Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رییس‌جمهوری از ۲۸ مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شد که تا ۱۵ آذرماه ادامه دارد.

 سهم سالانه مازندران از طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۳۸ هزار خانه است که طبق اعلام اداره کل راه وشهرسازی استان تاکنون بیش از ۴۲ هزار نفر برای خانه دار شدن از مسیر اجرای این طرح ثبت نام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید عباس رهگشای روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که نام این تعداد از مازندرانی ها پس از پایش ۱۱ هزار و ۲۲۰ نفر از  ثبت نام شدگان طرح مسکن ملی حذف شده است.

وی با اعلام این که فرایند بررسی احراز صلاحیت ثبت نام شدگان بین ۲ تا سه هفته به طول می انجامد ، افزود که پایش سایر ثبت نام شدگان ادامه دارد و نام تمامی افرادی که شرایط احراز دریافت مسکن ملی را نداشته باشند از فهرست حذف خواهد شد.

 طبق مقررات نهضت ملی مسکن ،  متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند. همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند. 

تمدید ثبت نام تا اول بهمن 

معاون راه و شهرسازی مازندران با پیش بینی این که از مجموع ۴۲ هزار و ۲۲۰ نفری که در استان مازندران در طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند، صلاحیت حداکثر ۱۰ هزار نفر آنان به دلیل نداشتن مدارک مورد نیاز و شرایط لازم احراز نشود ، گفت که به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی مهلت ثبت نام در این طرح را تا اول بهمن سال جاری تمدید کرده است.

 وی از متقاضیانی که قصد ثبت نام در سامانه طرح مسکن ملی را دارند خواست تا با مطالعه شرایط و مقررات قانونی نسبت به ثبت نام اقدام کنند و تاکید کرد :  اگر چه پس از طی مراحل پایش نتیجه از طریق پیامک به متقاضیان اعلام می شود ولی هر متقاضی پس از ثبت‌نام نهایی می‌تواند وضعیت همه مراحل کار خود را با مراجعه به سامانه اینترنتی به آد رس http://tem.mrud.ir  پیگیری کند.

 رهگشای توضیح داد : بررسی دریافت نکردن زمین ، مسکن و تسهیلات یارانه‌ای توسط متقاضی از طریق سامانه فرم (ج) وزارت راه و شهرسازی و بررسی سابقه مالکیت هم از طریق سیستم ثبت اسناد و سامانه تسهیلات شبکه بانکی انجام می‌شود.

آماده‌سازی یک‌هزار هکتار زمین

معاون راه و شهرسازی مازندران با اعلام این که سهم چهار ساله استان از طرح نهضت ملی مسکن ، ساخت ۱۵۲ هزار واحد مسکونی است ، گفت: آماده سازی یکهزار هکتار زمین برای ساخت ۳۸ هزار خانه برای سال اول اجرای این طرح در استان آماده شده است.

وی افزود : میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای افرادی که صلاحیت‌شان در نام‌نویسی طرح نهضت ملی مسکن احراز شود ، در تمام شهرهای استان ۳۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله و نرخ سود ۱۸ درصد است ، اما نرخ سود این تسهیلات برای دهک‌های اول تا سوم که از اقشار آسیب پذیر جامعه محسوب می شوند مانند مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام (ر ه) و بهزیستی زیر ۱۳ درصد خواهد بود.

رهگشای همچنین از تصویب مصوبه استانی برای ساخت مسکن ملی خبر داد و گفت: براساس مصوبه‌ای که در جلسه شورای مسکن مازندران گذرانده شده ، به دستور سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران ۹۰ درصد طرح‌های ساختمان‌سازی دولت در طرح نهضت ملی مسکن در استان به انبوه سازان و بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی افزود : اگر هزینه واحدهای مسکونی ساخته شده در طرح نهضت ملی مسکن از سقف ۳۵۰ میلیون تومان که همان تسهیلات پرداختی دولت به افراد نام نویسی کننده است، بیشتر شود ، بقیه هزینه را باید متقاضی بپردازد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه  و شهرسازی استان گفت : آیین نامه اجرایی برای افرادی که دارای واحدهای مسکونی نیمه تمام یا دارای زمین برای ساخت مسکن بوده و خواهان دریافت تسهیلات در قالب طرح نهضت ملی مسکن هستند ، بزودی ابلاغ می شود و این افراد می توانند به صورت خود مالک در این طرح مشارکت داشته باشند.

وی افزود : برای سال جاری در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر ساری هشت هزار واحد مسکونی، بابل ۶ هزار ، آمل پنج هزار، قائمشهر چهار هزار و سایر شهرهای استان هم ۱۵ هزار واحد مسکونی ساخته خواهد شد.

 شرایط ثبت نام

بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ، افرادی که برای خانه دار شدن در قالب نهضت ملی مسکن ثبت نام می کنند ، باید شرایط زیر را دارا باشند:

۱- متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از اول فرودین ۱۳۸۴ بوده و از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچ‌یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی سبز بودن فرم «ج» در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن)

۲-  متقاضی متاهل یا سرپرست خانوار باشد. شرط متاهل بودن برای مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص با تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حذف شده است.

۳- زنان خودسرپرست مشروط به داشتن دست‌کم ۳۵ سال سن حائز شرایط برای ثبت‌نام هستند. متقاضیان زن متاهل می‌توانند با ارائه تعهدنامه محضری از طرف همسر، مبنی بر پذیرش شرط واگذاری به همسر و به شرط تکمیل اطلاعات فرم ج به نام متقاضی و همسر با احراز سایر شرایط قانونی مندرج در شیوه‌نامه از مزایا و امکانات این برنامه برخوردار شوند.

۴- دارا بودن حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا. این شرط برای مهاجران از کلانشهرها به یک سال کاهش پیدا کرده است ؛ بدین‌معنا که اگر کسی ساکن کلانشهری بوده و در شهر دیگر، تقاضای مسکن دارد با حدود یک سال سابقه سکونت در همان شهر امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارد. همچنین برای کارکنان دولت و نیروهای نظامی و روحانیون بر اساس حکم اداری و یا بر اساس تشخیص حوزه‌های علمیه، سابقه سکونت پنج ساله در طرح نهضت ملی مسکن مورد نیاز نیست. این افراد می‌توانند به جز تهران در سایر شهرهای کشور از این مزیت بهره‌مند شوند.

۵- ‌دریافت نکردن تسهیلات ساخت یا خرید مسکن از سیستم بانکی از ابتدای سال ۱۳۸۴ تاکنون.

۶- همچنین متقاضیان واجد شرایط تایید شده در سامانه باید برای استفاده از واحدهای مسکونی این برنامه حائز این شرایط نیز باشند: نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره) و توانایی تامین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی بر اساس قیمت تمام‌شده در مراحل ساخت.

مدارک و مراحل  ثبت‌نام 

متقاضیانی که قصد ثبت نام برای خانه دار شدن در طرح مسکن ملی را دارند باید مدارک زیر را در سامانه بارگذاری کنند . راستی آزمایی بر اساس اصالت این مدارک انجام می شود و بارگذاری نکردن آنها به معنای حذف شدن از فهرست است:

۱ - تصویر کارت ملی متقاضی .

۲- تصویر شناسنامه متقاضی و افراد تحت تکفل .

 ۳ - تصویر گواهی سرپرستی در صورت ضرورت .

۴- تصویر گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا در پنج سال اخیر شامل : گواهی تحصیل فرزندان ، مدارک مربوط به محل تولد متقاضی یا همسر یا فرزندان ، جواز کسب شاغلان صنوف برای متقاضی یا همسر ، سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا همسر ، گواهی اشتغال به کار از دوایر دولتی برای متقاضی یا همسر ، گواهی مبنی بر پرداخت مستمری بگیران و بازنشستگان. 

۵-  تصویر سند مالکیت برای متقاضیان دارای زمین . 

 

برچسب‌ها مازندران نهضت ملی مسکن مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران نهضت ملی مسکن مسکن مازندران نهضت ملی مسکن مسکن طرح نهضت ملی مسکن متقاضی یا همسر سرپرست خانوار راه و شهرسازی واحد مسکونی سابقه سکونت برای متقاضی مسکن ملی بر اساس ثبت نام پنج سال سال سن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند از افتتاح بعضی پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر جدید سهند و تعدادی از پروژه‌های روبنایی با حضور وزیر راه و شهرسازی طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، فرهاد سعیدی صبح امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان با اشاره به هماهنگی‌های به عمل آمده توسط شرکت مادر تخصصی جهت افتتاح پروژه‌های شهر جدید سهند با حضور وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: در شهر جدید سهند ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن و شش عنوان پروژه روبنایی آماده افتتاح شده است.

وی با تشریح پروژه‌های روبنایی قابل افتتاح در شهر جدید سهند، افزود: بهره‌برداری از نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی استان، بهره برداری از مجتمع تجاری باران، کوی ویلایی گلشهر، کنارگذر جنوبی شهر جدید سهند، پروژه تکمیل نواقص پیاده‌روهای شهر سهند و همچنین آسفالت توپکای آزادراه از جمله برنامه‌های افتتاحی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با اشاره به طرح‌های آماده کلنگ‌زنی این شرکت، خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اجرایی احداث بیش از ۵۰۰۰ واحد جدید طرح نهضت ملی مسکن، عملیات اجرایی مسجد بزرگ شهر جدید سهند و چهار باب مدرسه ۱۲ کلاسه نیز طی روزهای آینده برگزار خواهد شد.

سعیدی اضافه کرد: تحویل قرارداد قطعات مسکونی طرح جوانی جمعیت و جامعه ایثارگری نیز از جمله برنامه‌های ما خواهد بود.

کد خبر 747122

دیگر خبرها

  • گره عجیب نهضت ملی مسکن
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • تایید نهایی ۵۷۲ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در اردل
  • اشتغال بیش از ۶۴ هزار نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند