Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:58:41 GMT

استان مرکزی پایان هفته پربارشی در پیش دارد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۱۰۰۹

استان مرکزی پایان هفته پربارشی در پیش دارد

« رضا مرادی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سامانه بارشی جدید از اواخر  چهارشنبه هفته جاری و از مناطق شمال غرب وارد کشور می‌شود.

وی بیان کرد: این سامانه در صورت تغییر نکردن الگوی نقشه‌های هواشناسی از بعدازظهر پنجشنبه تا صبح جمعه استان مرکزی را  تحت تاثیر فعالیت بارشی خود قرار می‌دهد و بارندگی در مناطق سردسیر و کوهستانی به‌صورت برف خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: به‌دلیل تداوم پایداری و سکون نسبی جو تداوم پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی تا صبح چهارشنبه پیش‌بینی شده که موجب تداوم کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس سنی و در صورت مدیریت نشدن منابع آلاینده، ناسالم برای همه گروه‌های سنی می‌شود.

مرادی اظهار داشت: از امروز ( دوشنبه) تا روز چهارشنبه هفته جاری روند افزایش دمای روزانه هوا در استان مرکزی انتظار می‌رود.

وی بیان کرد: ساوه با بیشینه دمای ۱۸ و سه دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و کمیجان با کمینه دمای یک و هشت دهم درجه سانتیگراد بالای صفر، سردترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

بیش از ۵۶ میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری ( اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی سازمان هواشناسی كشور وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی سازمان هواشناسی كشور اراک استان مرکزی سازمان هواشناسی كشور وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش محسوس دما طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در گلستان

اقدس جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هوای استان امروز قسمتی ابری تا ابری و گاهی با وزش باد نسبتاً شدید، رگبارهای پراکنده و رعدوبرق همراه خواهد بود.

وی افزود: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر تشدید فعالیت سامانه ناپایدار و در پی آن بارش باران گاهی رعدوبرق در بیشتر نقاط استان به خصوص از روز سه شنبه تا چهارشنبه و کاهش محسوس دما خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان گلستان گفت: با عبور سامانه بارشی از بعدازظهر روز چهارشنبه تا پایان هفته شرایط جوی آرامی در استان پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دمای هوا از روز پنجشنبه روندی افزایشی خواهد داشت.

جعفری اظهار کرد: با توجه به اینکه دمای حداقل صبح امروز گرگان ۱۷ درجه ثبت شده است پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز گرگان به ۲۶ درجه برسد.

کد خبر 6085299

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی در سمنان
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته
  • تداوم شرایط جوی ناپایدار و بارش باران در اردبیل
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • استقرار هوای خنک و بهاری تا چهارشنبه در گیلان
  • تداوم بارش‌ها تا چهارشنبه در ارتفاعات استان
  • کاهش محسوس دما طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در گلستان
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا سه شنبه/دمای هوا افزایش می‌یابد
  • هشدار سیل در کرمان/ تداوم ناپایداری‌های جوی کرمان تا پایان هفته