Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه ‌استان‌ها ـ استاندار قزوین گفت: بهتر است در حوزه کتابخانه‌ها از ظرفیت مغفول‌مانده مساجد برای رشد سرانه کتابخوانی و معالعه بهره بگیریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی صبح امروز در دیدار با مدیران کل فرهنگ و ارشاد و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اشاره به پتانسیل بالای استان قزوین در حوزه فعالیت‌های فرهنگی اظهار داشت: با توجه به سابقه تاریخی قزوین در حوزه خلق آثار فرهنگی و هنری قزوین جزو پایتخت‌های فرهنگی کشور به حساب می‌آید که باید از این ظرفیت بیشتر از گذشته بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اصحاب فرهنگ و هنر در قزوین به توجه و تکریم بیشتری نیاز دارند، اضافه کرد: با توجه به اینکه فرهنگ زیربنای توسعه اقتصادی و اجتماعی است، به همین خاطر دولت سیزدهم با انتخاب یک رویکرد فرهنگی مبتنی بر اخلاق تلاش می‌کند در حوزه توسعه فرهنگی گام‌های واقعی بردارد و در همین رابطه هم حمایت از فعالان فرهنگی و هنری را در دستور کار قرار داده‌ایم.

اعلایی با اشاره به برپایی جشن‌های هفته فرهنگی قزوین در سالیان متمادی ادامه داد: معرفی ظرفیت‌‌ها و توانمندی‌های فرهنگی و هنری قزوین باید دستور کار اصلی ما در برنامه‌های هفته قزوین باشد و باید چکیده و عصاره فضایل فرهنگی قزوین را در این هفته به گردشگران و مسئولان نشان دهیم.

لزوم توجه به ایده‌های جوانان برای رشد هنر استان قزوین

استاندار قزوین ایده‌گرایی را یکی راهکار اثرگذار برای رشد هنر استان قزوین دانست و گفت: اگر به جوانان صاحب ایده و خوش‌فکر در حوزه فرهنگ و هنر قزوین توجه کنیم، رویدادهای فرهنگی و هنری بزرگی را می‌توانیم در این استان برگزار کنیم. همچنین با هنر همین جوانان می‌توان آثار هنری در سطح ملی و بین‌المللی را تولید و منتشر کرد.

اعلایی همچنین با اشاره به قیمت بالای کتاب افزود: بهتر است در حوزه کتابخانه‌ها از ظرفیت مغفول‌مانده مساجد برای رشد سرانه کتابخوانی و معالعه بهره بگیریم و به ویژه کتاب‌هایی که تهیه آنها برای اقشار محروم سخت است را در مساجد در دسترس مردم بگذاریم و از این طریق به رشد فرهنگ کتابخوانی کمک کنیم.

بیش از 80 درصد ناشران استان قزوین فعال نیستندانتخاب قزوین به عنوان پایتخت کتاب در گرو همکاری همه دستگاه‌هاسترونق کتاب‌خوانی از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند/ روش‌های جدید توسعه کتابخوانی در قزوین‌

وی ادامه داد:‌ رویکرد ما این است که در کنار بخش تولید و صنعت به بخش فرهنگ و هنر هم توجه کنیم و همچنین بنا داریم ظرفیت‌های بالقوه استان قزوین در حوزه اقتصاد هنر را شکوفا کنیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین نهاد کتابخانه های عمومی کتاب استانداری قزوین نهاد کتابخانه های عمومی کتاب فرهنگی و هنری استان قزوین برای رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۰۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی، در سفر یکروزه خود به شهرستان سلماس با حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی، امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه شهرستان سلماس، در این دیدار گفت: متاسفانه فعالیت های ما در مساجد قابل قبول نیست و بیشتر فعالیت های برای رفع تکلیف است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم طباطبایی،  بر لزوم توجه به نیازهای جوانان در برنامه‌های فرهنگی کانون‌ها تاکید کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب و جذاب، جوانان را به حضور در مساجد و فعالیت‌های مذهبی ترغیب کنیم.

وی با بیان اینکه برای جذب جوانان باید هزینه و تبلیغات کرد، ادامه داد: برنامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد نباید مختص به زمان خاصی باشد و در طول سال باید برنامه جذاب برای نوجوانان و جوانان داشته باشیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، در این دیدار با اشاره به اهمیت فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ترویج معارف دینی و اسلامی، اظهار داشت: کانون‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود، نقش موثری در جذب جوانان به مساجد و فعالیت‌های مذهبی داشته باشند.

محسن رضایی افزود: متاسفانه در سال های اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا و مسائل اقتصادی فعالیت های مسجد راکد شد و در ستاد کانون های مساجد استان شروع به سامان دهی و سطح بندی کانون ها کردیم.

وی بیان کرد: در شهرستان سلماس ۴۰ کانون فعال هستند که امسال در حال بروزرسانی هستیم.

رضایی ادامه داد: طبق فرموده امامین انقلاب رکن اصلی و محور اصلی مسجد، امام جماعت است و تمام ارکان مسجد باید حول این محور عمل کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی افزود: در مسجد باید ذائقه دهه های مختلف شناسایی شود و با بهانه های مختلف نوجوانان و جوانان راجذب مسجد کرد.

وی گفت: مسجد در مکتب اهل بیت (ع) نقش برجسته‌ای برای تربیت بر عهده دارد و اساساً پایگاه تربیت، توحید، ذکر و انسان سازی مسجد است و در این راستا باید اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • جهاددانشگاهی باید مهم‌ترین بازیگر فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاهی باشد
  • حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی
  • ورود استاندار تهران به بحث داغ حجاب؛ نیروی انتظامی میدان‌دار است
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • استاندار تهران: ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند/ دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد/ به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم
  • استاندار تهران : ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • تذکر استاندار تهران درباره موازی‌کاری در حوزه حجاب
  • اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است
  • دورهمی هنرمندان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی + فیلم
  • تعاونی‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها فعال شوند