Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@13:06:24 GMT

آبیاری فضای سبز شرق تهران مکانیزه می شود

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۰۸۵۱

آبیاری فضای سبز شرق تهران مکانیزه می شود

فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ در گفت وگو با فارس گفت: مهم ترین هدف اجرای آب رسانی مکانیزه ، آبرسانی تشتک های درختان معابر و حذف آبیاری تانکری و افزایش راندمان آب در آبیاری درختان معابر است.

وی افزود: آب رسانی مکانیزه ۶۲ کیلومتری در محلات گوناگون منطقه۸ به اجرا در آمده است که موجب کاهش مصرف آب برای آبیاری فضای سبز بوستان ها و معابر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنهایی به محله اجرای این طرح ها در محلات شرق تهران پرداخت، گفت: احداث شبکه آبیاری قطره ای از مخزن بوستان معلم به طول ۲۲ کیلومتر، احداث شبکه آبیاری قطره ای از مخزن مسیل باختر به طول۱۸ کیلومتر، احداث شبکه آبیاری قطره ای از مخزن امدادگران به طول۱۶ کیلومتر و احداث شبکه خط انتقال آب قنات مهدی آباد در بزرگراه رسالت به طول ۶ کیلومتر به اجرا در آمده است.

شهردار منطقه۸ خاطر نشان کرد:در نظر داریم در سال آینده با اختصاص بودجه مناسب فضای سبز محدوده شهری منطقه۸ را توسعه دهیم تا سرانه بیشتری در حوزه فضای سبز برای ساکنان منطقه فراهم شود.

وی تصریح کرد: اجرای طرح آب رسانی مکانیزه در فضای سبز معابر شهری و بوستان های محله ای ادامه دار خواهد بود تا با این اقدام آبیاری سنتی فضای سبز حذف شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای سبز آبیاری تهران صرفه جویی احداث شبکه فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۰۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث گلخانه تولید انواع گل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: در راستای افزایش تولیدات گلخانه‌ای بمنظور خودکفایی در تولید و کاهش هزینه‌های جاری به متراژ ۱۵۵۰ مترمربع با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شد.
مسعود حبیبی افزود: انواع گل‌های فصلی (شامل بنفشه، همیشه بهار، مریم گلی، میمون، آهار، ابری، اکیناسه، کوکب کوهی، استسپروم، شاهپسند، اطلسی، جعفری و...) و درختان و درختچه‌های زینتی (شامل یاس زرد، برگ نو، یاس بنفش، رز، زرشک زینتی و.) برای افزایش سرانه فضای سبز در شهرکرد در این گلخانه‌ها تولید می شود.

دیگر خبرها

  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • اجرای ۷ طرح برق‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری
  • احداث بزرگترین پارکینگ مکانیزه کشور در اصفهان
  • اجرای ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود
  • اجرای ۲۳ طرح آب‌رسانی در شهرستان ایجرود
  • تکمیل بزرگراه‌ها نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است
  • تکمیل بزرگراه‌های استان اردبیل نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است
  • نیاز ۱۲۰ همتی برای تکمیل کل شبکه آب‌های سطحی/هزینه هر متر کانال ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان است+فیلم
  • فعال سازی دریچه شبکه آبیاری در «کورسا» / تحقق تقویت کشاورزی منطقه