Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@14:45:25 GMT

ترول‌ها در استرالیا در امان نخواهند بود!

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۱۳۲۳

به گفته اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا، این کشور تصمیم دارد با ارائه قانونی شبکه‌های اجتماعی را ملزم به افشای اطلاعات کاربرانی کند که کامنت‌های افترا آمیز منتشر می‌کنند.

دولت این کشور از مدتی قبل مشغول بررسی مرزهای مسئولیت پلتفرم‌هایی مانند توئیتر و فیس بوک درباره محتوای افترا آمیز در سایت‌هایشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که طبق اعلام دادگاه عالی استرالیا شبکه‌های اجتماعی مسئولیت کامنت های مردم در پلتفرم‌های آنلاین را خواهند داشت.

این رأی سبب شد برخی خبرگزاری‌ها مانند سی ان ان دسترسی کاربران استرالیایی به صفحات فیس بوک خود را مسدود کرده است.

موریسون در یک کنفرانس خبری تلویزیونی گفت: فضای آنلاین نباید به یک غرب وحشی تبدیل شود که ربات‌ها، ترول ها و دیگر ماهیت‌های ناشناس بتوانند در آن به مردم آزار برسانند. نمی‌توان اجازه داد چنین اتفاقاتی در دنیای واقعی رخ دهد.

همچنین در قانون جدید مکانیسم ثبت شکایاتی نیز ارائه می‌شود. بنابراین اگر فردی معتقد باشد در یک شبکه اجتماعی افترایی به او نسبت داده شده، با او بدرفتاری یا به وی حمله شده، می‌تواند پلتفرم را وادار به حذف محتوای مذکور کند.

اگر محتوای مورد نظر حذف نشود، فرایند دادگاه پلتفرم اجتماعی را وادار می‌کند تا جزئیاتی درباره افرادی که کامنت ثبت کرده‌اند را فاش کند.

موریسون در این باره گفت: پلتفرم‌های دیجیتال باید فرایندهایی متناسب برای حذف چنین محتوایی داشته باشند. آنها فضایی ساخته‌اند و باید امنیت آن را تضمین کنند. اگر این کار انجام شود با وضع قانون‌های این چنینی آنها را مجبور به حذف محتوا می‌کنیم.

منبع: مهر

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: درپی اجرای طرح حمایتی دولت در پرداخت وام فرزند آوری، برخی از افراد سودجو و کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک و تبلیغات مختلف در شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را به سمت درگاه‌های جعلی پرداخت هدایت کرده و قصد کلاهبرداری از آنان را دارند.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، یکی از این موارد سودجویی کلاهبرداران سایبری را ترفند استفاده از تسهیلات و وام‌های بانکی برای شهروندان برشمرد و افزود: مجرمان سایبری با ترفند‌های مختلف مانند ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی همچون «برای ثبت‌نام وام فرزند‌آوری بر روی لینک زیر کلیک کنید» متقاضیان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و اقدام به سرقت از حساب بانکی آنها می‌کنند. وی به شهروندان توصیه کرد توجه داشته باشند که تنها سایت ve.cbi.ir به عنوان سامانه رسمی تسهیلات قرض الحسنه فرزند بوده و از مراجعه به لینک‌های ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.
سرهنگ مرتضوی گفت: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir خش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • ورود جدی ساترا به فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!
  • می‌خواهند همان بلایی که سر تلویزیون آورند را، سر پلتفرم‌ها هم بیاورند/ آیینه شبکه نمایش خانگی را نشکنید
  • جنجال هوش مصنوعی در انتخابات هند
  • (عکس) بازوبند کاپیتانی تیم ملی استرالیا بر بازوی یک ایرانی