Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:45:54 GMT

قیمت طلای جهانی بالا رفت

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۰۵۴۵

قیمت طلای جهانی بالا رفت

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به تاثیر واریانت جدید ویروس کرونا بر بهبود اقتصاد جهانی، به رغم قوی‌تر بودن دلار، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۹۴ دلار و ۸۷ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد افزایش، به ۱۷۹۴ دلار و ۲۰ سنت رسید.

با شناسایی موارد جدید واریانت اومیکرون در هلند، دانمارک و استرالیا، کشورهای بیشتری محدودیتهای سفر را برای جلوگیری از موج جدید شیوع بیماری وضع کردند.

هارشال باروت، مشاور تحقیقاتی ارشد شرکت متالز فوکوس در جنوب آسیا اظهار کرد: با توجه به ابهامات در خصوص این که واریانت جدید خطرناک‌تر از دلتا است یا خیر، قیمت طلا پشتیبانی خواهد شد و در محدوده بین ۱۷۸۰ تا ۱۸۳۰ دلار معامله می شود. باروت گفت: اگرچه زود است ارزیابی کنیم آیا نگرانیهایی کرونایی انتظارات برای افزایش نرخهای بهره را پایین برده است اما اگر واریانت جدید باعث شود بانک مرکزی آمریکا از تعدیل تدابیر محرک مالی خود عقب نشینی کند، ریسک صعودی برای طلا ایجاد خواهد شد.

رافائل بوستیک، رییس بانک فدرال رزرو آتلانتا جدیدترین مقامی است که اظهار کرد با شتاب گرفتن روند تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا موافق است. تعدیل محرکهای مالی و افزایش نرخهای بهره، بازده اوراق قرضه دولتی را بالا می برد و هزینه نگهداری طلا را افزایش می دهد.

عاملی که رشد قیمت طلا در معاملات روز جاری را محدود کرد، دلار قوی‌تر بود که هزینه خرید طلا را برای خریداران غیرآمریکایی افزایش داد.

بر اساس گزارش رویترز، جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA عقب نشینی طلا از اوج قیمت روز جمعه را به افت چشمگیر قیمت پلاتین و پالادیم نسبت داد و اعلام کرد ناتوانی طلا برای افزایش قابل توجه از قیمت روز دوشنبه، عامل منفی برای حرکت قیمت طلا بود و احتمالا آن را پایین‌تر می برد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، پالادیم برای نخستین بار از اوت سال ۲۰۱۹ قیمتی پایین‌تر از قیمت طلا پیدا کرد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۲.۴ درصد افزایش، به ۱۷۹۰ دلار و ۳۷ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری یک درصد افزایش یافت و به ۲۳ دلار و ۳۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۶ درصد افزایش، ۹۶۸ دلار و ۸۳ سنت معامله شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت دلار برای تحویل فوری درصد افزایش سنت رسید قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۰۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا دوباره از جا برخاست

آفتاب‌‌نیوز :

بهای هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۳۶۹ دلار رسید. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۸۵ دلار و ۱۰ سنت رسید.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی که کشور‌های غربی خواستار خویشتن‌داری در پاسخ به حمله ایران شدند، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات خود را در مورد نحوه دفاع از خود خواهد گرفت.

نظرسنجی فدرال رزرو نشان داد که فعالیت‌های اقتصادی ایالات‌متحده از اواخر فوریه تا اوایل آوریل اندکی افزایش یافت و این نگرانی در بین شرکت‌ها وجود داشت که پیشرفت در کاهش تورم متوقف شود.

بر اساس گزارش رویترز، لورتا مستر، رئیس بانک فدرال رزرو کلیولند گفت که انتظار دارد فشار‌های قیمتی در سال جاری کاهش یابد و به فدرال رزرو اجازه دهد تا هزینه‌های استقراض را کاهش دهد، اما تنها زمانی که مطمئن باشد که تورم به طور پایدار به هدف دو درصدی خود می‌رسد. کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری شمش‌های غیر بازده را افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۸.۲۸ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۴۰.۵۵ دلار رسید و پالادیوم به ۱۰۲۶ دلار و ۲۵ سنت رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نقش کانال های اماراتی در افزایش نرخ دلار | التهابات سیاسی بازیگر اصلی تغییر نرخ ارز است، نه اقتصاد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • طلا دوباره از جا برخاست
  • طلای جهانی دوباره از جا برخاست
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