ایجاد نمی‌کند.

این فعال صنف تعویض روغن توصیه کرد: مردم از روغن‌های ایرانی تولیدی در شرکت نفت برای موتور خودرو استفاده کنند زیرا کیفیت بالاتری دارد و نسبت به روغن‌موتورهای خارجی مطمئن‌تر است.

وی اظهار داشت: همچنین استفاده از روغن دنده (واسکازین) غیراستاندارد باعث بخار شدن، کم کردن و جام کردن گیربکس و یا دیفرانسیل می‌شود.

نادری تاکید کرد: امکان دارد تعداد بسیار اندک و انگشت‌شماری نسبت به خرید و فروش اجناس غیراستاندارد با هدف سود بیشتر اقدام کنند که در این راستا سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری برخوردهای جدی و اعمال جریمه‌های قانونی با متخلفان دارد.

وی افزود: به‌همین منظور شناسایی فروشنده اولیه روغن‌های موتور خودرو و دنده (واسکازین) و مجازات آنان می‌تواند از تکرار چنین تخلف‌هایی جلوگیری کند.

کمبود روغن موتور خودرو در بازار چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تاکنون گزارشی از کمبود روغن موتور و روغن دنده (واسکازین) خودرو در بازار استان دریافت نشده است.

جهانبخش مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: ‌هم‌اکنون روغن موتور و روغن دنده (واسکازین) خودرو به‌خصوص برای خودروهای سنگین به اندازه کافی در بازار چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

وی یادآور شد: هم‌اینک ۳۰۴ واحد صنفی مرتبط با توزیع، فروش و تعویض روغن موتور و روغن دنده (واسکازین) خودرو در بازار چهارمحال و بختیاری فعال است.

مرادی اظهار داشت: روند توزیع و عرضه انواع روغن موتور و روغن دنده (واسکازین) خودرو همانند سایر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به‌صورت مستمر رصد، بازرسی و با متخلفان برخورد می‌شود.

۷۶ مورد بازرسی از اصناف فروش روغن موتور در چهارمحال و بختیاری انجام شد

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در یک ماه اخیر ۷۶ مورد بازرسی از اصناف مرتبط با فروش روغن موتور و روغن دنده (واسکازین) خودرو در بازار استان انجام شد.

غلام‌رضا قائدامینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: پس از انجام این بازرسی‌ها ۱۰ واحد صنفی متخلف شناسایی و ۲ هزار لیتر روغن موتور و یک‌هزار و ۱۰۰ لیتر روغن دنده (واسکازین) غیراستاندارد و بدون علائم تجاری کشف شد.

وی افزود: ارزش تخلف روغن‌های موتور و دنده (واسکازین) غیراستاندارد و بدون علائم تجاری کشف شده در بازار چهارمحال و بختیاری ۷۰۰ میلیون ریال است.

قائدامینی تصریح کرد: گشت‌های نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از بازار استان همچنان ادامه دارد و با متخلفان احتمالی برخورد خواهد شد.

وی یادآور شد: مردم هنگام خرید کالاهای مورد نیاز خود مانند روغن‌های موتور و دنده (واسکازین) به علامت استاندارد و علائم تجاری آن توجه کنند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون افزون‌بر ۴۴ هزار واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری زیرمجموعه ۹ اتاق اصناف و ۱۶۶ اتحادیه خدمات‌رسانی و فعالیت می‌کند.

از مجموع واحدهای صنفی فعال در چهارمحال و بختیاری ۸ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی، ۷ هزار و ۲۰۰ واحد خدمات فنی، ۲۳ هزار و ۷۰۰ واحد توزیعی و ۴ هزار و ۹۰۰ واحد خدماتی مشغول به فعالیت هستند.

چهارمحال و بختیاری با ۲ هزار و ۲۰۰ ناوگان دستگاه در حمل و نقل مسافر و هفت هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع کامیون ۲.۱ درصد ناوگان کشور را در اختیار دارد و پنج هزار راننده در حوزه جابجایی مسافر و ۲۲ هزار راننده در حوزه جابجایی کالا در این استان فعال هستند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر  است.

برچسب‌ها شهرکرد چهارمحال وبختیاری اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرکرد چهارمحال وبختیاری اقتصادی شهرکرد چهارمحال وبختیاری اقتصادی معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بازار چهارمحال و بختیاری روغن موتور و روغن دنده چهارمحال و بختیاری روغن های موتور و دنده تعویض روغن موتور استاندارد نبودن استفاده از روغن خودروهای سنگین موتور خودرو خودرو در بازار خودروهای سبک سازمان صنعت یادآور شد جام کردن نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای خرید انواع لنت ترمز + نکات مهم و ضروری

سیستم ترمز یکی از اجزای حیاتی در هر خودرو است که نقش اساسی در کاهش سرعت و حفظ ایمنی سرنشینان دارد. عموماً ما زمانی به لنت ترمز فکر می‌کنیم که نیاز به تعویض دارد. اما سوال اصلی اینجا این است که چطور مدل‌های مختلف لنت ترمز را تشخیص دهیم و کدام لنت برای خودروی ما مناسب است؟

برای حل این مشکل، ما در این مقاله به نام "راهنمای خرید لنت ترمز" شما را با انواع لنت‌های ترمز آشنا خواهیم کرد تا بتوانید بهتر انتخاب کنید.

لنت ترمز چیست و چه کاربردی دارد؟

احتمالاً همه شما صحنه‌های تصادفات جاده‌ای را دیده‌اید. در بعضی از موارد، نقض کارکرد لنت ترمز و سیستم ترمز خودرو مسئول وقوع این حوادث ناگوار است. لنت ترمز بخش کوچکی از سیستم ترمز خودرو است که با ایجاد اصطکاک با دیسک یا کاسه ترمز، باعث کاهش سرعت و توقف خودرو می‌شود.

با توجه به توصیه‌های کارشناسان، نیروی لازم برای ترمز خودرو باید حداقل ۱۰ برابر نیروی موتور و در بعضی موارد حتی بیشتر باشد تا بتواند خودرو را در حال حرکت متوقف کند. بنابراین، مرغوبیت و کیفیت لنت ترمز بر عملکرد سیستم ترمز خودرو تأثیر زیادی دارد.

در کل، لنت ترمز خودرو دارای دو بخش کفشک و لقمه است که براساس عوامل مختلفی مانند نوع کاربری خودرو، مواد ساخت، فناوری و سازنده، در ابعاد و مدل‌های مختلف تولید می‌شود. لقمه با فشار پدال ترمز، مستقیماً با دیسک یا کاسه ترمز برخورد کرده و اصطکاک ایجاد می‌کند.

آشنایی با انواع لنت ترمز

لنت‌های ارگانیک (NAO): لنت‌های NAO از موادی مانند فایبرگلاس، کربن، آرامید و کولار ساخته می‌شوند. این لنت‌ها به دلیل کم‌فلز بودن، نرم‌ترین انواع لنت هستند و صدای کمتری ایجاد می‌کنند. همچنین از نظر هزینه، ارگانیک ارزانتر از دیگر لنت‌ها است، اما عمر کمتری دارد.

لنت‌های کم متال (Low Metal): این لنت‌ها حدود 20 درصد از مواد فلزی مانند آهن و مس تشکیل شده و بقیه اجزایشان از الیاف و مواد NAO است. آن‌ها باعث ترمز قوی‌تری می‌شوند اما صدای بیشتری دارند و گرد تولید می‌کنند.

لنت ترمز نیمه متالیک (Semi Metallic): این لنت‌ها بیشترین استفاده را دارند و از فلزاتی مانند ذرات آهن و استیل تشکیل شده‌اند. آن‌ها انتقال حرارت بهتری دارند و عمر بیشتری نسبت به لنت‌های ارگانیک دارند.

لنت ترمز سرامیکی (Ceramic Brake Pad): این لنت‌ها به دلیل استفاده از مواد سرامیکی و ارگانیک، صدا و گردوغبار کمی تولید می‌کنند و طول عمر طولانی‌تری دارند، اما قیمت بالایی دارند.

لنت ترمز زینتری (Sintered Brake Pad): این لنت‌ها از الیاف کامپوزیت و ذرات استیل تشکیل شده و برای خودروهای خاصی مناسب‌اند به دلیل خوردگی بالا و بازدارندگی کمتر، استفاده‌ی کلانی از آن‌ها نیز توصیه نمی‌شود.

بهترین لنت ترمز چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین لنت ترمز چه مشخصاتی دارد؟ می‌دانید؟ لنت‌ها باید در مقابل گرما و دمای بالا مقاومت خوبی داشته باشند. اگر بنا باشد که در مجاورت هوای گرم، لنت خاصیت خود را از دست بدهد، کلاه‌تان پس معرکه خواهد بود و باید مدام به‌دنبال تعویض باشید. اگر ضریب اصطکاک لنت‌ها بالا باشد هم مقاومت بهتری از خود نشان خواهند داد. درست است که لنت باید مقاوم باشد و ضریب اصطکاک خوبی از خود نشان بدهد اما لازم است که مواد سازنده آن نرمی کافی و مناسبی هم داشته باشند. اگر لنت به‌اندازه کافی نرم باشد، راحت‌تر روی دیسک می‌چسبد و ضمن اینکه سروصدای اندکی به‌وجود می‌آورد، عمرش بیشتر خواهد شد و گرد‌وغبار کمتری هم به آن می‌چسبد. در انتخاب بهترین لنت ترمز برای خودرو به نکات زیر هم توجه کنید:

نوع خودروی شما چیست و چه وزنی دارد؟ کاربرد خودروی برای شما چیست؟ از چه مسیرهایی بیشتر تردد می‌کنید؟ آب‌وهوای محیطی که در آن رانندگی می‌کنید، چطور و چگونه است؟ سیستم ترمز خودروی‌تان معمولی است یا سیستم ABS دارید؟ معمولا با چه سرعتی رانندگی می‌کنید؟ خودرویی سنگین دارید یا معمولی؟ نوع خودروی شما چیست و چه وزنی دارد؟

برخی از شما دنبال بهترین لنت ترمز ال 90 باشید و یا برخی به دنبال بهترین لنت ترمز پژو 405 باشند در هر حال باید بدانید هر نوع خودرویی لنت مخصوصی می‌طلبد. كافی است به دفترچه راهنمای خودرویتان نگاهی داشته باشید و در میان قطعات مختلف به‌دنبال نوع لنت مناسب بگردید. راه دیگری هم وجود دارد كه كمی سخت است و برای اینكه از طریق آن بدانید لنت مناسب خودرویتان چیست، كمی به دید فنی و آشنایی با دنیای ماشین‌ها نیاز دارید. در این روش، باید چرخ‌ها را باز کنید و با مشاهده مستقیم، متوجه شوید که لنت‌تان چه شکل و مدلی است. فرقی نمی‌كند كه مدل ماشین‌تان چیست، اگر لنت خوب و باکیفیتی برایش نخرید، در هنگام ترمزكردن كمی تا قسمتی به دردسر خواهید افتاد.

درست است كه قطعات باكیفیت‌تر هزینه بیشتری به همراه دارند اما در عوض، از بروز مشكلات و هزینه‌های سنگین بعدی جلوگیری می‌كنند. پس یك‌بار هزینه كنید و از نتایج خوب‌ش تا مدت‌ها بهره ببرید؛ به این می‌گویند اقتصادی فكركردن و عاقبت‌اندیشی. اگر خودرویی لوكس و گران سوار می‌شوید كه حتما باید از قطعات اصل و باكیفیت استفاده كنید. مگر می‌توان از لنتی بد و بی‌كیفیت در كنار سیستمی استفاده شود كه اصالت و مرغوبیت از آن می‌ریزد. قطعا نمی‌شود. ضمن اینكه اثر منفی یك قطعه بعد روی عملكرد سایر بخش‌ها هم بسیار زیاد خواهد بود.

