Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از صاحب نظران، کنشگران، اساتید دانشگاهی و جامعه نخبگانی در حوزه محیط زیست دعوت کرد تا راهکارهای خود را برای حل مساله کم‌آبی ارائه کنند.

به گزارش ایسنا، بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان درباره مسائل آب و مطالبات کشاورزان مرکز کشور به شرح زیر است:

یکی از مهمترین الزاماتِ ثبات جمعیت و توسعه کانون های زیستی علی الخصوص در شرایط تغییرات آب و هوایی و خشکسالی، پایداری و مدیریت صحیح منابع طبیعی و ذخایر آبی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال های اخیر کشورهای با اقلیم خشک و نیمه خشک از جمله ایران اسلامی با تاثیرپذیری بیشتری از خشکسالی با مشکلات بیشتری مواجه گشته اند. باید توجه داشت که توزیع صنایع و خدمات و همچنین الگوی کشت در هر استان و منطقه الزاما می بایست متناسب با توان اکولوژیکی و ظرفیت ذخایر آبی همان منطقه باشد. در سال های گذشته به دلیل عدم توجه به پتانسیل اقلیمی و ذخایر طبیعی در برخی استان های کویری با استقرار صنایع آب بر و همچنین الگوی کشت نابهره ور در این مناطق، حجم استفاده از منابع و ذخایر آب به طور چشمگیری افزایش یافته است.

به دنبال این موضوع اخیرا جمعی از هم وطنان عزیزمان در شهرهای اصفهان و شهرکرد با طرح مطالبات خود به صورت مسالمت آمیز تجمع نمودند، اما با تحرکات عناصر فرصت طلب و ضدانقلاب و سوءاستفاده از تجمع غیرسیاسی کشاورزان، شهروندان هوشمند و مطالبه گر، پایان تجمع خود را اعلام نمودند؛ لذا کنش های برخی عوامل فرصت طلب که نه به فکر آب اصفهان هستند و نه تحقق مطالبات کشاورزان، هیچگونه توجیهی نداشته و صرفا به دنبال تحقق اهداف سیاسی و ضدامنیتی می باشند.

بدینوسیله اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، طی این بیانیه چند نکته را حائز توجه برشمرده و اعلام می دارد:


۱- از تمامی مسئولین محترم ذیربط علی الخصوص وزارت نیرو و استانداران استان های کویرنشین خواستاریم که با حداکثر همیت در تحقق مطالبات هموطنان عزیزمان بکوشند و با پاسخگویی و رسیدگی فوری به مطالبات مردم، بستر تجمعات غیر سیاسی و مسالمت آمیز به صحنه جولان اشرار و عناصر ضد امنیتی تبدیل نشود. همچنین با عملکرد درست خود و مدیریت صحیح، مشکلات موجود را قبل از رسیدن به مرحله تجمع و اعتراضات مرتفع نمایند؛ زیرا تجربه چند ساله نشان داده است که دشمنان داخلی و خارجی، سعی دارند بر همه اعتراضات مردم حاکم شده و موضوعات صنفی را به موضوع امنیتی تبدیل کنند.


۲- عوامل و مسئولین محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی، اجازه سوءاستفاده و تحریف واقعیات را به شبکه های معاند نداده و با تبیین واقعیات و رسانیدن پیام کشاورزان، افکار عمومی را در جهت صحیح واقعیات مدیریت نماید.

۳- از صاحب نظران، کنشگران ، اساتید دانشگاهی و جامعه نخبگانی در حوزه محیط زیست دعوت به عمل می آید با ارائه راهکارهای خود، برای حل مساله کم آبی در شرایط فعلی و علی الخصوص در بلند مدت به یاری مردم و نهادهای دولتی آمده و متقابلا از مسئولین در نهادهای مختلف از جمله وزارت نیرو و سازمان جهاد کشاورزی خواستاریم به صورت ویژه از نظرات آنان در مدیریت منابع آب و محیط زیست کشور بهره گیری نمایند.

۴- در پایان ضمن تشکر از مردم فهیم استان های کویرنشین به جهت هوشمندی در راستای عدم همراهی با عناصر ضدانقلاب و اعلام پایان تجمعات، از آنان صمیمانه خواهشمندیم که این هوشمندی و مرزبندی با عوامل بیگانه را حفظ نموده و برای به ثمر نشستن مطالبات خود، میدان مطالبه گری را از فرصت طلبان به نفع تحقق منافع خود به دست گیرند.

والسلام علیکم و رحمة الله

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جامعه اسلامي دانشجويان بحران کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۱۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • جامعه نخبگان مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • مسئولان به جامعه نخبگان توجه داشته باشند
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • ارائه تسهیلات به خانواده‌ها در راستای رفع موانع فرزندآوری
  • «وقف رضوی» راهکاری برای تحقق شعار سال 1403
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • ضرورت تاسیس و توسعه تعاونی‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی