Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: ۵۴ هزار و ۸۵۰ نفر در کشور مبتلا به ایدز هستند؛ طبق آمار تاکنون ۴۲ هزار و ۹۳۳ مورد جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: از این تعداد ابتلا به بیماری ایدز، ۲۲ هزار و ۶۸۴ نفر تحت درمان هستند و به مراکز درمانی رجوع می‌کنند و متاسفانه مابقی این بیماری را پنهان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: ۸۱ درصد موارد ابتلا به ایدز در کشور مربوط به آقایان و ۱۹ درصد مربوط به خانم‌هاست و به تدریج درصد خانم‌ها روبه افزایش است.

گویا ادامه داد: همه‌گیری ایدز در آقایان یک تفاوت با خانم‌ها دارد اگر فرد مبتلا، دستورات بهداشتی را رعایت نکند همسر او هم ابتلا خواهد شد، اما این موضوع در خانم‌ها متفاوت است مگر اینکه از بیماری خود آگاه باشند و بتوانند از انتقال آن جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: قانون افزایش جمعیت در کشور در حال انجام است و هیچ ارتباط منفی با بیماری ایدز در کشور ندارد یعنی هر چه جامعه بیشتر به سمت ازدواج برود قطعا موارد ابتلا به ایدز در کشور کمتر و قابل کنترل‌تر می‌شود چراکه ارتباط جنسی بین افراد بهداشتی‌تر خواهد بود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی بخش اعظمی از تولیدات واکسن‌های ایدز را در کشور بر عهده دارند و درصد کمی توسط شرکت‌های دیگر تولید می‌شوند.

گویا گفت: تلاش‌ها برای تولید داروی ایدز در دنیا همچنان ادامه دارد اما هنوز هیچ دارویی که به طور حتم ویروس‌های ایدز را از بدن دفع کند، وجود ندارد و داروهای تولیدی، فقط وظیفه افزایش توان دفاعی بدن را دارند.

وی افزود: تاثیر داروهای کرونا روی ایدز هنوز تایید نشده و موارد منفی در این خصوص هنوز دیده نشده است اما مشخصا افرادی که به ایدز مبتلا باشند و داروهای خود را مرتب دریافت نکنند و به ویروس کرونا نیز مبتلا شوند، هر دو بیماری آن‌ها شدیدتر از حالت عادی خواهد بود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: تا سال‌های گذشته به علت تحریم‌ها با کمبود داروهای ایدز در کشور مواجه بودیم اما با مذاکراتی که با سازمان جهانی بهداشت و ملل متحد داشتیم، این داروها به صورت مرتب وارد کشور می‌شوند و در حال حاضر هیچ کمبودی در این خصوص نداریم.
با زیاد شدن سویه جدید کرونا مدارس را تعطیل می‌کنیم

وی تصریح کرد: تحقیقات لازم برای سویه جدید کرونا هنوز کامل نشده است اما در صورتی که شیوع آن در کشور به حد زیادی برسد قطعا محدودیت‌ها مجدد اعمال خواهند شد و نسبت به تعطیل کردن مدارس اقدام خواهیم کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: در راستای جلوگیری از شیوع سویه جدید کرونا، برای افرادی که از کشورهای دیگر وارد ایران می‌شوند، سختگیری‌های لازم اعمال شده است.

گویا درباره تقسیم بندی سنی برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا گفت: تقسیم بندی سنی برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون اعمال شده است و این مورد به مرتب کاهش پیدا می‌کند و تمام گروه‌های سنی واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

وی بیان کرد: برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا بیشترین تکیه ما به واکسن‌های ایرانی است و با ترتیبی که تولیدکنندگان داخلی پیش گرفته اند، احتمال کمبود واکسن در کشور بسیار بعید است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120114 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ایدز در کشور واکسن کرونا خانم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۰۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟

سازمان جهانی بهداشت در آخرین گزارش خود در اواسط سال گذشته (۲۰۲۳) منتشر کرد: میزان مرگ و میر ناشی از سرخک در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی ۴۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، شعبه اروپایی سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر نسبت به افزایش چشمگیر موارد ابتلا به سرخک در قاره سبز هشدار داد.

سرخک یک بیماری ویروسی بسیار مسری است و می‌تواند منجر به عوارض جدی شود و حتی می‌تواند کشنده باشد.

پزشکان می‌گویند به افرادی که دو دُز واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند، توصیه می‌شود مراقب باشند به این بیماری مبتلا نشوند.

بنابر گزارش ان‌اچ‌کی، برای مثال در ژاپن بیشتر افراد ۵۰ ساله یا مسن‌تر در دوران کودکی به دلیل فقدان سامانه‌های معمول واکسیناسیون در آن روزها، واکسن دریافت نکردند. برای نسل‌های بعد از این افراد، سامانه‌های واکسیناسیون معمولی حدود ۳۰ سال تنها یک واکسن ارائه می‌کردند به این معنی که احتمال دارد این نسل‌ها مصونیت کافی به دست نیاورده باشند.

متخصصان تاکید دارند اگر نمی‌دانید که آیا ایمنی کافی در برابر سرخک دارید یا خیر، به شما توصیه می‌شود که آزمایش آنتی‌بادی را در مراکز پزشکی انجام دهید و تأیید کنید که آیا واکسیناسیون ضروری است یا خیر.

همچنین زنان باردار به ویژه باید در مقابل ابتلا محتاط باشند. گفته می‌شود زنان باردار در صورت ابتلا به سرخک در معرض خطرات بالای عوارض آن قرار خواهند گرفت. ابتلا به این بیماری می‌تواند خطر سقط جنین و زایمان زودرس را افزایش دهد. برای زنانی که قصد بارداری دارند مهم است که خطر ابتلای خود را از قبل با انجام اقداماتی مانند آزمایش آنتی‌بادی بررسی کنند و از آن‌ها خواسته می‌شود که در صورت لزوم، واکسینه شوند.

علاوه به این، هنگامی که به کشور‌های خارجی و مناطقی سفر می‌کنید که موارد بیشتری از ابتلا به سرخک در آن‌ها گزارش شده است به شما توصیه می‌شود اقداماتی مشابه اقدامات مربوط به زنان باردار انجام دهید و پس از بازگشت به کشور خود، وضعیت جسمانی‌تان را به دقت بررسی کنید.

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • شیوع بیماری سالک در سمنان به کمترین میزان در ۲۴ سال گذشته رسید
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته
  • شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟
  • ایران در محاصره ۳ ویروس است!
  • کشور در محاصره ۳ ویروس