Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری آذربایجان اظهار کرد، زیرساخت جدید حمل و نقل جدید بخش مهمی از کریدورهای شرق-غرب، شمال-جنوب خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان در سخنانی گفت، "دالان زنگزور" که جمهوری آذربایجان را به منطقه نخجوان متصل می کند، سرانجام به واقعیت تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهام علی‌اف در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی گفت: این زیرساخت جدید حمل و نقل بخش مهمی از کریدورهای شرق-غرب و شمال-جنوب خواهد بود.

"زنگزور" بخشی از جمهوری آذربایجان بود، اما در دهه ۱۹۲۰ شوروی این منطقه را به ارمنستان داد. پس از این اقدام، جمهوری آذربایجان ارتباط خود را با نخجوان از دست داد. جمهوری آذربایجان بر پروژه هایی مرتبط با "دالان زنگزور" از جمله بزرگراه ها و خطوط راه آهن تمرکز کرده است.

علی‌اف بیان کرد، جمهوری آذربایجان "در سال ۲۰۲۰ به ۳۰ ساله اشغال اراضی این جمهوری از سوی ارمنستان پایان داد و جنگ ۴۴ روزه منجر به شکست ارمنستان شد."

وی تاکید کرد که جمهوری آذربایجان قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را که در آن خروج بی قید و شرط ارتش ارمنستان از "اراضی اشغالی" در نظر گرفته شده بود، اجرا کرد.

علی‌اف با بیان اینکه تمامی روستاها و شهرها، آثار مذهبی و فرهنگی متعلق به جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان در آن زمان ویران شد، تصریح کرد: ارمنستان مساجد ما را تخریب کرد و از آنها به عنوان طویله استفاده کرد.

وی گفت ۶۵ مسجد از ۶۷ مسجد واقع در این اراضی تخریب شدند.

او گفت که جمهوری آذربایجان تنها با اتکا به منابع خود دارد از صفر شهرها و روستاهایی جدید می سازد و این جمهوری ۱.۳ میلیارد دلار از بودجه دولتش را به آن تخصیص داده است،

وی افزود، جمهوری آذربایجان مناطق آزاد شده قره باغ و شرق زنگزور را به عنوان مناطق انرژی سبز اعلام کرده و  اراضی آزاد شده دارای پتانسیل ۷۲۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی و ۲۰۰۰ مگاوات انرژی بادی است.

علی‌اف درباره دستاوردهای اقتصادی جمهوری آذربایجان در ۱۸ سال گذشته گفت که با اجرای اصلاحات گسترده، فضای مناسبی برای سرمایه گذاری در این جمهوری ایجاد شده است.

الهام علی‌اف ادامه داد، بر اساس شاخص سهولت کسب و کار بانک جهانی، جمهوری آذربایجان در بین ۱۹۰ کشور در رتبه ۲۸ قرار دارد. او خاطرنشان کرد: ۲۸۰ میلیارد دلار در اقتصاد جمهوری آذربایجان سرمایه گذاری شده که نیمی از این میزان سرمایه خارجی است.

رئیس جمهوری آذربایجان با تاکید بر تلاش ها برای مبارزه با ویروس کرونا در کشورش گفت که بیش از ۶۰ درصد جمعیت بزرگسال این کشور به طور کامل در برابر این ویروس واکسینه شده اند. علی‌اف با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان گام‌های مهمی برای بسیج تلاش‌های جهانی برای مقابله با همه‌گیری برداشته است، گفت: ما کاملاً با ملی‌گرایی واکسن مخالفیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمهوري آذربايجان الهام علي اف زنگزور ارمنستان جمهوری آذربایجان الهام علی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: هیمنه و قدرت ارتش در ۸ سال دفاع مقدس سبب شد تا این جنگ به رغم تمام عداوت ها به نفع ایران تمام شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر امروز در مراسم ویژه ارژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اردبیل اظهار داشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در صحنه حاضر است و جزو ارتش‌های برجسته دنیا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران صیانت بزرگی برای کشور درست کرده است و دشمن حساب خاصی بر روی قدرت این نیروی مقدر باز کرده است، خاطرنشان کرد: ارتش ایران در دنیا به یک ارتش آرمانی تبدیل شده و تمام عناصر آرمانی شدن یک ارتش در ارتش ایران مشهود می‌شود.

امام جمعه اردبیل دستیابی ارتش ایران به تکنولوژی‌های برتر نظامی را یادآور شد و بیان کرد: این حجم از توانایی و استقلال برای ارتش کشور ما یک موهبت الهی است و دیگر نیازی به مستشاران خارجی برای مدیریت ارتش نداریم.

عاملی وجود فرمانده کل قوا را به عنوان یک شخصیت کامل و بینظیر در راس ارتش ایران ستودنی عنوان کرد و گفت: امروز پادگان های ما به یک مدرسه و محل معنویت تبدیل شده و همه این نعمات را مدیون رهبری و درایت ایشان در اداره مدبرانه کشور هستیم.

وی حضور ارتش در صحنه‌های بین‌المللی را خار چشم دشمنان دانست و افزود: حضور ارتش در آب های بین المللی، دستیابی به تجهیزات مدرن و پیشرفته نظامی، صیانت ملی و منطقه ای و ... امروز ارتش ایران را به یک ارتش مقتدر و کامل در دنیا تبدیل کرده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ارتش در دوران پیروزی انقلاب اسلامی خدمات گسترده ای را به نظام کرد و در مقابل نظام نیز به ارتش بها و هویت داد، گفت: در هشت سال دفاع مقدس که ما درگیر یک جنگ جهانی در مقیاس کوچک بودیم رشادت های ارتش، سپاه و نیروهای مسلح سبب شد تا قطعنامه سازمان ملل در نهایت به نفع ایران صادر شود.

عاملی حماسه آفرینی و ایثار ارتش را در همه عرصه ها ستودنی دانست و بیان کرد: ما در مقابل این همه توان و اقتدار خاضعیم و باید قدر این ارتش پرهیبت و هیمنه را بدانیم و برای داشتن آن شاکر باشیم.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد
  • اقدام عجیب لیلا، دختر الهام علی‌اف و دوست‌پسر یهودی‌اش!
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو
  • الهام گرفتن ژاوی از مارادونا پیش از مصاف با پاری سن ژرمن / فیلم
  • کاهش ورودی آب سدهای بزرگ آذربایجان شرقی
  • کاهش ۴۸ درصدی ورودی آب سد آیدوغموش میانه