Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوی‌های برفی، خرس‌های عروسکی و برس‌های آرایش، این‌ها بخشی از وسایلی هستند که مریم نوری دختر ۲۴ ساله کرد عراقی در خانه جا گذاشت و به همراه ۲۶ نفر دیگر در سفری که برای رسیدن به آرزوهایش داشت در آب‌های بریتانیا غرق شد.

به گزارش فرارو، مراسم ترحیم مرگ مریم از سوی خانواده او روز یکشنبه در منطقه سوران واقع در اقلیم کردستان عراق برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده او می‌گویند هنوز پیکر مریم به عراق بازگردانده نشده و در انتظار رفع موانع قانونی است.

مریم به همراه ده‌ها نفر دیگر سوار بر یک قایق بادی شده بود و امیدوار بود تا در آنطرف آب‌ها به نامزدش برسد. او موفق شده بود ویزای شینگن اروپا را دریافت کند و در اول نوامبر نیز به ایتالیا و سپس آلمان و فرانسه سفر کرده بود.

مریم نوری بار‌ها برای گرفتن ویزای انگلستان تلاش کرده بود، اما موفق نشد و اینبار بدون اطلاع دادن به نامزدش راه عبور از کانال مانش را در پیش گرفت. این قایق در چند کیلومتری سواحل فرانسه غرق شد و دستکم ۲۷ نفر که عازم بریتانیا بودند جان خود را از دست دادند.

وزیر کشور فرانسه این اتفاق را بزرگترین ترازدی مهاجرت در این گذرگاه تا امروز خوانده است. ملیت و هویت جان باختگان مشخص نشده، اما گمان می‌رود که بسیاری از آن‌ها عراقی باشند.

مریم نوری روز اول اکتبر با بهترین دوستش حسن تماس گرفته بود تا به او بگوید که به اروپا سفر می‌کند. این دو بعدا یکدیگر را ملاقات کردند که آخرین دیدار آن‌ها بود. حسن از او پرسیده بود که آیا قصد دارد به کمک قاچاقچیان این سفر را انجام دهد و به وی هشدار داده بود که این کار خطرناک است.

حسن به خاطر می‌آورد که به مریم گفت: نمی‌بینی چه اتفاقی برای افرادی که با قایق قاچاقچیان راهی سفر می‌شوند می‌افتد، مردم در دریا سقوط می‌کند و می‌میرند.

پدر مریم نیز که هنوز در شوک این حادثه است می‌گوید او زندگی بهتری می‌خواست، اما به دریا ختم شد. او می‌گوید کمی قبل از اینکه مریم فرانسه را ترک کند ساعت‌ها با من تلفنی صحبت کرد، او بسیار خوشحال و آرام بود.

خانه مریم ۳۷۰۰ کیلومتر (۲۳۰۰ مایل) دورتر از محل مرگش فاصله دارد و پدرش می‌گوید ما هیچ اطلاعی درباره قاچاقچیان نداریم.

مریم تنها یکی از هزاران جوان امیدوار منطقه کردستان عراق بود که در ماه‌های اخیر خانه را ترک کردند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کردستان عراق مهاجرت کانال مانش غرق شدن مریم نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۱۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل محمد نوری گفت: طی عملیات و رصد اطلاعاتی و گشت شبانه مأموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان اردبیل و یگان حفاظت استان ۳ دستگاه وانت نیسان حامل ۱۴۰ اصله قنداق قاچاق جنگلی که از طریق استان همجوار وارد استان شده بودند در محور اردبیل به نیر توقیف و محموله قاچاق ضبط شد.
وی افزود: در این عملیات شبانه که در حوالی ساعت ۲ شب انجام گرفت قاچاقچیان سعی داشتند فرار کنند که نیرو‌های یگان حفاظت مانع از فرار آنان شدند که موجب برخورد به خودرو مأموران یگان و خسارت جدی به خودرو یگان شده و ۲ نفر از مأموران یگان مصدوم شده اند.
نوری ادامه داد: یکی از خودرو‌های قاچاقچیان با خالی کردن بار قاچاق فرار کرده و ۲ متخلف دیگر دستگیر و در حال حاضر در بازداشت هستند و خودرو‌های متخلفین به پارکینگ منتقل شده و به مراجع قضایی استان معرفی شده اند.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان از هموطنان خواست در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • جشنواره ورزشی مادر و دختری در آزادشهر + فیلم
  • جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • جشنواره ورزشی مادر و دختری در آزادشهر
  • توقیف ۳ نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در محور نیر
  • قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی
  • برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب در بهشهر
  • ثبت ۴ سهمیه قایقرانی المپیک به نام ایران/ دختری که تاریخ سازی کرد
  • کشف ۵۱۲ کیلوگرم مواد مخدر در سراوان
  • کشف ۵۱۲ کیلوگرم مواد مخدر در"سراوان"