Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کنبرا تایمز، با کشف سویه جهش یافته امیکرون در آفریقای جنوبی، نگرانی جهانی درباره اوج گیری دوباره همه گیری کرونا تشدید شده است. یکی از بزرگترین نگرانی‌ها در حال حاضر این است که آیا این جهش باعث بی اثر شدن تاثیرگذاری واکسن‌های فعلی می‌شود؟

همزمان با کشف امیکرون در قاره آفریقا، غول‌های داروسازی جهان تحقیقات خود را درباره تاثیرگذاری واکسن‌های خود در برابر آن آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایونتِک، غول داروسازی آلمانی که به همراه شرکت فایزر موفق به ساخت واکسن مبتنی بر فناوری mRNA شده بود، اعلام کرد انتظار می‌رود اطلاعات تکمیلی درباره این سویه در دو هفته آینده ارائه شود و پس از آن طراحی واکسن جدید مناسب برای آن آغاز خواهد شد.

بایونتِک و فایزر وعده داده اند در صورت نیاز اضطراری قادر خواهند بود ظرف مدت یکصد روز واکسن با طراحی جدید به منظور مقابله با امیکرون را به بازار عرضه کنند. در بیانیه شرکت بایونتِک آمده است: ما نگرانی مقامات بهداشتی درباره جهش‌های رخ داده در کووید ۱۹ را درک می‌کنیم و اکنون به فوریت در حال بررسی امیکرون هستیم.

این بیانیه می‌افزاید: ما در حال حاضر منتظر دریافت اطلاعات آزمایشگاهی تخصصی درباره سویه جدید هستیم که احتمالا ۲ هفته به طول بینجامد. این اطلاعات نشان خواهد داد جهش‌های رخ داده در امیکرون باعث مقاومت آن در برابر واکسن ما شده است یا نه و ما در صورت نیاز اقدام به انجام تغییرات در واکسن تولیدی خود خواهیم کرد.

شرکت مدرنا، دیگر شرکت داروسازی جهان نیز در بیانیه ای اعلام کرد ما در حال کار بر روی یک دوز تقویتی (دوز سوم) هستیم که بتواند باعث ایمنی در برابر سویه جدید بشود . با این حال، اطلاعات تکمیلی درباره امیکرون در این زمینه ضروری است.

شرکت جانسون اند جانسون که تنها شرکت داروسازی جهان است که موفق به تولید واکسن کرونای تک دوز شده نیز با صدور بیانیه‌ای گفت شرایط اضطراری فعلی به دلیل کشف امیکرون را رصد کرده و در حال آزمایش میزان کارایی واکسن خود در برابر این سویه جدید هستیم.

شرکت‌های داروسازی جهان وعده داده‌اند در صورت مقاومت امیکرون به واکسن‌های موجود به سرعت واکسن‌های جدید تطبیق یافته با این سویه را به بازار عرضه کنند. سازمان جهانی بهداشت گرچه سوریه امیکرون را در لیست سویه‌های بسیار مسری و واگیردار دسته بندی کرده اما هنوز درباره میزان مقاومت آن به واکسن‌های موجود اظهار نظری نکرده است.

بیشتر بخوانید

تشخیص کمبود ویتامین D از روی زبان مصرف ویتامین D مانع از ابتلا به کرونا نمی‌شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا همه گیری کرونا داروسازی جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تراکتورسازی به انتقال بزرگ | تکلیف سرمربی پرشورها مشخص شد؟ + عکس

به گزارش همشهری آنلاین، پس از جدایی توافقی پاکو خمس از تراکتور تبریز شایعات زیادی در رابطه با جایگزین سرمربی اسپانیایی بر روی نیمکت تی‌تی‌ها به گوش می‌رسید.

حالا اما این اعلام کرد: «مذاکرات برای معرفی سرمربی جدید تیم با چند گزینه پُرافتخار در حال پیگیری و رفع برخی موانع موجود بوده است و اسامی مطرح شده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها، جزو گزینه‌های مدنظر باشگاه نیستند».

کد خبر 846325 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه تراکتور تبریز

دیگر خبرها

  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • واکنش تراکتورسازی به انتقال بزرگ | تکلیف سرمربی پرشورها مشخص شد؟ + عکس
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند