Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر فلسطین ادعاهای رئیس رژیم صهیونیستی را درمورد "حق تاریخی یهودیان" در شهر الخلیل در کرانه باختری رد کرد. جنبش حماس هم خواستار باز گذاشتن دست مقاومت برای مقابله با تجاوزهای رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، محمد آشتیه، نخست وزیر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، اظهارات اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی تلاشی برای تحمیل حقایق دروغین در شهر عربی اسلامی، مقدمه چینی برای یهودی سازی این شهر و گسترش کنترل بر آن و قرار دادن ساکنان اصلی آن در برابر نظام آپارتاید است که آثارش در خیابان‌ها و معابر شهرک قدیم که در معرض پاکسازی قومی و تبعیض نژادی است، نمایان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یورش تحریک آمیز هرتزوگ به حرم ابراهیمی را محکوم و نسبت به پیامدهای خطرناک آن بر وضعیت منطقه هشدار داد.

آشتیه از سازمان ملل و یونسکو که حرم ابراهیمی را جزو میراث جهانی قرار داده، خواست برای توقف نقض ها علیه مقدسات اسلامی و مسیحی بخصوص علیه مسجدالاقصی و حرم ابراهیمی اقدام کنند.

همچنین جنبش حماس خواستار باز گذاشتن "دست مقاومت" در کرانه باختری برای رویارویی با تجاوزهای رژیم صهیونیستی شد که آخرین آن یورش هرتزوگ به حرم ابراهیمی است.

عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس گفت، یورش هرتزوگ به این حرم باید با آزادی گذاشتن دست مقاومت در کرانه باختری، توقف بازداشتها و تعقیب و گریزها پاسخ داده شود.

وی در پستی در صفحه فیس بوک خود خواستار برداشتن فشار و آزاد گذاشتن توده های فلسطینی و جوانان انقلابی در کرانه باختری برای مقابله با این جنایت و جنایات دیگر شد و افزود، درگیری مداوم با اشغالگر، کلید ممانعت از تکرار تجاوزها (یورش هرتزوگ) و توقف حملات است.

رئیس رژیم صهیونیستی روز یکشنبه تحت حراست شدید نیروهای ارتش این رژیم جهت برگزاری عید حانوکا به حرم ابراهیمی در شهر الخلیل در کرانه باختری وارد شد. این در حالی است که طبق اعلام رسانه های فلسطینی نیروهای رژیم صهیونیستی از ورود نمازگزاران فلسطین از ورود به این حرم جلوگیری کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسحاق هرتزوگ حماس حرم ابراهیمی کرانه باختری رژیم صهیونیستی حرم ابراهیمی دست مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک رهبر حماس: تسلیم شروط صهیونیست‌ها نخواهیم شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری شهاب فلسطین، اسامه حمدان گفت: نتانیاهو قصد ندارد به جنگ پایان دهد بلکه در پی تعلل و سنگ‌اندازی بر سر راه مذاکرات است.

وی افزود: خواسته‌های رژیم صهیونیستی در مورد توافق مبادله اسرا قابل قبول نیست و پاسخ اخیر این رژیم به هیچ وجه در حد کمترین خواسته‌های فلسطینیان نیز نیست و به طرف‌های واسطه ابلاغ کردیم که آن را نمی‌پذیریم.

این عضو ارشد حماس اضافه کرد: رژیم اشغالگر از آغاز جنگ نتوانسته حتی یک اسیر را آزاد کند و همه تلاش‌های این رژیم در این راستا به شکست کشیده انجامیده است.

حمدان همچنین گفت که دشمن صهیونیستی از آغاز جنگ هیچ یک از اهداف خود را محقق نکرده و تنها اقدام به قتل، کشتار و ویرانگری کرده است.

وی تاکید کرد که پس از جنگ، اداره نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی به هیچ وجه مطرح نخواهد بود و تصمیم‌گیری در این زمینه بر عهده فلسطینیان است.

این عضو حماس همچنین گفت: تحت هیچ شرایطی تسلیم شروط دشمن صهیونیستی نخواهیم شد و خروج رهبران حماس از غزه یک ایده احمقانه است.

حمدان افزود: کابینه رژیم اشغالگر پس از بحران‌های داخلی اخیر، به دنبال بهبود وجهه خود نزد افکار عمومی اسرائیلی‌ها است.

وی همچنین درباره ادعای ارتش رژیم صهیونیستی در رابطه با ترور مروان عیسی معاون فرمانده کل گردان‌های القسام نیز، گفت: هنوز تائیدیه‌ای از فرماندهان القسام در این خصوص دریافت نکرده‌ایم.

عضو ارشد حماس افزود: ترور رهبران مقاومت ما را تضعیف نخواهد کرد و بیانیه کاخ سفید در رابطه با مروان عیسی بیانگر دست داشتن آمریکا در نسل‌کشی در غزه است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: غزه، تا این لحظه پیروز اصلی میدان است/ رژیم صهیونیستی قادر به مقابله با نیروهای مقاومت و شکست آنها نیست
  • تظاهرات حامیان فلسطین در اردن، مغرب و کرانه باختری
  • ۷ شهید و زخمی در حمله صهیونیست‌ها به جنین
  • ادعای ارتش رژیم صهیونیستی در ترور یک فرمانده حماس
  • یک رهبر حماس: تسلیم شروط صهیونیست‌ها نخواهیم شد
  • ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی مطلق در رفح، فریب و خدعه است
  • امیرعبداللهیان: حذف حماس و مقاومت خیال و توهم است
  • بازداشت 7800 فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون
  • رژیم صهیونیستی به خواسته‌های ملت و مقاومت فلسطین پاسخ نداد
  • حماس: رژیم صهیونیستی به خواسته‌های ملت و مقاومت فلسطین پاسخ نداد