Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:51:18 GMT

تقلید در آواز دیگر برای مخاطب جذاب نیست

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۰۶۹۷

تقلید در آواز دیگر برای مخاطب جذاب نیست

در هیاهوی فضای موسیقی کشور که هر لحظه ملودی‌های متفاوتی در ژانرهای مختلف به گوش می‌رسد و هنرمندان نوچهره ظهور می کنند، هستند خوانندگانی که سال‌ها تلاش و ممارست و آموزش خود را در همکاری با پیشکسوتان موسیقی در مقام آهنگساز به مخاطب ارائه می کنند و ناشران شاخص نیز با حمایت همه جانبه از این هنرمندان سعی در انتشار آنها در سطح وسیع داخلی و خارجی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد یادگار یکی از خوانندگانی است که بیش از دو دهه در عرصه خوانندگی فعالیت دارد و بعد از سال ها آموزش و تمرین در آواز ایرانی، چند ماه است آثارش را با آهنگسازی مهرداد پازوکی آهنگساز و نوازنده پیشکسوت پیانو و از سوی موسسه فرهنگی هنری نهاله رودکی منتشر می ‌کند. این آثار تاامروز با نام های به سفر فکر نکن، سراب، آرزوی نقش برآب، پرواز با خورشید و عقل و فهم در پلتفرم‌های داخلی و خارجی در دسترس عموم قرار گرفته اند.

 اولین قطعات شما به آهنگسازی آقای مهرداد پازوکی ساخته شده، دلیل همکاری با او که سال‌ها از فضای موسیقی دوره بوده، چیست؟

دلیل همکاری من با ایشان توانایی و سلیقه بالای  موسیقایی ایشان بود. به نظرم با جایگاهی که مهرداد پازوکی به لحاظ علمی دارد می توان شناخت مردم را از موسیقی ایرانی بالا برد و کمک بزرگی در زمینه معرفی این ژانر از موسیقی کرد.

من به شخصه در تلاشم این همکاری‌ها باعث شود موسیقی ایرانی از آن حالت خشکی و غمی که بسیاری آن را اینگونه باور دارند، بیرون بیاید و حس و حال زنده تری به خود بگیرد. در واقع می خواهم با  قطعاتی که تا کنون منتشر کردیم، از جمله به سفر فکر نکن، سراب،آرزوی نقش برآب و غیره نسل جوان حالات شادی و عاشقانه بودن موسیقی ایرانی را بهتر و بیشتر بشناسد.

 قطعاتی که تا کنون منتشر کردید به‌صورت آلبوم منتشر خواهد شد؟

قطعاتی که من منتشر کردم به صورت تک آهنگ در دسترس عموم قرار گرفته است و نیاز به انتشار آلبوم نیست؛ چون در حال حاضر دیگر کسی برای شنیدن موسیقی آلبومی تهیه نمی کند و اکثر از اینترنت دانلود می‌کنند ولی شاید در آینده به آلبوم هم منتشرش کردم.

چه قدر معتقد به تقلید در آواز ایرانی هستید؟

به تقلید در آواز معتقد نیستم؛ چون هر کس زنگ صدای خودش را دارد پس تقلید صدایی خاص برای شنونده جذابیتی ندارد. چرا از زنگ اهنگ خود استفاده نکنیم؟ چه اشکال دارد که ما خودمان باشیم و سعی کنیم درست بخوانیم و زیبا ولطیف با صدای خود ساخته خودمان اجرا کنیم؟

آواز ایرانی چه روندی را در ایران طی می‌کند؟

آواز ایرانی متاسفانه مسیر سقوط را طی می‌کند و روز به روز مخاطبان خود را از دست می‌دهد.

 به عنوان خواننده چه راهکارهایی وجود دارد که نسل جوان به موسیقی ایرانی توجه بیشتری نشان دهند؟

باید موسیقی ایرانی بیشتر شنیده بشود و حتی دیده بشود. باید بچه ها ببیند و حس کنند چه میراثی در اختیار  دارند و در آخر هم اینکه هیچ هنری بدون حمایت بالادستی توان بقا ندارد و باید از طرف مسئولان حمایت بشود.

برچسب‌ها موسیقی ایرانی ارکستر ملی ایران ارکستر سازهای ملی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موسیقی ایرانی ارکستر ملی ایران ارکستر سازهای ملی ایران موسیقی ایرانی ارکستر ملی ایران ارکستر سازهای ملی ایران موسیقی ایرانی آواز ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵بازی جذاب ایرانی ویژه گوشی های همراه

  ۱- بازی آن‌سوی باران آنسوی باران ازآن دست بازی‌هایی است که به‌راحتی می‌توان آن رایکی ازبهترین‌های ساخت ایران خطاب کرد.بازی ازنظر گرافیک بسیارزیبا کارشده است وگیم‌پلی جذابی رانیز پیش‌روی بازیکن قرارمی‌دهد.آن‌سوی باران درزمینه‌موسیقی هم می‌تواند تجربه‌لذت بخش و متفاوتی را ارائه کند. در روند بازی، گیمرباید با جابه‌جایی درسطوح مختلف وکنترل مناسب کاراکتر، پازل‌های درنظرگرفته شده راحل کند وبه مراحل بالا‌تر راه یابد.طراحی‎‌های منحصر‌به‌فردهرمرحله به خوبی می‌تواند بازیکن را درگیر خود کند و درکنار ارائه‌چالش‌های متنوع، تجربه‌با ارزشی در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. 

