Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ نماینده مردم سلماس در مجلس با اشاره به "جذب اعتبار ۵میلیارد تومان برای حوضه آبریز سد دیرعلی" گفت: اعتبار این حوضه آبریز جذب شده و برای خود سد دیرعلی نیز مبلغ ۸۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. - اخبار استانها -

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به سفر اخیر معاون وزیر جهاد کشاورزی به سلماس اظهار داشت: در این سفر دو پروژه مهم، یعنی واحد 50 هزار رأسی دام سبک قرار است احداث شود و این روزها شاهد کلنگ‌زنی آن خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با احداث این پروژه برای 200 تا 600 نفر زمینه اشتغال فراهم می‌شود و از سوی دیگر مشکل توسعه پروژه سه هزار رأسی گاو هلندی با اداره منابع طبیعی از حیث واگذاری زمین حل شد و به پنج هزار رأس افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حل اختلاف زمین‌های منطقه قره‌قشلاق و سلطان‌احمد با منابع طبیعی گفت: این اداره مدعی بود که براساس نقشه‌های سال 1346 زمین‌ها جزو منابع ملی است اما با بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی و با مدارکی که روستاییان ارائه دادند مشخص شد که روستاییان سابقه کشت 50 ساله در آن زمین‌ها دارند و زمین‌ها متعلق به آنها است.

وی با اشاره به جذب اعتبار پنج میلیارد تومان برای حوضه آبریز سد دیرعلی بیان کرد: در این راستا نیز اعتبار آن جذب شده، البته برای خود سد مبلغ 85 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امسال موفق به جذب 16 میلیارد تومان آن شده‌ایم و هم اکنون دیواره سد در حال ساخته شدن است.

استاندار بوشهر: پروژه انتقال آب از سد چم‌شیر به دشت دیلم احیا می‌شود 65 درصد حجم مخازن سدهای کشور خالی است نماینده دشتستان در مجلس: دشت بوشکان دشتستان نیاز به احداث سد مخزنی دارد

رضازاده افزود: اما پیش از ساخت سد، یک حوضه آبریز وجود دارد که اگر ساخته نشود سد را در بلندمدت تخریب می‌کند که اعتبار آن نیز واگذار شده و آغاز به کار خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به آسفالت سه جاده روستایی شهرستان سلماس اظهار داشت: هم اکنون هفت کیلومتر از 10 و نیم کیلومتر از جاده‌های روستایی سلماس آسفالت شده و بقیه آن در سال آینده جذب اعتبار می‌شوند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: گردنه آبگرم محور سلماس ارومیه و نرسیده به گردنه قوشچی نیز با اعتبارات ملی پنج میلیارد تومانی تکمیل و جاده و محور بازگشایی شده است.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی میلیارد تومان حوضه آبریز سد دیرعلی زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان

فردوس کریمی در نخستین سفر استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۳ به بخش ناغان، اظهارداشت: در قالب طرح پمپاژ آب ناغان سه ایستگاه پمپاژ، دو باب مخزن، هفت کیلومتر خط انتقال اجرا شده و در حال تملک اراضی هستیم.

وی افزود: طرح پمپاژ آب ناغان ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده و جهت تکمیل و بهره‌برداری از طرح به هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

بیشتر بخوانید

تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری

کریمی اضافه کرد: تخصیص جدیدی به نیاز آبی ناغان اضافه شد و هم‌اکنون۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات ناغان زیرپوشش آبیاری قرار داده شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم ۸۵ مورد ساماندهی پرورش ماهی برای نخستین بار و همچنین تخصیص دو هزار و ۱۵۴ لیتر آب برای پرورش طیور، گلخانه‌ها و دامداری‌های ناغان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی سینما آزادی
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری