Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش حماس سندی سیاسی را تحویل مصر داده که شامل چشم‌انداز این جنبش در خصوص مسائل اساسی داخلی و خارجی است.

به گزارش مشرق، شبکه «المیادین» به نقل از منابع مطلع نوشت، «حماس یک سند سیاسی یکپارچه برای آینده کار فلسطینی را تحویل مصر داده است».

بیشتر بخوانید: توافقات اسرائیل و مراکش خنجر به پشت قدس است

در این گزارش آمده، این سند شامل چشم‌انداز حماس در خصوص مسائل اساسی داخلی و خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله عناوین این چشم‌انداز موضوعات مربوط به سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف»، آشتی فلسطینی و نیز انتخابات ریاستی، شورای قانونگذاری و شورای ملی فلسطین است.

این منابع افزودند، سند مذکور شامل مسأله روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل، تبادل اسرا و نیز روابط خارجی حماس با کشورهای منطقه است.

منابع مذکور در پایان گفتند، پیش‌بینی می‌شود بزودی نشستی در قاهره میان طرف مصری و حماس برگزار شود.

در ششم اکتبر گذشته هیأتی از حماس به مصر رفت و با «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات این کشور دیدار کرد.

حماس در آن زمان در بیانیه‌ای اعلام کرد، دیدار در فضایی مثبت و تفاهم متقابل برگزار شد و دو طرف درباره موضوع اسرا و بازداشت‌شدگان موقت رایزنی کردند و بر نقش مصر برای حصول توافق تبادل اسرا تأکید شد.

همچنین یک منبع وابسته به حماس به المیادین گفت، پیشرفت‌هایی نیز در گفت‌وگوها با طرف مصری برای تثبیت آتش‌بس در غزه حاصل شده اما صحبت درباره آتش‌بس طولانی مدت نبوده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جنبش حماس مصر فلسطین سند سیاسی چشم انداز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۱۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ان. بی. سی نیوز: مذاکرات آتش‌بس در غزه تقریبا متوقف شده است

شبکه ان.بی.سی نیوز بامداد چهارشنبه گزارش داد که گفت‌وگوهای آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی «تقریبا متوقف شده است.»

به گزارش مشرق، این شبکه آمریکایی این خبر را به نقل از یک دیپلمات ارشد که نامش فاش نشده است، منتشر کرد.

این در حالی است که حماس پیشنهادهای اخیر در مورد مبادله اسرا رد کرد. «بسّام خلف» عضو دفتر سیاسی حماس در لبنان در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: حماس پیشنهادات رژیم صهیونیستی در خصوص تبادل اسرا را رد کرد چرا که شامل برقراری آتش‌بس دائمی در غزه، بازگشت آوارگان به شمال غزه و آزادسازی اسرا در مرحله نخست نبود.

خلف درباره درخواست حماس نیز گفت که این جنبش خواستار آزادی ۳۰ فلسطینی دارای حبس ابد در ازای آزادی هر یک نظامی زن و آزادی ۵۰ اسیر در ازای آزادی هر یک نظامی دیگر است.

ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته ( ۱۵مهر) با انجام حملات وحشیانه دست به کشتار زنان ‌و کودکان غزه زده اما تاکنون نتوانسته به اهدافی که برای خود تعیین کرده است، دست یابد. ارتش این رژیم بازگرداندن اسیران صهیونیست از غزه و نابودی حماس را از اهداف جنگ علیه ساکنان غزه اعلام کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین سه‌شنبه اعلام کرد که شمار شهدای ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر افزایش یافت.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • حماس: نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد
  • حماس:نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد/اسرائیل در ورطه نابودی است
  • حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد
  • حماس: آزادی اسرای فلسطینی اولویت اصلی است
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • حماس: آزادی اسرای فلسطینی همچنان در راس اولویت‌های ماست
  • بیانیه حماس در روز اسیر فلسطین | اسرا در اولویت طوفان الاقصی
  • بیانیه حماس در روز اسیر فلسطین/ اسرا در اولویت طوفان الاقصی
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • ان. بی. سی نیوز: مذاکرات آتش‌بس در غزه تقریبا متوقف شده است