Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@16:52:04 GMT

غربی‌ها ناگزیر به امتیازدهی هستند

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۰۶۱۷

غربی‌ها ناگزیر به امتیازدهی هستند

گروه سیاست سایت فردا- مذاکرات برجامی بین ایران و اعضای 1+4 از امروز شروع می‌شود و تیم مذاکره کننده کشورمان با رویکردها و مواضعی که پیش‌تر اعلام شده و از قضا با مواضع دولت قبل هم تفاوت‌هایی دارد، سر میز مذاکره خواهد نشست. 

مقامات ایرانی امیدوارانه سخن می‌گویند و توافق را ممکن دانسته‌اند. در عین حال اما شاهد مواضع تند طرف مقابل هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید دید که رویکرد غربی‌ها در این مذاکرات چه تاثیری بر نتیجه خواهد داشت و آیا مانع از به نتیجه رسیدن این دور از مذاکرات به رغم اراده جدی ایران برای حل و فصل مساله خواهد شد یا خیر؟

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل بین‌الملل البته به حصول نتیجه مثبت امیدوار است. او در گفت‌وگوی با «فردا» گفت: «مانع‌تراشی‌هایی که کشورهای قبلی در گذشته کرده‌اند به صورتی ادامه خواهد یافت. حاضر نیستند که به شکست خود اعتراف کنند. به خاطر القای لابی‌های صهیونیستی هم توانایی کمی برای عدول از مواضع پیشین خود دارند. لذا چنین انتظاری نباید از آنها داشت اما مسلم است که خودشان هم می‌خواهند هزینه‌ای که برای برقرار تحریم علیه ایران می‌پردازند کاهش یابد. بالاخره آمریکا برای اعمال فشار حداکثری بر ایران و تحمیل ما ناگزیر است به کشورهای دیگر امتیاز دارد و قصد دارند که این وضعیت را تغییر دهد».

وی افزود: «از طرف دیگر ایران با ایران قبل برجام تفاوت دارد. ایران حالا دیگر عضو شانگهای است. بنا را بر اقتصاد داخلی گذشته و در جهت همکاری بیشتر با چین که رقیب آمریکا است، حرکت می‌کند. این‌ها دنیای غرب را از مواضع خود برمی‌گرداند».

قنادباشی با تاکید بر اینکه «دولت با قدرت در مذاکرات حضور پیدا کرده است» گفت: «هیات مذاکره کننده ایران نه اهل عقب نشینی و پذیرش همه تقاضاهای آنها است و نه طرفدار امتیاز‌دهی و امتیاز گیری مرحله‌ای؛ به هیچ وجه».

وی تصریح کرد: «حرف ما این است که مذاکرات باید پیرامون برداشتن تحریم‌ها صورت بگیرد.آنها ناگزیر به تغییر در مواضع خود هستند اگرچه نشانه روشنی نداشته باشد.الان نشانه‌هایی هست که نشان می‌دهد آنها ناگزیر به امتیاز دهی هستند. اگر هم این نشانه‌ها آشکار نشود در مسیر قهقرا قرار خواهند گرفت».

 

منبع: فردا

کلیدواژه: مذاکرات قنادباشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۰۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه

به گزارش همشهری آنلاین، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری نادرست مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکارهای مذاکراتی شدند.

کد خبر 846091 برچسب‌ها توافق هسته‌ای ایران ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم

دیگر خبرها

  • رئیسی: پیوند های عمیق اعتقادی و دینی دو ملت ایران و پاکستان ناگسستنی است/ تاکید بر مواضع مشترک
  • مذاکرات ایران برای خرید شرکت خودروسازی «روور» انگلستان
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • خبرگزاری ایرنا: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/ باقری‌کنی، مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست
  • یک منبع آگاه : مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه
  • هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست | باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند