Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعمیرات اساسی کنتیواتل شماره۳۹ کارگاه شمش از ۲۰ آبان ماه آغاز شد و پس از ۵ روز اجرای این تعمیرات ۲۴ آبان ماه به مدار تولید پیوست. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی بزاز اصفهانی  معاون تجهیزات مکانیکی بخش فولاد سازی با اعلام این خبر افزود: کنتیواتل 39 در کارگاه شمش وظیفه چرخاندن شمش ها را برای تمیز کاری و کنترل ظاهری و بررسی عیوب احتمالی بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این تعمیرات با همکاری و مشارکت مدیریت های برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات مکانیک و تعمیرات و نو سازی راه و ساختمان در شرایط ایمن و بدون هیچگونه حادثه انسانی و تجهیزاتی انجام شد.

محمدی مهندس ارشد مکانیک تعمیرات ایستگاه های ریخته گری 3و6 گفت: در این تعمیرات نزدیک به 38 تن قطعات و تجهیزات دمونتاژ، سرویس و یا تعویض گردید و برای انجام بخشی از این تعمیرات نیاز به ریخته گری دو عدد شمش 24 متری با مقطع 250Ï320 میلی متر بود که با همکاری سرپرست کارگاه های ریخته گری و شمش این شمش ها قبل از تعمیرات، ریخته گری شد و مورد استفاده قرار گرفت .

شایان ذکر است؛ همکاران برق بخش، کارگاه شمش، ایمنی فنی، سفارشات بخش، دفتر فنی و رانندگان جرثقیل و نظافت صنعتی بخش فولادسازی نیز در اجرای این تعمیرات مشارکت و حضور فعال داشتند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارگاه شمش ریخته گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۹۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت واحد ۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سرپرست معاونت تولید نیروگاه سیکل ترکیبی در این خصوص اظهار کرد: واحد شماره دو گازی این نیروگاه که به منظور تعمیرات اساسی و RI کمپرسور از مدار تولید برق خارج شده بود، با پایان این فعالیت، دوباره به شبکه سراسری تولید برق پیوست.
 فرشید کاکاوند افزود: تلاش کارکنان متخصص نیروگاه شهید رجایی برآن است تا با انجام به موقع تعمیرات و آماده سازی واحد‌های سیزده گانه، این نیروگاه بتواند به تعهدات خود در تولید برق به ویژه در پیک تابستان عمل نمایند.
 سرپرست معاونت تولید نیروگاه سیکل ترکیبی با اشاره به فعالیت‌های این دوره از تعمیرات واحد شماره ۲ گازی بیان داشت: دمونتاژ لاینر‌ها و فلو اسلیوها، دمونتاژ تجهیزات محفظه‌ی احتراق، دمونتاژ ترانزیشن پیس ها، دمونتاژ پوسته توربین، کمپرسور و روتور توربین و کمپرسور، نازل‌ها و پره‌های توربین، اندازه گیری، تست و بازدید تجهیزات توربین و کمپرسور، همچنین تعویض پره‌های کمپرسور با پره‌های ساخت داخل، انجام تست NDT بر روی پره‌های ژنراتور و انجام تست‌های غیرمخرب NDT، بازدید از لوله‌های بویلر و تمیزکاری و شستشوی آنها، عایقکاری نقاط دارای ضعف عایقی، بازید از اگزوز‌ها و ترمیم عایق‌های آنها و...، از جمله اقداماتی است که در این دوره از تعمیرات از سوی متخصصان تعمیرات مکانیک عملیاتی شده است.
 وی در خصوص فعالیت‌های متخصصان تعمیرات الکتریک نیز تصریح کرد: تعمیرات اساسی الکتروفن و پمپ‌های ۴۰۰ ولت، الکتروموتور ۶/۶ کیلو ولت، تعمیرات اساسی استارتر‌های MCC، بریکر‌های ۴۰۰ ولت و ۶/۶ کیلو ولت و آزمایش حفاظت‌های آنها، انجام انواع تست‌های روتور و استاتور ژنراتور، انجام آزمایش‌های الکتریکی ترانس‌های اصلی، کمکی و استیشن و...، بازدید و سرویس تپ چنچر ترانس اصلی، از فعالیت‌های این دوره از تعمیرات است که از سوی متخصصان تعمیرات الکتریک این نیروگاه به انجام رسیده است.
کاکاوند در ادامه نیز بیان داشت: تعمیرات اساسی سیستم کنترل اسپیدترونیک شامل نرم افزار و سخت افزار، تنظیم وکالیبراسیون نشاندهنده ها، تست و کالیبراسیون پرشر سوئیچ ها، لیمیت سوئیچ‌ها و بازدید و تنظیم لیمیت سوئیچ‌های والو‌های موتوری و...، نیز از فعالیت‌هایی است که از سوی متخصصان تعمیرات ابزاردقیق انجام شده است.
 گفتنی است نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی قزوین دارای ۳ بلوک است که هر یک، از ۲ واحد گازی و یک واحد بخاری تشکیل شده است و در مجموع، ظرفیت نامی هر بلوک، ۳۴۰ مگاوات است.

دیگر خبرها

  • نماینده‌ها منافع ملی را اولویت قرار دهند
  • بررسی آمادگی برای گذر موفق از پیک مصرف برق سال‌ جاری
  • آماده‌سازی ناوگان «هما» برای انجام عملیات حج۱۴۰۳
  • ناوگان هواپیمایی «هما» برای انجام عملیات حج ۱۴۰۳ آماده‌سازی می‌شود
  • آماده‌سازی ناوگان ایران‌ایر برای حج ۱۴۰۳
  • بازگشت واحد ۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید 
  • بازگشت واحد ۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید
  • اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نزدیک به ۲ هزار هکتار زمین
  • مجسمه‌سازی با ضایعات خودروی اسقاطی!
  • بومی سازی دستگاه تمام خودکار تعمیر و باز سازی نمایشگر تلفن همراه