Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@18:41:10 GMT

تماشاگر آخرین خورشید گرفتگی سال ۲۰۲۱ باشید

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۱۱۵۰

تماشاگر آخرین خورشید گرفتگی سال ۲۰۲۱ باشید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، براساس اظهارات منجمان، آخرین خورشید گرفتگی سال ۲۰۲۱ در تاریخ چهارم دسامبر مقارن با ۱۳ آذر ۱۴۰۰ رخ خواهد داد.

خورشیدگرفتگی یا کُسوف هنگامی رخ می‌دهد که سایه ماه بر بخشی از زمین بیفتد و در نتیجه در قسمت‌هایی از کره زمین، قرص ماه قسمتی از قرص خورشید یا تمامی آن را از دید ناظر زمینی بپوشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناسان،مردم در نیم‌کره جنوبی می‌توانند این خورشید گرفتگی را به صورت کامل‌تری مشاهده کنند؛ همچنین آخرین خورشید گرفتگی امسال از هند قابل مشاهده نخواهد بود. مردم فقط در چند مکان مانند سنت هلنا، نامیبیا، لسوتو، آفریقای جنوبی، جزایر جورجیا جنوبی و جزایر ساندویچ، جزایر کروز، جزایر فالکلند، شیلی، نیوزیلند و استرالیا  می‌توانند خورشید گرفتگی جزئی را مشاهده کنند؛ از آنجایی که منطقه تحت پوشش خورشید گرفتگی وسیع خواهد بود، این خورشید گرفتگی قبل، در حین و بعد از طلوع یا غروب خورشید در مناطق ذکر شده رخ خواهد داد. . این بدان معناست که بینندگان برای دیدن خورشیدگرفتگی باید دید واضحی از افق در هنگام طلوع یا غروب خورشید داشته باشند.

ناسا تمهیداتی را برای پخش زنده این رویداد آسمانی انجام داده است؛ این رویداد در یوتیوب و وبسایت آژانس فضایی ایالات متحده پخش می‌شود.

براساس اعلام ناسا، این پخش زنده در ساعت ۱۰ صبح شنبه ۱۳ آذر به وقت ایران آغاز خواهد شد و نیم ساعت پس از آن، پدیده خورشید گرفتگی آغاز می‌شود؛  آژانس فضایی نسبت به نگاه مستقیم به خورشید در هنگام کسوف هشدار داد و تاکید کرد،  افراد از عینک‌های مخصوص برای تماشای این پدیده استفاده کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: خورشید خورشیدگرفتگی نجوم ناسا خورشید گرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۱۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری: آلومینیوم- پرسپولیس با تماشاگر شد

به گزارش "ورزش سه"، سازمان لیگ اعلام کرد دیدار حساس تیم‌های آلومینیوم و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، روز جمعه هفته جاری با حضور تماشاگران در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک برگزار می‌شود.

تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید
  • سیاه‌چاله چیست و چگونه نور را می‌بلعد؟!
  • تصاویر نجومی پنجم اردیبهشت (۲۴ آوریل)
  • فوری: آلومینیوم- پرسپولیس با تماشاگر شد
  • صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود
  • سلول درمانی یک روش نوین برای درمان دیابت
  • در خورشیدگرفتگی ۲۰ فروردین چه چیزهای عجیبی مشاهده شد؟
  • اعلام نتایج اولیه آزمون آموزگاری/ استخدام ۱۹۹۲ معلم در هرمزگان
  • فیلم/ اعتراضات در جزایر قناری
  • کتاب صوتی «برزویه پزشک» منتشر شد/اقتباسی از داستان‌ کلیله و دمنه