Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@18:00:22 GMT

شناسایی منافذ فساد در شهرسازی اصفهان

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۱۳۴۲

شناسایی منافذ فساد در شهرسازی اصفهان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  احمدرضا مصور  رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید حقوق کارکنان شهرداری در چهارچوب کرامت انسانی به خوبی اجرا شود در همین راستا با کمک مدیریت منابع انسانی شهرداری در حال پایش، بررسی و رفع معضلات در این خصوص هستیم.

وی گفت: شورای اسلامی شهر دو وظیفه اصلی انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد شهرداری را به عهده دارد که غالب این نظارت‌ها در مصوبات شورا دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مصور افزود: در دوره‌های اول تا چهارم شورای اسلامی شهر طبق قانون نظارت به صورت کلی تعریف شده بود و در دوره‌های پنجم و ششم نظارت بر شهرداری شکل دیگری به خود گرفت و در قالب یک کمیسیون جداگانه تعریف شد که ترکیب این کمیسیون به نحوی است که از همه کمیسیون‌ها یک نماینده در آن حضور دارد.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نحوه فعالیت این کمیسیون افزود: تلاش می‌کنیم تا اجرای مصوبات، متمم و تفریغ بودجه را رصد کرده و پروژه‌های شهری و میزان پیشرفت آن‌ها را تحلیل و بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌هایی که شورا به شهرداری ابلاغ کرده مانند مصوبه شهرداری الکترونیک نیز در کمیسیون مورد نظارت قرار می‌گیرد، افزود: هوشمندسازی و شهرداری الکترونیک می‌تواند زیرساخت‌های مورد نیاز شهروندان برای برقراری تعامل با شهرداری را تقویت کند.

مصور افزود: اهداف کلانی که در برنامه جامع اصفهان ۱۴۰۵ مشخص شده باید تحقق پیدا کند بدین سبب کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات، یکی از گذرگاه‌هایی است که اقدامات را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در سال‌های اخیر از نظر نرم افزاری در کنترل برنامه‌ها و طرح‌های عمرانی پیشرفت خوبی داشته و سامانه‌های مختلفی را در این موضوع راه اندازه کرده که به وضوح می‌تواند اطلاعات و میزان پیشرفت پروژه‌های شهرداری را در اختیار شهروندان قرار دهد.

وی افزود: شورای شهر چند هدف واحد و مهم را در ابتدای کار دوره ششم سرلوحه کار قرار داد مثل تسهیل مراجعه شهروندان و پیگیری روند امور افراد همچنین مبارزه با فساد که این موضوعات را از همان ابتدا اعلام کردیم تا در آینده پاسخگوی مطالبات شهروندان باشیم.

مصور تصریح کرد: به کمک معاونت شهرسازی و دیگر ارگان‌های شهرداری توانستیم منافذ فساد به ویژه در شهرسازی را پیگیری و شناسایی کنیم، چون ۹۰ درصد از شکایات مرتبط با معضل و فساد به وجود آمده، در این حوزه است.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سو استفاده از صداقت شهروندان، ناآگاهی و پاسخگو نبودن مدیران اجرایی موجب ازدیاد شکایات در حوزه شهرسازی می‌شود لذا شهروندان با راه اندازی شهرداری الکترونیک و با چند کلیک ساده می‌توانند درباره اراضی شهری و کاربری آن‌ها اطلاعات کافی را کسب کنند.

مصور با بیان اینکه همانگونه که مدافع حقوق شهروندان هستیم باید مدافع حقوق نیروی انسانی شهرداری نیز باشیم، گفت: باید حقوق این افراد در چهارچوب کرامت انسانی به خوبی اجرا شود در همین راستا با کمک مدیریت منابع انسانی شهرداری در حال پایش، بررسی و رفع معضلات در این خصوص هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۶۰ درصد در زمینه شهرداری الکترونیک پیشرفت داشته‌ایم، اما همچنان در بعضی موارد نواقصی پیداست که باید آن‌ها را رفع کرد تا همه مجموعه شهرداری به معنای واقعی به شهروندان خدمت رسانی کنند.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: یکی دیگر از تعهدات شورای ششم عزم جدی برای مبارزه با مفاسد شهری بوده و قرار نیست تعداد معدودی از افراد فاسد اصالت کارمندان و کارکنان حوزه مدیریت شهری و شهرداری را خدشه‌دار کنند.

مصور با اشاره به راه اندازی سامانه سوت زنی شورا خاطر نشان کرد: با استفاده از این سامانه شهروندان می‌توانند مواردی که به نظر تخلف و نابسامانی است را به شورای شهر و بدون واسطه گزارش کنند و این گزارش‌ها به اداره حراست و بازرسی شهرداری منتقل می‌شود که می‌تواند در شفاف‌سازی فعالیت‌ها گام مؤثری باشد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرسازی شورای شهر شهرداری الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۱۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این کاهش عوارض به صورت پلکانی در طول سال قابل پرداخت است، گفت: جهت رفاه حال شهروندان شیرازی ،عوارض و بهای خدمات نسبت به پرداخت نقدی تا ۳۲ درصد کاهش یافت که تا پایان سال این میزان به ۸ درصد می رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، افسانه خواست خدایی از تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز به شهروندان خوش حساب شیرازی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: با توجه اینکه کاهش عوارض شهرداری از چهار جنبه رقابت با بانک، تبدیل بازار مسکن شیراز به عنوان هدف سرمایه گذاران و سازندگان صنعت ساختمان و رقابت با سایر شهرها، فرهنگ اقتصادی و ثبات عمل، تقاضای مسکن شهر شیراز را تحریک می‌کند، پیشنهاد لایحه عوارض به صورت پلکانی در شورای اسلامی شهر شیراز ارائه و پس از بررسی به تصویب رسید.

وی افزود: کاهش عوارض در این سال‌ها نشان دهنده آن است که ثبات در رویه کاهش عوارض در طول ایام سال و پایبندی به آن در سال‌های یاد شده باعث گردیده که مؤدیان نسبت به پرداخت عوارض در همه ماه‌های دیگر سال نیز اقدام نمایند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز در پایان خاطر نشان کرد: مودیانی که مجموع پرداخت نقدی عوارض و بهای خدمات آنها مازاد بر مبلغ ۹۰ میلیارد ریال می‌باشد، عوارض و بهای خدمات نسبت به میزان پرداخت نقدی به صورت پلکانی از ۳ تا ۹ درصد کاهش می‌یابد.

کد خبر 745216

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • شورایاران خدمات شهری را به اطلاع شهروندان برسانند
  • بدون مشارکت و جلب رضایت شهروندان، هیچ خدمتی مؤثر واقع نخواهد شد
  • ثبت‌ نام اولیه دوچرخه‌های اشتراکی بایدو رایگان شد
  • کاهش افق طرح جامع شهر بوکان به تایید و تصویب نهایی رسید
  • برگزاری جلسه ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی استان اصفهان با شهروندان
  • در صدوبیست و هشتمین نشست شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • تعداد خطوط بی‌آرتی اصفهان در دوره ششم شورای شهر ۲ برابر شد
  • برخورد قوه قضائیه در مقابله با فساد بی‌نظیر است
  • راهبری بیش از ۲۰ پروژه مطالعاتی شهرداری اصفهان انجام شد