Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@05:39:07 GMT

۲۲۱۲ کامیون وارداتی دست دوم ترخیص شد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۱۸۸۷

۲۲۱۲ کامیون وارداتی دست دوم ترخیص شد

ایران اکونومیست- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از ترخیص ۲۲۱۲ دستگاه کامیون دست دوم وارداتی و شماره گذاری ۹۳۸ دستگاه از آنها خبر داد.

 داریوش امانی درباره ترخیص کامیون‌های وارداتی از گمرک اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که داشته ایم و کارگروه‌های مشترکی که بین کارگروه‌های مختلف برگزار کرده ایم، روند ترخیص کامیون‌ها از گمرک افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا کنون ۲۲۱۲ دستگاه از گمرک ترخیص شده است که ۹۳۸ دستگاه آن شماره گذاری شده و مابقی در صف شماره گذاری هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: روند اجرایی دستگاه‌هایی که باید مجوزها را بدهند، تسهیل شده است. سازمان استاندارد، موضوع دریافت گواهی اسقاط، گمرک، محیط زیست و… کمک کرده اند تا بتوانیم روند بسیار سریع‌تری را برای ترخیص کامیون‌ها در پیش بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه سه جانبه ای میان وزارت نفت، راه و صمت در خصوص نوسازی ناوگان جاده‌ای از محل تولیدات خودروسازان داخلی به امضا رسیده است تا ۱۶۵ هزار ناوگان مسافری و باری از این محل نوسازی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص آمار کامیون‌های وارداتی دپو شده در گمرکات کشور گفت: بر اساس آمار گمرک ایران، ۶ هزار ناوگان تا کنون وارد گمرکات شده که ۲۲۱۲ ترخیص شده و مابقی در گمرکات در حال طی کردن فرآیند ترخیص هستند.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ترخیص کامیون‌های وارداتی، تمام اقداماتی که باید انجام می داده اند را طی کرده اند و حالا نوبت بخش خصوصی است تا اقدامات مربوط به خود را انجام دهند.

به گفته امانی، گرفتن مجوزهای مربوط به محیط زیست و آلاینده نبودن این کامیون‌ها و همچنین اقدامات در خصوص دریافت کد رهگیری از بانک‌های عامل برای ارائه ارز با منشأ خارجی از اقداماتی است که باید واردکنندگان انجام دهند تا کامیون‌ها هر چه سریعتر ترخیص شوند.

 

 مهر

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ترخیص کامیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین

محمدنوید متقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به باران سیل آسا، به توضیح جزئیات گزارش اولیه حادثه سیل و آب‌گرفتگی پرداخت و اظهار کرد: امروز سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت ماه، گزارش سیل و آب‌گرفتگی در شعب شهرستان‌های نائین، کاشان و آران و بیدگل استان اصفهان اعلام شد.

وی ادامه داد: سیل ۲ دستگاه خودروی کامیون را در شهرستان نائین با خود برد و باعث آسیب و خرابی به ۳ باب خانه در شهرستان آران و بیدگل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان افزود: تیم‌های عملیاتی در شعب نائین و آران و بیدگل، درحال امدادرسانی و امدادگران در شهرستان کاشان در حال ارزیابی اولیه آسیب وارده هستند.

کد خبر 6086901

دیگر خبرها

  • خرید دو دستگاه کامیون برای شهرداری شهرکرد
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل
  • نفت کوره قاچاق در هامون کشف شد
  • آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه
  • ۳۰ دستگاه کامیون کشنده در بورس کالا عرضه می‌شود
  • توقیف ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد