Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در حاشیه این مانور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این طرح دانش آموزان به ۲ صورت حضوری و فضای مجازی با راه های خودمراقبتی در زمان وقوع حوادث طبیعی و امداد و نجات آموزش آشنا شدند.

مهدی عقیقی گفت: مانور زلزله و ایمنی همه ساله به عنوان بزرگترین فعالیت آموزش همگانی کشور در حیطه ایمنی مدارس در برابر زلزله، با مشارکت دیگر دستگاه های اجرایی استان  از جمله جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس و فوریت های پزشکی، بهزیستی، نیروی انتظامی و مدیریت بحران استانداری برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در همین راستا براساس دستورالعمل مربیان پرورشی از دانش آموزان خواسته شد تا با ساخت فیلم و عکس در مسابقه مانور زلزله شرکت کنند و آثار تهیه شده برای مربیان مربوطه ارسال و هر مدرسه سه اثر برگزیده به آموزش و پرورش استان ارسال خواهد شد و در نهایت ۹ اثر برگزیده نهایی این مسابقه خواهد بود.

عقیقی افزود: آثار برگزیده در شبکه شاد و شبکه استانی نیز بارگزاری و به نمایش گذاشته می‌شود.

وی در ادامه گفت: همچنین تمامی معلمان در ساعات ابتدایی تدریس خود به مدت یک هفته باید از حوادثی نظیر زلزله برای دانش آموزان صحبت کنند.

وی افزود: اجرای مانور زلزله با محوریت ایمنی در برابر زلزله در مدرسه و خانه برای دانش آموزان و اولیا برگزار شد تا با فراگیری مطالب بتوانند در مقابل زلزله احتمالی از آمادگی لازم برخوردار شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال مانور متمرکز استانی زلزله در هنرستان اندیشه بجنورد با حضور مسوولان مربوطه اجرا شد.

عقیقی افزود: با اجرای این طرح دانش آموزان آنچه را که آموزش می بینند به خانواده ها و اطرافیان انتقال می‌دهند تا در بروز حوادث طبیعی سطح آسیب ها و خسارات کاهش پیدا کند و افراد از آمادگی و مهارت لازم برخوردار باشند.

۱۸۶ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کردند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه بود.

برچسب‌ها بجنورد مدارس خراسان شمالی روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد مدارس خراسان شمالی بجنورد مدارس خراسان شمالی روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان آموزش و پرورش خراسان شمالی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۰۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی

براساس اعلام آموزش و پرورش، شرط ۲ عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرنهایی برای استفاده از تک‌ماده حذف شد و دانش آموزان می‌توانند تا ۴ درس را بدون درنظر گرفتن نهایی و یا غیرن‌هایی تک ماده کنند.   به گزارش ایرنا، در این راستا، محمود امانی طهرانی امروز درباره امکان تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشتر گفته شده بود که ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند، اما پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحان نهایی میسر شد.   وی افزود: بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است.   دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ضوابط در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی تبدیل به نهایی شده است و در واقع این یک مصوبه ویژه به حساب نمی‌آید. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تحصیل ۱۱۰۰ ‌دانش‌آموز در یک شیفت مدارس فردیس!
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد