Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، افراد اهل کتاب همیشه از ورق زدن کتاب در دست هایشان لذت برده اند و معمولا حاضر به استفاده از کتاب به صورت کتاب الکترونیکی نبوده اند. در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی های انواع کتاب و سایت خرید کتاب آشنا کنیم تا از مطالعه کتاب بیشتر لذت ببرید.


مزایای خرید کتاب به صورت آنلاین

باتوجه به پیشرفت علم و امکانات فراوانی که در اختیار مردم قرار دارد، کم کم زندگی به سوی آسان تر شدن در حرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرید برخط انواع وسایل موردنیاز از پوشاک، کتاب و... گرفته تا مواد غذایی از جمله مهم ترین این راحتی های زندگی امروز است. به طورکلی خرید اینترنتی دارای مزایای زیادی است که در اینجا برخی از این خوبی ها را نام می بریم:


·        راحتی دسترسی به سایت های فروشنده
·        سهولت در پیداکردن کتاب موردنظر
·        انتقال راحت کتاب به منزل در حجم بالا (ارسال توسط فروشنده)
·        جلوگیری از تلف شدن وقت
·        عدم نیاز به وسواس به خرج دادن جهت تطابق جنس کالا، رنگ و...
·        اطلاع از پرفروش ترین کتاب های ایران و جهان
·        برخورداری از تخفیفات برخی کتاب ها
·        پیداکردن کتاب های کمیاب


انواع کتاب موجود در بازار


خوشبختانه در دهه های اخیر باتوجه به نیاز افراد مختلف به کتاب، ناشران انواع کتاب را در اختیار مردم قرار داده اند. کتاب ها به سه نوع کتاب چاپی (کتاب فیزیکی)، کتاب الکترونیکی (کتاب PDF) و کتاب صوتی منتشر می شوند. ما قصد داریم در اینجا بیشتر درباره کتاب چاپی و کتاب الکترونیکی توضیحات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.


خرید کتاب های متنوع از کتاب فروشی کاری دشوار است به همین دلیل برخی افراد برای بهره مندی از مطالب کتب گوناگون عضویت در کتابخانه و به امانت گرفتن کتاب از آنجاست. با استفاده از منابع کتاب موجود در کتابخانه، شما نمی توانید در هر لحظه که نیاز داشتید به آن ها دسترسی داشته باشید بنابراین بهتر است راهی بهتر برای خرید کتاب انتخاب نمایید.


باتوجه به تعداد بالای کتاب های ایرانی و خارجی تعداد سایت های ایرانی و خارجی فروشنده کتاب بسیار زیاد است که شما می توانید با پیداکردن سایت معتبر که تعدادشان زیاد است، کتاب موردنظر خود را در مدل دلخواه تهیه نمایید.


خرید آنلاین کتاب فیزیکی


اگر شما هم جز آن دسته افرادی هستید که تمایل بیشتری به خرید برخط دارید، می توانید حتی کتاب های موردعلاقه خود را نیز به صورت آنلاین تهیه نمایید. برخی افراد هیچ وقت لذت ورق زدن و استشمام رایحه دلچسب برگ تازه کتاب در کنار نوشیدن چایی را با سایر روش های خواندن کتاب عوض نمی کنند. شما هم اگر چنین ویژگی دارید می توانید با مراجعه به سایت هایی که برای فروش کتاب های چاپی طراحی و راه اندازی شده اند، کتاب موردعلاقه خود را تهیه کنید.


برای خرید کتاب فیزیکی در تعداد زیاد، باید حداقل به چند کتاب فروشی مراجعه کنید تا بتوانید همه کتاب های موردنظر خود را تهیه نمایید. به دلیل اینکه منابع زیادی برای تهیه کتاب در دسترس سایت های کتاب فروشی است، شما می توانید با مراجعه به آن ها همه کتاب های موردنیاز خود را خریداری کنید و در کوتاه ترین زمان و بدون دردسر دریافت کنید.


خرید آنلاین کتاب الکترونیکی


خرید و خواندن کتاب آنلاین نیز مانند کتاب چاپی بسیار راحت است. فقط کافی است برای انجام این کار به سایت های مجاز فروش کتاب مراجعه کنید و پس از پیداکردن کتاب موردنظر آن را خریداری کنید. پس از خرید کتاب، از طریق لینکی که در اختیار شما گذاشته می شود، قادر به دانلود کتاب موردنظر خواهید بود.
نوجوانان و کودکان که بیشتر به کارکردن با لوازم الکترونیکی تمایل دارند ممکن است برای خواندن کتابی که در گوشی، تبلت، گوشی و... ذخیره دارند علاقه بیشتری از خود بروز دهند. به همین دلیل اگر در فرزندان خود اشتیاقی برای خواندن کتاب نمی بینید بهتر است برای آن ها کتاب الکترونیک تهیه کرده و با این کار شعله اشتیاق برای خواندن کتاب را در آن ها روشن کنید.


شاید ممکن نباشد نسخه های قدیمی کتاب چشمهایش، کتاب من پیش از تو و ازاین دست کتاب ها را به راحتی در کتاب فروشی پیدا کرد. این کتاب ها را تنها می توان درون قفسه کتاب کتابخانه های قدیمی و یا قفسه کتاب کلکسیونرها پیدا کرد. برخی از دوستداران کتاب با قراردادن نسخه الکترونیک این گونه کتاب های ارزشمند در اختیار مردم، به آن ها امکان خواندن چنین گنجینه هایی را می دهند.


مزایای خرید کتاب الکترونیکی


به طورکلی خواندن کتاب به هر روشی بسیار مفید است زیرا علاوه بر بالابردن اطلاعات عمومی، به بزرگ شدن دایره واژگان و در نتیجه بهترشدن روابط عمومی شما کمک می کند. کتاب الکترونیک علاوه بر مزایای زیاد خواندن کتاب، ویژگی های خاص خود را دارد که خواننده را برای تهیه و خواندن کتاب های منتشر شده به این شیوه، تشویق می کند. شما را با تعدادی از این ویژگی ها آشنا می کنیم:


·        امکان خواندن کتاب چند لحظه پس از خرید آنلاین
·        ذخیره چند صد کتاب تنها در یک حافظه الکترونیکی کوچک
·        عدم نیاز به کتابخانه و فضای بزرگ برای نگهداری
·        حمل راحت
·        جلوگیری از قطع درخت برای چاپ کتاب


بهره مندی از امکانات خاص سایت های فروشنده کتاب با خرید کد اشتراک از آن ها


معمولا بیشتر فروشگاه ها و انجمن ها امکانات ویژه ای در اختیار اعضای خود قرار می دهند که فروشگاه های الکترونیکی کتاب نیز از این نوع حمایت از مشتری ها دارند. اگر شما به خرید کتاب علاقه دارید و تعداد زیادی کتاب تهیه می کنید، با عضویت در این  سایت های معتبر از امکانات آن ها برخوردار شوید. برخی از این ویژگی ها شامل موارد زیر است:


·        برخورداری از تخفیف ویژه
·        امکان گفت وگو و بحث با سایر اعضای سایت درباره کتاب
·        اطلاع دادن موجودی های جدید به مشتری
·        شرکت در جشنواره های احتمالی
·        معرفی پرفروش ترین کتاب ها به مشتری
·        معرفی جدیدترین کتاب به مشتری
·        معرفی جدیدترین اثر نویسنده موردعلاقه مشتری به وی