۲- بازی بزن بهادر
این بار نیز‌ با یک بازی چند نفره‌هیجان‌انگیز روبه‌رو هستیم که به خوبی توانایی رقابت با سایرآثار مشابه دراین سبک را دارد. بزن بهادر یک بازی آنلاین درسبک استراتژی نوبتی است که بازیکنان را درقالب حالت‌هایی ازیک درمقابل یک (۱v۱) مقابل یکدیگر قرارمی‌دهد.بازی ازگیم‌پلی بسیارروانی بهره می‌بردکه برای هربازیکنی باهرسطحی،به‌راحتی قابل فهم ویادگیری است.همچنین باید گفت که بزن بهادر با بهره‌گیری از دوبلور‌های حرفه‌ای و توانمند برای کاراکترهای خود، باعث شده است تا بازیکنان ایرانی به خوبی بتوانند با شخصیت‌های آن ارتباط برقرار کنند و از ماجراهای آنها لذت ببرند.

۳- بازی منچیکو
منچ ازآن دست بازی‌هایی است که احتمالا همه‌ ماحداقل یک بار آن را بادوستان یاخانواده تجربه کرده‌ایم.حال بازی منچیکو این امکان رادراختیارتان قرارمی‌دهدتا این‌باراین بازی جذاب واعتیادآوررابه‌صورت مجازی ودرقالب رویداد‌های آنلاین تجربه کنید.منچیکو علاوه‌برحالت یک به یک‌، بازیکنان را به‌صورت گروهی نیز مقابل یک‌دیگر قرارمی‌دهد تا علاوه‌بر استراتژی، کار تیمی هم جای خود را دراین بازی جذاب وهیجان‌انگیز پیدا کند. منچیکو علاوه‌بر زنده کردن خاطرات خوش گذشته برای بازیکنان قدیمی این بازی، می‌تواند ساعات بسیار مفرحی را برای‌تان درکنار خانواده و دوستانتان رقم بزند.

۴- بازی پاپالند
این روز‌ها کمتر شاهد عرضه‌بازی‌های خلاقانه‌ و متفاوت هستیم که بتوانند تجربه‌ی منحصر‌به‌فرد ومتفاوتی رابه ما ارائه کنند. بازی پاپالند ساخته‌ استودیو نووا گیمز با خلاقیتی که درگیم‌پلی وساختارخود درپیش گرفته است،می‌تواند بازیکنان وطرفداران بازی‌های خاص و تفننی راحسابی سرگرم کند.درروند بازی شما باید سعی کنید تا در یک صفحه‌کاغذ زنده بمانید وهربار امتیاز‌های بیشتری کسب کنید. پاپالند کنترل ساده‌ای دارد، اما ماهرشدن در آن بسیار نیازمند تمرین وانجام بازی‌های بیشتراست. بازی اندروید پاپالند با گیم‌پلی اعتیادآور و خلاقانه‌خود می‌تواند درنهایت سادگی، شما را تا مدت‌ها سرگرم خود نگه‌دارد. این بازی را می‌توانید به‌صورت رایگان از بازار دانلود و نصب کنید.

۵- بازی جی تی کلوپ سرعت
جی تی کلوپ سرعت یک بازی اتومبیل‌رانی درسبک درگ است که دارای انواع ماشین‌های ایرانی‌وخارجی است.بازی از گرافیک خوب و بهینه‌ای بهره می‌برد و می‌تواند درموبایل‌های نسبتا ضعیف نیز اجرای مناسبی داشته باشد.جی تی کلوب سرعت دارای گیم‌پلی ساده‌ و هیجان‌انگیزی است که برای هررده‌سنی می‌تواندسرگرم کننده واقع شود.همچنین بازی علاوه‌بر بخش چندنفره، از مراحل تک نفره و داستانی نیز بهره می‌برد.جی تی کلوب سرعت یکی ازبهترین بازی‌های سبک درگ درمیان آثار ساخت ایران است که می‌توانید دراندروید تجربه کنید.این بازی به‌صورت رایگان دراپلیکیشن‌های بازار و مایکت در دسترس است.

دیگر خبرها

  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • جنگیدن برای ذائقه‌سازی مخاطب موسیقی بسیار سخت شده است
  • ارزش‌های ناب انسانی و اسلامی در جامعه ایرانی
  • ورزش های ناب انسانی و اسلامی در جامعه ایرانی
  • مشکل اصلی انیمیشن های ایرانی این است که در قصه‌پردازی و روایت ضعیف هستیم
  • پوستر جدید «آپاراتچی» منتشر شد / جذب بیش از ۸۰ هزار مخاطب
  • پوستر جدید «آپاراتچی» منتشر شد/ جذب بیش از ۸۰ هزار مخاطب
  • ۵بازی جذاب ایرانی ویژه گوشی های همراه
  • تصویر جذاب بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با تیپ خاص
  • پخش «چهارگاه» از شبکه چهار سیما