كاربرد خودرو برای شما چیست؟

كاربرد و كاربری خودرو هم در انتخاب بهترین لنت ترمز نقش دارند. اگر با سرعتی معقول می‌رانید و كار خاصی با ماشین‌تان نمی‌كنید؛ یعنی باركشی یا مسافركشی انجام نمی‌دهید، لنت‌های معمولی كارتان را راه می‌اندازند. اما وانت‌بارها و تاكسی‌ها نیاز به لنتی دارند كه از پس فشار زیاد برمی‌آیند.

از چه مسیرهایی بیشتر تردد می‌كنید؟

در انتخاب لنت ترمز به مسیرهایی دقت كنید كه معمولا در آنها تردد دارید. مثلا اگر مسیرتان سربالایی دارد، باید به كوه و كمر بروید و گردنه‌ها را رد كنید یا اگر مدام در ترافیك هستید، نیاز به لنتی پرتوان دارید. لنت پرتوان چگونه است؟‌ لنتی كه با داغ‌كردن، همچنان قدرت ترمزگیری داشته باشد، دچار فرسودگی زودهنگام نشود و بتوان رویش حساب كرد. البته اگر مسیرتان خیابان‌هایی هموار و بی‌حاشیه است؛ یعنی نه ترافیكی در مسیرتان وجود دارد و نه با سربالایی و سراشیبی‌های تند روبه‌رو هستید به سراغ لنت‌های معمولی‌تر هم می‌توانید بروید. مثلا لنت‌های نیمه‌فلزی برایتان كافی خواهند بود.

آب‌وهوای محیطی كه در آن رانندگی می‌كنید، چگونه است؟

در شرایط آب‌وهوایی معمولی نیازی نیست كه به انتخاب نوع لنتی خاص فكر كنید. اما اگر در جایی به‌شدت سردسیر یا گرم‌سیر زندگی می‌كنید، باید حواستان بیشتر به جنس لنت باشد. مثلا این را به‌خاطر بسپارید كه لنت‌های نیمه‌فلزی در سرما خوب عمل نمی‌كنند و ترمزگیری با آنها دچار مشكل می‌شود یا لنت‌های ارگانیك نرم هستند و در هوای گرم، كارایی‌شان را از دست می‌دهند. اگر در شرایط آب‌وهوای خاصی زندگی می‌كنید(خیلی گرم یا خیلی سرد) از مكانیك‌های متخصص برای انتخاب بهترین لنت ترمز كمك بگیرید.

سیستم ترمز خودروی‌تان معمولی است یا سیستم ABS دارید؟

كسانی كه خودرویی با سیستم ABS دارند باید لنت‌های باكیفیت‌تری خریداری كنند. متاسفانه این نوع از خودروها لنت‌های آسیب‌پذیرتری دارند. ماجرا از این قرار است كه در خودروهای معمولی لنت روی دیسك می‌چسبد و چرخ‌ها قفل می‌شوند. برای همین است كه خوردگی لنت به تعویق می‌افتد و دیرتر خراب می‌شود. اما این داستان برای خودروهایی با سیستم ABS رخ نمی‌دهد. در این خودروها در هر لحظه، لنت چندین و چندبار با دیسك در تماس قرار می‌گیرد و بعد آزاد می‌شود. از سوی دیگر، قفل‌شدن سیستم فرمان در زمان ترمزكردن هم در كار نیست. پس اگر خودرویی با ترمز ABS دارید با كارشناسان مشورت كنید و لنتی باكیفیت مناسب بخرید. اكتفاكردن به لنت‌های معمولی فكر خوبی نیست.

معمولا با چه سرعتی رانندگی می‌كنید؟

از آن دسته رانندگانی هستید كه به پدال گاز عشق می‌ورزند و با سرعت‌های بالا رانندگی می‌كنند؟ اگر این‌طور است باید بدانید كه لنت‌های شما بیش از راننده‌های بااحتیاط داغ می‌كنند. داغ‌كردن لنت همان است و افزایش احتمال خوردگی و تخریب هم همان. پس راننده‌های سرعتی باید به‌سراغ خرید لنت‌های باكیفیتی بروند كه كمتر داغ می‌كنند و اگر هم داغ شوند، زود خنک می‌شوند. در این صورت است كه ترمزكردن و ایستادن به‌موقع خودرو ممکن می‌شود.

خودرویی سنگین دارید یا معمولی؟

اگر خودرویی سنگین دارید باید لنتی باكیفیت تهیه كنید. چرا؟ چون سنگین‌وزن‌ها ترمز قوی‌تری هم می‌خواهند. زمانی هم كه سرعت‌شان زیاد می‌شود، حرارت زیادی تولید می‌كنند. پس باید پای لنتی قوی و مقاوم به میان باشد؛ لنتی كه بتواند سیستم ترمز را تقویت كند و در سرعت‌های بالا كه خودرو شتاب منفی زیادی دارد، در مقابل حرارت تولیدی زیاد وسیله، دوام بیاورد.

راه‌حل‌هایی برای تشخیص لنت ترمز اصل از تقلبی

امروزه با دست‌یابی تقلب در بازار قطعات یدکی، تشخیص لنت ترمز اصل از تقلبی به نگرانی بسیاری از رانندگان تبدیل شده است. استفاده از لنت ترمز تقلبی می‌تواند به خوبی عملکرد ترمز را تحت تأثیر قرار داده و خطر تصادفات را افزایش دهد. در این مقاله به بررسی راه‌حل‌هایی برای تشخیص لنت ترمز اصل از تقلبی می‌پردازیم:

بررسی ظاهر:

لنت ترمز اصل باید دارای ظاهری صاف و یکدست باشد و هیچ گونه ترک یا خوردگی روی آن وجود نداشته باشد. لنت تقلبی ممکن است دارای ناهمواری، ترک یا خوردگی باشد.

علامت استاندارد:

لنت ترمز اصل باید دارای علامت استاندارد باشد. لنت تقلبی ممکن است بدون علامت استاندارد یا با علامت تقلبی روی آن حک شده باشد.

ضمانت:

لنت ترمز اصل باید دارای ضمانت معتبر باشد. لنت تقلبی معمولاً بدون ضمانت عرضه می‌شود.

قیمت:

قیمت لنت ترمز اصل به دلیل کیفیت بالا، نمی‌تواند ارزان باشد. لنت تقلبی معمولاً با قیمتی ارزان‌تر از لنت اصل عرضه می‌شود.

برند:

لنت ترمز اصل توسط برندهای معتبر و شناخته‌شده تولید می‌شود. لنت تقلبی معمولاً توسط برندهای ناشناخته و متفرقه تولید می‌شود.

بسته‌بندی:

لنت ترمز اصل باید دارای بسته‌بندی مناسب و باکیفیت باشد. لنت تقلبی ممکن است دارای بسته‌بندی نامناسب و کیفیت پایین باشد.

تست ترمز:

پس از نصب لنت ترمز، عملکرد ترمز را به دقت تست کنید. لنت ترمز اصل باید عملکرد ترمزگیری قوی و قابل اعتمادی را ارائه دهد. لنت تقلبی ممکن است عملکرد ترمزگیری ضعیف و ناامنی را ارائه دهد. نکات تکمیلی:

لنت ترمز را از فروشگاه‌های معتبر و شناخته‌شده خریداری کنید.

به نظرات و تجربیات سایر رانندگان درباره لنت ترمزهای مختلف توجه کنید.

در صورت مشاهده هر گونه نقص یا مشکل در لنت ترمز، از استفاده از آن خودداری کنید.

با انتخاب لنت ترمز اصل و باکیفیت، سفری امن و آسوده را تجربه کنید.

منبع: https://goodyadak.ir/blog/

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید انواع لنت ترمز + نکات مهم و ضروری
  • زمان واریز و میزان سهمیه بنزین خودروها اعلام شد
  • نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو
  • ریختن بیش از حد روغن موتور چه آسیب‌ هایی در پی دارد؟
  • کشف خودروهای ۱۵۰ میلیاردی قاچاق در البرز
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی در اصفهان
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزل در اصفهان
  • افتخاری دیگر در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد/ ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودرو
  • ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی/ بازبینی آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم