Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@21:40:58 GMT

عده‌ای از مسئله آب بهره‌برداری سیاسی می‌کنند

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۱۱۷۵

عده‌ای از مسئله آب بهره‌برداری سیاسی می‌کنند

ایسنا/یزد امام جمعه یزد با تاکید بر این که مسئله آب توسط عده‌ای جهت بهره‌برداری سیاسی هدایت می‌شود، از گروه‌های اندیشه‌ورز خواست به دنبال تدوین راه حل‌های قابل اجرا باشند.

آیت‌الله «محمدرضا ناصری» در دیدار با اعضای اندیشکده جهش با اشاره به مسائل اخیر در حوزه آب، اظهار کرد: به نظر می رسد مسئله آب توسط عده‌ای، جهت بهره‌برداری سیاسی هدایت می‌شود و برخی به عمد در زمان فعلی به این مسئله دامن می‌زنند تا کار دولت را مختل و برنامه‌های خود را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: البته مسئولان امر به ویژه استاندار محترم باید با برنامه‌ریزی و پیگیری بیشتر و با راهکارهای مختلف از جمله ساخت سایر خطوط انتقال آب، مشکل آب شرب مردم نجیب یزد را برطرف کنند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بسیاری از کشورهای جهان به سمت پوچی می‌روند و قدرتمندان به دنبال تسلط بر جوامع بشری هستند، افزود: آنچه مکتب اسلام به ما آموخته، زندگی با هدف و برنامه است زیرا خلقت انسان و زمین و آسمان بی‌هدف نبوده بنابراین انسان باید این اهداف را شناسایی و بر اساس آن در زندگی حرکت کند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال حکیم است و انسان را بی‌هدف خلق نکرده است، عنوان کرد: هدف اصلی انسان در دنیا رسیدن به کمال است تا به وسیله آن در حیات ابدی و جاودان آخرت نیز به سعات دست پیدا کند.

هدف از زندگی، گمشده انسان‌هاست

ناصری تصریح کرد: در نظام اسلامی، هدف از زندگی، گمشده انسان هاست و باید با سبک زندگی اسلامی، راه و برنامه صحیح و درست زندگی را پیدا کنیم و پیدا کردن سبک زندگی بر اساس هدف زندگی، وظیفه همه ماست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه علم آموزی انسان باید با تعهد همراه باشد، افزود: اگر غیر از این باشد، انسان علم را در مسیر غیرانسانی و غیراخلاقی به کار می گیرد.

ناصری تاکید کرد: زرق و برق‌های زندگی همه توجه انسان را سمت مادیات برده به نحوی که بسیاری از افرادی که تحصیل می‌کنند، حتی اگر در خانواده متدین پرورش یافته باشند، به تدریج به سمت مادیات پیش می‌روند در حالی که هر چه علم آموزی بیشتر می شود، باید در ایمان و تعهد و خدمت به مردم، از یکدیگر سبقت بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: برنامه ریزی‌ها باید به سمتی پیش برود که با قوت در اقتصاد و صنعت و ... پیش برویم اما دین و اخلاق را نیز فراموش نکنیم و همه امور را بر اساس دین و اخلاق و توحید پیش ببریم.

وی اظهار کرد: ثمره علم با تعهد می شود جوانان و نیروهایی که در صنعت انرژی هسته ای شبانه روز کار کردند و در این مسیر حتی از جان خود دریغ نکردند.

لزوم تقویت اخلاق و همبستگی در جامعه

ناصری عنوان کرد: در نظام اسلامی، خدمت به مردم و جامعه اصل و اساس کار است و بنابراین در این جلسات باید به نحوی برنامه ریزی و عمل شود که بی اخلاقی‌ها برطرف و انسجام و همبستگی و مودت تقویت شود.

امام جمعه یزد تاکید کرد: زمانی یزد بالغ بر 100 مجتهد و عالم و دانشمند داشت اما اکنون شرایط تغییر کرده زیرا سبک آموزش‌ها تغییر کرده و در شرایطی که تدین، تعقل و تفکر از سیستم آموزشی حذف شده باشد، اندیشمند و عالم تربیت نمی شود.

ناصری با اشاره به چالش‌هایی که اکنون کشور ما با آن مواجه است، اغلب ریشه در فرهنگ دارد، اظهار داشت: وقتی فرهنگ ما دستخوش تغییر و تحولات جدی شده، همه چیز از جمعیت تا آموزش و صنعت و ... تحت تاثیر قرار می گیرد.

کمال مردم در همه امور مدنظر برنامه‌ریزان باشد

وی تصریح کرد: برنامه ریزی‌ها باید به نحوی باشد که هم قابل اجرا باشد و هم مشکلات جامعه برطرف را برطرف نماید و هم جامعه به پیشرفت و کمال در همه امور معنوی و مادی برسد.

ناصری ادامه داد: باید موانع پیشرفت کشور شناسایی و راهکارهای رفع آنها نیز بررسی و ارائه شود و این راه حل‌ها به عنوان نقشه راه در اختیار دولت‌ها قرار گیرد و به مرحله اجرا درآید.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه مشکلات کشور شناسایی شده و باید برای آنها راه حل ارائه شود، گفت: گروه‌های اندیشه‌ورز باید به دنبال تدوین راهکاری های اجرایی و راه حل‌های قابل اجرا باشند.

در این مراسم از نقشه راه و طرح سامان خانواده که توسط اندیشکده جهش در طول چند سال اخیر تدوین شده است، رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی امام جمعه يزد هیات اندیشه ورز امام جمعه یزد برنامه ریزی راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسحاق جهانگیری: صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: اگر قرار باشد یک نکته بگویم توسعه ایران است. موضوع دوم مسائل جاری ایران است. معیشت مردم ایران سخت شده. روزی که آقای روحانی در سال ۹۲ دولت را شروع کرد، تورم حدود ۴۰ درصد بود و رشد اقتصادی سال ۹۱ منفی ۷ درصد بود. خب ما‌ها می‌دانستیم که این اعداد وقتی در اختیار ما قرار می‌گیرد، تورم ۴۰ درصد، رشد اقتصادی سال قبل منفی ۷ درصد، یعنی سفره مردم کوچک شده. یعنی کیک زندگی مردم ایران کوچک شده. به هر کسی سهم کمتری نسبت به سال قبل می‌رسد.

به گزارش اعتماد جهانگیری در ادامه افزود: مردم هر سال می‌خواهند کمی این کیک بزرگتر شود و سهم بیشتری به زندگی‌شان بیاید. وقتی این کیک کوچکتر می‌شود و جمعیت هم زیادتر می‌شود، سهم مردم خیلی کم می‌شود و مردم این را در زندگیشان حس می‌کنند. بلافاصله یک امیدی آمد، تورم شروع به کاهش پیدا کردن شد. تورم ۴۰ درصد به ۲۵ رسید و بعد ۱۱ درصد، ۶ درصد، ۸ درصد. معلوم است که می‌شود تورم را کاهش داد. نمونه روشن وجود داشته. ۹۲، ۹۳، ۹۴، ۹۵، ۹۶ هر سال تورم کاهنده از ۴۰ درصد به شش درصد رسیده.

مسائل بین‌المللی که حل می‌شود، برجام که حل می‌شود، در یک سال که فقط برجام داشتیم بیش از ۸۰ میلیارد دلار شرکت‌ها و کشور‌های خارجی با ایران تفاهمنامه و قرارداد امضا کردند که به ایران خط اعتباری بدهند که برنامه‌های توسعه‌ای در ایران اجرا شود. پس این کشور جاذبه دارد. وقتی این شرایط باشد می‌توان کشور را به توسعه رساند. ترامپ که از برجام کنار رفت، معلوم بود وارد دوره جدیدی شده‌ایم.

معلوم بود یک آدم ابله رئیس‌جمهور آمریکا شده، قدرت هم دارد و می‌تواند ایران را اذیت کند. ما گفتیم اقتصاد را یک جوری اداره کنیم که زندگی مردم آسیب نبیند. این سفره از این کوچکتر نشود. مگر کسی دیگر هست که بگوید مسائل اقتصادی را می‌دانم، ولی دوباره ارز ترجیحی می‌گذارم. نه آقا یک مواقعی هست مثل جنگ اقتصادی شما مجبور می‌شوید کوپن بدهید، سهمیه‌بندی کنید، مجبور هستید یک کاری کنید که از زندگی مردم حفاظت کنید.

آقای مهندس موسوی چه کار می‌کرد؟ کالا‌ها را کوپنی کرده بود و سهمیه هر چیزی مشخص بود و می‌گفت حداقل‌ها را باید به خانواده ایرانی برسانم. این هم جنگ اقتصادی بود. ولی هر جنگی یک دوره‌ای باید داشته باشد. نمی‌شود بی‌نهایت ادامه داد. بی‌نهایت ادامه بدهیم، قربانی‌اش مردم هستند. نباید در این تردید کرد. یک دوره‌ای بود که می‌شد از موضع عزت مسائل را با دنیا حل کرد. من فکر می‌کنم معیشت مردم مسئله دوم است.

از ۹۷ تا الان مردم با تورم حدود ۴۰ درصد روبه‌رو هستند. همین امسال که دولت گفت کنترل می‌کنیم، رهبری سال «کنترل تورم» نامگذاری کرد، الان تورم دی ماه نسبت به دی ماه سال قبل، ۴۳ و خرده‌ای درصد است و حتماً تا پایان سال هم بالاتر می‌رود. فرهنگی و کارمند ناراضی می‌شوند. حقوق کم می‌شود، کارگر ناراضی می‌شود، سفره مردم کوچک می‌شود. دومین موضوعی که خواهم گفت این است که مسئله معیشت مردم را جدی بگیرید. صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد.

باید مسئله اقتصاد مردم را حل کنیم. دولت می‌تواند راهکار پیدا کند و حل کند. ناترازی‌ها مسئله جدی است. ما ناترازی‌هایی داریم که به دلیل عدم تصمیم‌گیری بموقع پیچیده‌تر و سخت‌تر شده و هر روز بخواهیم تصمیم بگیریم، سخت‌تر از روز قبلش خواهد شد.

آب امروز یک مسئله جدی برای ایران است. ایرانی که می‌خواهد توسعه پیدا کند، الان وقتی برای مجوز مراجعه می‌کنید می‌گویند این واحد صنعتی، واحد تولیدی شما اگر آب بخواهد ما نداریم که بدهیم. هوا یک مسئله جدی مردم شده. کلانشهر‌ها یک جور درگیر هستند. تالاب‌ها یکی بعد از دیگری در حال خشک شدن است.

دیگر خبرها

  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • سندروم مسئله با پدر در کمین دختران
  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران
  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران
  • مسئله اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت باید حل و فصل شود
  • اسحاق جهانگیری: صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد
  • در زلزله شدید تهران مرده‌ها خوشبختند!
  • بهره برداری از سامانه رضایت سنجی بیمه گذاران شرکت بیمه دی/ رضایتمندی ۹۷ درصدی مراجعان در اولین دوره نظرسنجی
  • پیش‌بینی دو میلیون مرگ و میر در زلزله شدید تهران
  • هنیه: موضع اسرائیل علیه ترکیه، «وقاحت سیاسی» است