Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایون سامه‌یح نجف آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت که به علت کمبود ارز ترجیحی اختصاص داده شده به صنعت دارو، بخشی از تولید این حوزه و واردات مواد اولیه آنها به اجبار با ارز آزاد تأمین می‌شود.

این نماینده پیشتر از اتمام ارز ترجیحی برای واردات واردات داروی کامل، مواد اولیه و تجهیزات در نیمه ابتدایی امسال  ابراز تأسف کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزهای گذشته برخی رسانه‌ها اعلام کردند سازمان غذا و دارو ارز ترجیحی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی حوزه دارو را حذف کرده است. این در حالی بود که ۲۳ آبان ماه امسال، دولت در لایحه‌ای خواستار تغییر شیوه تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی شد اما ارز ترجیحی حوزه دارو را حذف نکرده بود. افزون بر این، زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرده بود گندم و دارو قطعاً تا پایان سال مشمول ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی می‌شوند. 

سامه‌یح نجف آبادی  ابراز امیدواری کرده برنامه ریزی دقیقی برای مدیریت قیمت‌ها و تقبل قیمت‌های جدید از سوی بیمه‌ها انجام شود تا مشکلی در تأمین و فروش دارو رخ ندهد و اقدام مجلس در فوریت ندادن به لایحه دولت را تأکید نمایندگان بر تأمین دارو با ارز ترجیحی دانسته است.

در حال حاضر گزارش‌ها نشان می‌دهد قیمت برخی داروها افزایش یافته که آن را ناشی از تأمین مواد اولیه یا واردات دارو با ارز آزاد می‌دانند. به گفته این نماینده مجلس ارز ۴ هزار ۲۰۰ تومانی برای حوزه دارو تأمین می‌شود اما برای تأمین همه داروها کافی نیست و تلاش می‌شود با تعادل در قیمت‌ها ارز ترجیحی حوزه دارو یکباره حذف نشود.

23217

کد خبر 1577707

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی صنعت دارو ارز ۲۰۰ تومانی ارز ترجیحی حوزه دارو ۴ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۱۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تدوین شاخص‌های حکمرانی در حوزه دارو و مکمل

 عباس کبریایی زاده رئیس هیئت مدیره سندیکای دارویی ایران در مراسم دوازدهمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی گفت: در حوزه مکمل های غذایی و رژیمی پیشرفت قابل توجهی داشته و سابقه بیش از ۴۰ سال در زمینه طب گیاهی در کشور داریم. 

وی بیان کرد: معتقدم که میزان مشارکت باید ارتقا پیدا کند و باید به موضوع مشارکت پذیری سایر حوزه ها توجه داشته باشیم. تغییر رویکرد خوبی در سازمان غذا و دارو انجام شده است.  

کبریایی زاده تاکید کرد: برای داشتن آینده خوب باید شاخص های حکمرانی را تدوین و معتقدم که نگاه استراتژیک در حوزه های دارویی و مکمل ها داشته باشیم. 

وی همچنین گفت: باید یک نظام حساب گر ایجاد و فعالیت ها در بستر عدالت قرار بگیرد.

بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور

در ادامه مراسم جمشیدی رئیس هیئت میره انجمن طب سنتی گفت: صنعت داروسازی سنتی و گیاهی از سابقه ۴۳ سال برخوردار است و این حوزه از رشد خوبی برخوردار شده است.  

وی بیان کرد: سال گذشته در زمینه قیمت های مواد اولیه سالی آسانی نبود و دانش فنی در این حوزه تبدیل به تولیدات و داروی طبیغی خواهد شد. 

جمشیدی تاکید کرد: اکنون بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشورداریم که مقدار کمی از این تنوع داروی سنتی در کشور ساخته می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ریشه های عشق در زندگی گرایی ایرانیان / بدیو: عشق در آثار کگور در زندگی رخ می دهد
  • صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی حوزه آرد و نان در لرستان
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار با اعضای شورای تأمین استان همدان
  • مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف
  • ضرورت تدوین شاخص‌های حکمرانی در حوزه دارو و مکمل
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • عصر شعر آئینی وعده صادق در کرج برگزار شد