Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایون رستگارزاده سرپرست معاونت توسعه منابع سلامت دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از اولین روز افتتاح طرح واکسیناسیون برای اساتید، کارکنان و دانشجویان؛ با راه اندازی ۱۰۰ مرکز واکسیناسیون در سطح کشور روند تزریق واکسن را آغاز کرده است. همچنین حدود ۲ هزار پرستار و پزشک دانشگاه آزاد اسلامی برای روند واکسیناسیون کرونا، شروع به فعالیت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: طبق آخرین آمار واکسیناسیون، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی ۹۲ درصد یک نوبت و ۸۴ درصد دو نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده اند. همچنین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، ۸۵ درصد نوبت اول و ۷۰ درصد هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند. طبق اعلام وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به دانشگاه‌های دیگر، ۱۰ درصد پوشش واکسیناسیون بیشتری را انجام داده است.

رستگارزاده مطرح کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی دانشگاه‌ها طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اجرا می‌شود و افرادی که هنوز برای تزریق واکسن اقدام نکرده اند؛ در تلاش هستیم تا با اقدامات تشویقی، فرهنگ سازی و سامانه پایش سلامت کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد درصد واکسیناسیون را تکمیل کنیم.

سرپرست معاونت توسعه منابع سلامت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه، الزاماتی از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا به همه دانشگاه ها ابلاغ شده است که مقدمات آن را در دانشگاه آزاد فراهم کرده ایم. به عنوان مثال طبق دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت،  ظرفیت حداکثر ۳۰ نفر با فاصله ۲ متر برای کلاس‌های حضوری و همچنین خوابگاه‌های دانشجویی هر اتاق با ظرفیت حداکثر ۴ نفر؛ جزو شرایط حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه محسوب می‌شوند. این الزامات به تمام واحد‌های دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و ضمن فراهم سازی این موارد؛ با تصمیم کلی کشور دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی اجرای برگزاری کلاس‌های حضوری را دارد.

بیشتر بخوانید:

شرایط حضوری شدن آموزش در دانشگاه‌ها فراهم شده است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۱۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن با اشاره به عدم هماهنگی با راه‌آهن در بارگیری قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه، گفت: اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی این قطار با مساعدت راه‌آ‌هن انجام شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی جعفری، معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن در خصوص اخبار منتشر شده پیرامون اعزام قطار ترانزیتی از مبدأ افغانستان به ترکیه اظهار کرد: پیرو بازدید انجام شده سال گذشته توسط تیم عالی فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران شامل معاون فنی و زیربنایی و مدیران کل حوزه‌های مختلف سیر و حرکت، ایمنی و فنی و زیربنایی، از محور ریلی افغانستان حد فاصل "شمتیغ" تا "روزنک" و مذاکرات به عمل آمده در جلسه برگزار شده در وزارت راه و شهرسازی با حضور سفیر  ایران در افغانستان، بر لزوم رفع نواقص و مشکلات ایجاد شده برای خط جهت حمل محمولات تجاری تأکید و مقرر شد انجام اصلاحات فنی و رفع نواقص و کاستی‌های موجود حدفاصل مرز شمتیغ تا ایستگاه روزنک، با هدف ارتقای سطح ایمنی مورد نیاز از وضعیت عملیاتی به شرایط استاندارد فنی، به منظور امکان سیر قطارهای تجاری صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در این راستا مقرر شد کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان که از سوی سفیر ایران در این کشور معرفی شده نسبت به انجام اصلاحات مورد نیاز و بهره‌برداری محور مذکور با نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی (راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) اقدام کند. در این راستا طی یک سال گذشته با مساعدت راه آهن 16 قطار عملیات جهت تسهیل انتقال ادوات ریلی به منظور تسریع عملیات اجرایی احداث قطعه چهارم محور ریلی خواف-هرات صورت پذیرفته است.

توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران تکذیب شد

وی افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته کنسرسیوم فوق‌الذکر متعهد شده به سرعت نواقص را رفع کرده و پس از ارتقای خط مبتنی بر استانداردهای ریلی، به راه‌آهن منعکس شد تا پس از بازدید از اقدامات انجام شده، امکان سیر ایمن قطار به تایید کارشناسان فنی برسد.

معاون بازرگانی و بهره برداری راه‌آهن بیان کرد: علیرغم دستور مساعدت حداکثری از سوی مدیرعامل و پشتیبانی راه آهن  جهت ارسال ادوات ریلی و پیگیری‌های مکرر از سوی راه‌آهن با عبور هر قطار عملیات، کنسرسیوم مذکور در روزهای اخیر از حسن نیت راه آهن سوء استفاده کرده و بدون هیچگونه هماهنگی و اخذ تأییدیه از راه آهن ج.ا.ا، نسبت به بارگیری واگن‌ها و اعلام آن در رسانه‌ها جهت حمل محمولات تجاری ترانزیتی اقدام کرد که مورد پذیرش نبوده و به‌منزله نقض مقررات ریلی بین المللی و توافقات قبلی است.

جعفری با اشاره به لزوم حفظ جایگاه جمهوری اسلامی ایران در مناسبات بین‌المللی گفت: باوجود عدم هماهنگی صورت‌گرفته، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، اقدامات لازم جهت اعزام آزمایشی قطار مذکور انجام گرفته و راه اندازی رسمی مسیر تجاری مذکور پس از رفع نواقص و تأیید متخصصان فنی ریلی با هماهنگی راه‌آهن‌های دو کشور انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • انتخاب رشته ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۳