سخن آخر


با بیان تمام ویژگی های کتاب الکترونیک و فیزیکی نمی توان دقیقا گفت که کدام نوع کتاب بهتر است. هرکسی باتوجه به شرایط و علاقه خود می تواند کتاب مناسب که به صورت صوتی، چاپی و یا الکترونیکی منتشر شده، تهیه کند. هر نوع کتاب ویژگی های خاص خود را دارد که به خواننده اجازه می دهد باتوجه به نیاز خود یکی را انتخاب کند. شما با مطالعه این مقاله می توانید به گونه ای دقیق با ویژگی ها و مزایای کتب الکترونیک و چاپی آشنا شوید.
در انتها یادآور می شویم که اگر چشمان شما ضعف دارد بهتر است از خواندن کتاب پی دی اف خودداری کنید زیرا باعث می شود آسیب بیشتری به چشم شما وارد شود. همچنین اگر به محیط زیست اهمیت می دهید از کتاب های الکترونیکی استفاده کنید؛ چرا که برای تولید و چاپ هر کتاب چند اصله درخت باید قطع شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: خرید کتاب فیزیکی خرید کتاب الکترونیکی خرید کتاب خرید آنلاین کتاب سایت های ایرانی کتاب الکترونیکی کتاب الکترونیک کتاب موردنظر کتاب فیزیکی خواندن کتاب کتاب فروشی خرید کتاب ویژگی ها کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۱۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه

انتشارات صدرا  به مناسبت ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن سالروز شهادت امام علی (ع) مسابقه‌ کتابخوانی سراسری برگزار می نماید.

علاقه مندان برای شرکت در مسابقه کتاب‌خوانی ولادت حضرت علی (ع) می‌توانند کتاب سیری در نهج البلاغه، اثر ماندگار شهید آیت‌الله مرتضی  مطهری را مطالعه نموده و از تاریخ 10 فروردین ماه لغایت 31 فروردین 1402 به سوالات مسابقه پاسخ دهند.

 

 

شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات از طریق صفحه مسابقه در سایت انتشارات صدرا (مرکز نشر آثار استاد شهید مطهری) انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است که شرکت در این مسابقه برای تمامی علاقه‌مندان رایگان و بدون هزینه می‌باشد.

همچنین علاقه مندان می توانند برای تهیه  کتاب سیری در نهج البلاغه از سایت انتشارات صدرا اقدام نمایند و با ارسال رایگان در سراسر کشور دریافت نمایند.  پس از تکمیل مراحل خرید، کتاب حداکثر ظرف 3 روز کاری به خریداران در سراسر کشور تحویل داده خواهد شد. همچنین مطالعه این کتاب حدودا 8 ساعت از زمان شما را به خود اختصاص می‌دهد.

 

 

جوایز مسابقه کتابخوانی شهادت امام علی (ع):

جوایز این مسابقه به سه بخش تقسیم می شود که از طرف انتشارات صدرا اهدا خواهد شد:

1. سه نفر اولی که بالاترین امتیاز را کسب کنند:

نفر اول: 3 میلیون تومان نفر دوم: 2.5 میلیون تومان نفر سوم: 2 میلیون تومان

2. شرکت کنندگانی که با دعوت از دوستان و اطرافیان خود، بیشترین آمار اطلاع رسانی را داشته باشند. جوایز این گروه عبارت است از:

سه نفر برتر، هر یک از نفرات 2 میلیون تومان

3. همچنین به 3 نفر از بین تمامی افرادی که در این مسابقه شرکت نموده‌اند، به قید قرعه مبلغ 1 میلیون تومان به هر یک اهدا خواهد شد.

برگزیدگان در این مسابقه در اردیبهشت ماه 1403 در سایت انتشارات صدرا معرفی شده و جوایز خود را دریافت می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و پاسخ به سوالات خود می‌توانید به صفحه مسابقه در سایت انتشارات صدرا مراجعه نمایید.

 

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید اینترنتی بلیط قطار سیمرغ
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • آغاز خرید حضوری با موبایل و بدون کارت بانکی | جزئیات نحوه استفاده از کهربا | ببینید
  • حذف کارت بانکی آغاز شد / خرید با موبایل!
  • «بخوانیم و بسازیم»؛ شعار نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند
  • شرایط جدید در نحوه خرید مردم توسط کالابرگ الکترونیکی
  • ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی به تعویق افتاد؟ + زمان و سایت ثبت نام
  • خرید لوازم یدکی بی ام و