Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@21:59:22 GMT

رژیم اسرائیل سامانه ضد پهپادی به مغرب فروخت

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۰۹۳۰

رژیم اسرائیل سامانه ضد پهپادی به مغرب فروخت

یک کارشناس نظامی مغربی از دریافت سامانه ضد پهپادی رژیم صهیونیستی توسط دولت رباط خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الرای الیوم، یک کارشناس نظامی مغرب گفت: این کشور به تازگی سامانه ضد پهپادی  متعلق به سامانه دفاعی « اسکای لاک تام » رژیم صهیونیستی را دریافت کرده است که اخیرا در نمایشگاه بین‌المللی دفاع در امارات به نمایش گذشته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود:  رژیم صهیونیستی قبلا برخی سامانه‌های پدافندی متعلق به سامانه مذکور را به ارتش مغرب تحویل داده بود اما تعداد و ارزش مالی آنها را نمی‌دانم.

این کارشناس نظامی مغربی تصریح کرد: سامانه دفاعی « اسکای لاک تام » مجهز به رادار و دستگاه‌های نوری و حرارتی است و هرگونه فعالیت مشکوک را رصد و ردیابی می‌کند. این سامانه ارتباط بین پهپاد و اتاق فرماندهی زمینی آن را قطع می‌کند که این اقدام  به از کار افتادن پهپاد منجر می‌شود.

پیشتر مغرب تسلیحات و تجهیزات نظامی ساخت رژیم صهیونیستی را خریداری کرده بود که در میان آنها 3 فروند پهپاد به چشم می‌خورد اما پس از عادی سازی روابط  میان رباط – تل آویو در پائیز سال گذشته، این اولین خرید نظامی مغرب از رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

به دنبال سفر هفته گذشته وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مغرب و امضای توافقنامه همکاری‌های نظامی و امنیتی میان دو طرف انتظار می‌رود طی سال‌های آینده دولت رباط تسلیحات و تجهیزات نظامی از رژیم صهیونیستی خریداری کند.

به نوشته این روزنامه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مهم خواندن سفر وزیر جنگ این رژیم به مغرب گفت: در این سفر بنی‌گانتس با وزیر دفاع مغرب توافقنامه همکاری نظامی -امنیتی امضاء کرد و همکاری‌ ما رسما در زمینه‌های امنیتی ، صنایع نظامی و رزمایش‌های مشترک به زودی شروع می‌شوند.

واکنش رئیس پارلمان الجزایر به سفر وزیر جنگ اسرائیل به مغرب

در همین حال، روزنامه « تایمز اسرائیل » با اشاره به سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به رباط نوشت: در این سفر بنی‌گانتس و نظامیان همراهش در کنیسه « تلمود تورات» در پایتخت مغرب حضور یافتند و نماز یهودیان شرکت کردند.

این روزنامه با بیان اینکه کنیسه تلمود تورات رباط شاهد اتفاق بی‌سابقه‌ای بود،  تصریح کرد: در این کنیسه برای نظامیان ارتش اسرائیل ( رژیم صهیونیستی ) دعا شد و این اتفاق نادری است که در یک کشور عربی صورت گرفته است.

جنبش آزادی بخش فلسطین « فتح » در واکنش به سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مغرب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: توافقی که در این سفر صورت گرفت،  خنجری از پشت به آرمان‌های قدس است که محمد ششم پادشاه مغرب ریاست کمیته آن را به عهده دارد.

در این بیانیه با اشاره به دعا برای نظامیان رژیم صهیونیستی در کنیسه تلمود تورات رباط آمده است: در مغرب برای نظامیانی دعا شد که هر روز فلسطینی‌ها را می‌کشند و به مسجدلاقصی هتک حرمت می‌کنند.

کمیته قدس در سال 1975 برای حمایت از بیت المقدس و جلوگیری از تجاوزات رژیم صهیونیستی به این مسجد مقدس تشکیل شد که ریاست کنونی آن به عهده محمد ششم پادشاه مغرب است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی سفر وزیر جنگ نظامی مغرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۰۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام مستعفی ارتش اسرائیل: ۷ اکتبر روز سیاهی برای من است

رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی امروز دوشنبه پس از اعلام استعفای خود به دلیل ناکامی در برابر مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی گفت: روز هفتم اکتبر، روز سیاهی برای من است.

به گزارش مشرق، «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش اشغالگر در نامه استعفای خود به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این رژیم، نوشت: (جنبش) حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، عملیاتی را انجام داد که برای ما نتایجی دردناک داشت و واحد تحت فرمان من، در سطح ماموریت محوله ( برای پیش بینی وقوع عملیات طوفان الاقصی) عمل نکرد.

وی افزود: خاطره این روز سیاه را شبانه روز با خود دارم و و درد شدید ناشی از آن، تا ابد با من خواهد بود.

رسانه‌های صهیونیستی پیش از این گزارش دادند که در پی شکست‌ و غافلگیر شدن این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در برابر مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه استعفای خود را اعلام می کند. این اولین استعفا بعد از آغاز جنگ علیه غزه است.

محافل رژیم صهیونیستی پیش از این، از اشتباه محاسباتی این رژیم در حمله به کنسولگری ایران در دمشق انتقاد کرده بودند. سران صهیونیست به طور ضمنی گفتند که پیش بینی نمی کرده اند که ایران چنین پاسخی به حمله به کنسولگری خود بدهد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در ای نباره نوشت: رئیس بخش اطلاعات نظامی تصمیم اولیه خود برای استعفا را در همان اوایل جنگ و در سایه شکست‌های پی در پی اتخاذ کرده بود اما در هفته‌های اخیر تصمیم گرفت که این امر را اجرایی کند.

به نوشته یدیعوت آحارنوت، این مساله پنهانی ماند و جز نزدیکانش هیچ کس مطلع نشد اما صبح امروز نزد رئیس ستاد ارتش رفت و استعفای خود را به وی اعلام کرد.

اختلافات بین اعضای شورای جنگ رژیم صهیونیستی درباره اولویت داشتن آزادی اسرای صهیونیست یا تداوم جنگ تشدید شده و در حالی که تیم «بنیامین نتانیاهو» بر تداوم جنگ تاکید دارد تیم گانتس خواهان مذاکره برای آزادی اسراست.

پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل
  • حمله پهپادی سنگین حزب الله به بندر حیفا اسرائیل+ فیلم/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن
  • حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه / استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود
  • مقام مستعفی ارتش اسرائیل: ۷ اکتبر روز سیاهی برای من است
  • یو اسرائیل