Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استان سمنان به لحاظ تعداد مبتلایان، بستری‌شدگان و فوتی‌ها ناشی از کرونا این روزها روندی کاهشی را می‌گذراند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، به گفته کارشناسان حوزه بهداشت و درمان استان سمنان ادامه روند کاهشی و نزولی شیوع کرونا در این استان مستلزم همراهی و همکاری بیش از پیش مردم با رعایت اصول و نکات بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصولی نظیر زدن ماسک از خانه تا خانه، رعایت فاصله‌های فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها، پرهیز از دورهمی های خانوادگی و دوستانه، پرهیز از مسافرت و دیگر اصول بهداشتی لازم‌الاجرا که به صورت مکرر از سوی نهادها و مسئولان امر در حوزه بهداشت و درمان اعلام می‌شود؛ باید از سوی عموم مردم تا مهار کامل کرونا جدی گرفته شود.

بازگشت به روال عادی زندگی بدون کرونا علاوه بر همراهی مردم مستلزم جدیت و نظارت مستمر مسئولان امر نسبت به رعایت اصول بهداشتی پیشگیرانه از ابتلا به کرونا در اماکن عمومی، بازار، اصناف، ادارات و ... دارد.

بستری 12 مبتلای جدید به کرونا در مرکز و غرب استان سمنان

کامران قدس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونا بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 49 هزار و 259 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته (از هفتم الی هشتم آذرماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 12 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19 در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان عنوان کرد: بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون به 10 هزار و 618 نفر رسیده است و 38 هزار و 641 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

قدس ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید 19 از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به 9 هزار و 496 نفر رسید.

بستری 5 مبتلای جدید به کرونا در شرق استان سمنان

رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: تاکنون 91 درصد جمعیت بالای 12 سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دز اول واکسن کرونا و 74 درصد نیز دز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برای تحقق واکسیناسیون 100 درصدی جمعیت تحت پوشش بالای 12 سال در شاهرود و میامی تلاش می‌شود گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها تزریق دز سوم واکسن برای افراد بالای 60 سال، کادر درمان و افراد دارای مشکلات سیستم ایمنی بدن آغاز شده و تاکنون سه هزار و 334 نفر هم دز سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، افرادی که دز دوم واکسن خود را برکت یا سینوفارم دریافت کردند چهار ماه و افرادی که آسترازنکا تزریق کرده‌اند 6 ماه بعد از تزریق دز دوم باید نوبت سوم واکسن را دریافت کنند.

چمن با اظهار رضایت از روند رو به کاهش ابتلا به کرونا در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه گفت: در شبانه‌روز گذشته 22 نفر تست مثبت کرونا شناسایی شده و هم‌اکنون 58 نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بستری هستند.

وضع نگران‌کننده حمل و نقل عمومی در روزهای کرونایی/ رعایت پروتکل‌ها به زیر 50 درصد رسید + نمودارکرونا در جهان/ فوت 6021 نفر در 24 ساعت گذشته + جدول تغییراتموافقت کمیته علمی با تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای 18 سال

در حال حاضر شهرستان‌های شاهرود، دامغان در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های سمنان، گرمسار، مهدی‌شهر، و سرخه زرد و شهرستان میامی و آرادان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تحت پوشش دانشگاه بیماری کرونا استان سمنان شیوع بیماری سوم واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۱۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در همین بازه زمانی ۱۳۸ مورد از اماکن عرضه مواد غذایی نیز به دلیل نواقص بهداشتی و بی توجهی در رفع این نواقص مهر و موم شدند.

هادی کرابی به افزایش ۲۳۰ درصدی پوشش بازرسی های دانشگاه در طرح سلامت نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: در مدت زمان اجرای طرح، بازرسان بهداشتی بیش از ۲۳ هزار مورد بازرسی را از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز و اماکن بین راهی و پایانه های مسافربری انجام دادند که در این ماموریت ها ۵۲ بازرس در قالب ۳۲ گروه وظیفه نظارت بر وضعیت مراکز و اماکن را به انجام رساندند.

کرابی تعداد کلرسنجی های انجام شده نوروزی از آب آشامیدنی غرب خراسان رضوی را حدود هشت هزار مورد اعلام و بیان کرد: با تجهیز بازرسان بهداشت به وسایل قابل حمل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، حدود ۲۴ هزار مورد سنجش و نمونه برداری از ۵۴۰ مورد آب و مواد غذایی مشکوک انجام شد.

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: در قالب طرح سلامت نوروزی حدود هزار و ۶۰۰ مورد اقدام قانونی علیه متخلفان بهداشتی این منطقه صورت گرفت که به تعطیلی ۱۳۸ مکان انجامید.

در طرح سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی سبزوار علاوه بر انجام ۵۱۵ مورد بازدید مشترک با سازمان ها و ادارات مرتبط به ۳۶۷ مورد شکایات کتبی حضوری و همچنین از طریق سامانه ۱۹۰ نیز رسیدگی کردند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

 
 

دیگر خبرها

  • برگزاری هفده عنوان برنامه در هفته سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری هفده عنوان برنامه در طی هفته سلامت
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است