Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@13:43:25 GMT

چرا آمریکا به تهدید متوسل شد؟

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۱۲۴۵

چرا آمریکا به تهدید متوسل شد؟

یک پایگاه عرب زبان با انتشار مطلبی ضمن اشاره به آغاز قریب الوقوع مذاکرات وین میان ایران و کشورهای غربی، نوشت: ایران در این مذاکرات بر لزوم برچیده شدن تحریم ها تأکید دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه «القدس العربی» مطلبی را در خصوص مذاکرات وین میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای غربی به منظور برچیده شدن تحریم‌های ظالمانه علیه تهران، منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، این روزنامه در مطلب خود آورده است: ایران از رهگذر مذاکرات وین به دنبال برچیده شدن تحریم‌هایی است که توسط طرف غربی علیه آن اعمال شده است. مقامات ایرانی هرگونه پایبندی به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای را منوط به برچیده شدن تحریم‌ها کرده‌اند.

ببینید: فیلم/ سنگ‌اندازی اروپایی‌ها در مذاکرات برجام

در ادامه مطلب این روزنامه عرب زبان آمده است: ایرانی‌ها همچنین شرط دیگری را برای توافق با طرف غربی اعلام کرده‌اند و آن، این است که اگر ایالات متحده آمریکا به دنبال نقش آفرینی در هرگونه توافق هسته‌ای است، باید متعهد شود که همچون دونالد ترامپ از توافق خارج نخواهد شد. در این میان، اسرائیلی‌ها به انحاء مختلف آمریکایی‌ها را تحت فشار قرار داده‌اند تا واشنگتن توافقی را با ایران حاصل نکند.

مقامات ایرانی بارها تأکید کرده‌اند که با هدف برچیدن تحریم‌های ظالمانه علیه تهران وارد مذاکرات وین شده‌اند القدس العربی همچنین افزوده است: در حال حاضر نمی‌توان نتایج مذاکرات وین را پیش بینی کرد. این بدان معناست که از هم اکنون نمی‌توان گفت که این مذاکرات در نهایت با موفقیت به پایان می‌رسد و یا به بن بست می‌رسد. آنچه که واضح به نظر می‌رسد این است که هر اتفاقی که در وین رخ دهد، ایالات متحده آمریکا دست از حمایت از تل‌آویو نخواهد کشید. این پیامی است که آمریکایی‌ها آن را به متحدان صهیونیست خود نیز ارسال کرده‌اند.

در ادامه مطلب روزنامه مذکور عنوان شده است: در آستانه آغاز مذاکرات وین، مسئولان ایالات متحده آمریکا لحن تهدیدآمیزی را در پیش گرفتند و اظهاراتی را مطرح کرده‌اند که بوی تهدید از آن استشمام می‌شود. در واقع، باید گفت که دولت «جو بایدن» به سیاست تهدید متوسل شده است تا به زعم خود شاید از این رهگذر بتواند تغییری در مواضع تیم مذاکره کننده ایرانی در جریان مذاکرات وین، ایجاد کند.

این روزنامه در بخش پایانی مطلب خود نیز عنوان کرده است: فارغ از اینکه مذاکرات وین نتیجه بخش باشد یا نباشد، اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه متحدان ایران در منطقه متوقف نخواهد شد. امروز رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری از قدرت روزافزون حزب الله در هراس است. بنابراین، نمی‌توان انتظار داشت که پس از مذاکرات وین، اقدامات طرف‌های آمریکایی و صهیونیستی علیه متحدان ایران متوقف شود.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو ایران مذاکرات وین دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا حزب الله لبنان جو بایدن آمریکا برجام برچیده شدن تحریم ها مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۱۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو آمریکا را تهدید کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار وتوی پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آتش‌بس فوری در غزه از سوی آمریکا شد.

به گزارش ایسنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه تهدید کرد اگر آمریکا قطعنامه امروز در سازمان ملل را خواستار آتش‌بس در غزه است، وتو نکند، از سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن جلوگیری می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود بر اساس آنچه در تماس «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بایدن و نتانیاهو مورد بحث قرار گرفت، یک هیأت اسرائیلی به واشنگتن سفر می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است امروز درباره پیش‌نویس قطعنامه جدیدی که خواستار «آتش‌بس فوری» در غزه است، رأی‌گیری کند. در متن جدیدی که خبرگزاری فرانسه می‌گوید نسخه‌ای از آن را مشاهده کرده است، «آتش‌بس فوری» در ادامه ماه مبارک رمضان گنجانده شده است. قرار است این آتش‌بس‌ فوری به «آتش‌بس پایدار دائمی» تبدیل شود.

الجزیره هم خبر داده اعضای غیردائم شورای امنیت به منظور جلوگیری از وتوی آمریکا در جلسه امروز، پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی خود را تعدیل کرده‌اند.

این پیش‌نویس همچنین خواستار «آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام گروگان‌ها» و همچنین «برداشته‌شدن تمام موانع فراهم‌کردن کمک‌های انسانی» برای مردم غزه است.

آمریکا تاکنون سه بار قطعنامه‌هایی که خواستار آتش‌بس فوری در غزه می‌شد را وتو کرده است.

وزارت خارجه چین اعلام کرد این کشور از قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه که قرار است امروز در شورای امنیت درباره آن رأی‌گیری شود، حمایت می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس
  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • اسرائیل گزارشگر سازمان ملل را تهدید کرد
  • ایران در برابر سه تهدید بزرگ
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • سانسور رسانه‌ای مکمل حیاتی نسل‌کشی در غزه است
  • یادداشت شدیداللحن روزنامه‌نگار چینی علیه برانکو!
  • نتانیاهو، آمریکا را تهدید کرد
  • نتانیاهو آمریکا را تهدید کرد