Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@06:29:35 GMT

کیفیت هوای البرز برای تمام گروه ها ناسالم است

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۰۲۰۲

کیفیت هوای البرز برای تمام گروه ها ناسالم است

فردین حکیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در تمام شهرستان های استان به جز طالقان، بالاتر از حد بوده و کیفیت هوای این مناطق در حالت اضطرار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: شاخص آلودگی در شهرستان های اشتهارد، ساوجبلاغ و ایستگاه متروی کرج به ترتیب بر روی اعداد ۱۵۶، ۱۵۵ و ۱۵۳ قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیمی یادآور شد که پیش از این هواشناسی استان اعلام کرده که پایداری هوا منجر به افزایش غلظت آلاینده ها تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

وی گفت: همچنین وضع کیفی هوا در شهرستان نظرآباد در حالت ناسالم برای گروه های حساس بوده و شاخص آلودگی در این منطقه ۱۴۵ است.

وی به محدودیت های موقت ابلاغی به تمام دستگاه ها در این شرایط اشاره کرد و افزود: از مهمترین مصوبات این کمیته می توان به ممنوعیت هر گونه فعالیت های عمرانی توسط شهرداری ها، تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، ممنوعیت تردد خود کامیون ها در سطح شهر، توزیع حداکثری سوخت یورو چهار در سطح کلانشهر کرج و اطلاع رسانی و تعطیلی موقت واحدهای آلاینده هوا توسط سازمان صمت ( معادن، ریخته گری ها، شرکت های تولید آسفالت و تولید بتن آماده) اشاره کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز همچنین به برخی توصیه های بهداشتی مرتبط با آلودگی هوا به شهروندان اشاره کرد و اظهار داشت: خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی می شود، کاهش فعالیت های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز، خودداری از خروج غیر ضروری از منزل و رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی از جمله این توصیه ها به شمار می رود.
وی اضافه کرد: همچنین جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل همگانی و  دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت ها از دیگر این توصیه های بهداشتی است.

در استان البرز ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست کرج آلودگی هوا واحدهای آلاینده استان البرز اشتهارد پروندهٔ خبری آلودگی هوا در کلان‌شهرهای ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست کرج آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط زیست کرج آلودگی هوا واحدهای آلاینده استان البرز اشتهارد آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای مشهد ناسالم است

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص لحظه‌ای هوای مشهد امروز شنبه یکم اردیبهشت ماه با ثبت عدد ۱۲۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

همچنین کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد شاخص کلی ۱۳۱ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

بیشترین بار آلودگی از ایستگاه خاقانی با عدد شاخص ۱۶۹ در شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌ها به ثبت رسیده است..

دما در حال حاضر ۱۵ درجه سانتی‌گراد و آسمان آفتابی است.

کد خبر 6082937

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای شهرهای خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای مشهد ناسالم است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان
  • ثبت آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان