Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش در جنوب کشور و افزایش ارتفاع موج در دریای خزر هشدار داد.

به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و احتمال وقوع تگرگ امروز (۸ آذرماه) برای استان‌های هرمزگان، کرمان، جنوب و غرب سیستان و بلوچستان و سه‌شنبه (۹ آذرماه) برای استان‌های هرمزگان، کرمان، نیمه شمالی و غرب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی لغزندگی جاده‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال برخورد صاعقه و احتمال تاخیر در پروازها وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها، اجتناب از اتراق در اطراف مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، آمادگی و اقدامات دستگاه‌های اجرایی برای پیش گیری از آبگرفتگی معابر و بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری با اشاره به افزایش سرعت باد آورده است: از ظهر چهارشنبه (۱۰آذرماه) تا اوایل وقت جمعه (۱۲ آذرماه) افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی تا ۲ متر و در فراساحل تا ۳.۵ متر برای دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط احتمال آسیب رسیدن به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و نیمه‌سنگین و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی وجود دارد ونسبت به احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هشدار هواشناسی رعد و برق وزش باد شدید درياي خزر افزایش ارتفاع موج سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۲۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سفر به استان‌های جنوب شرقی اجتناب کنید

سرهنگ احمدشیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: باتوجه به اعلام سازمان هواشناسی، طی روز‌های آتی شاهد بارش‌های قابل توجهی در استان‌های جنوب شرق کشور (سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و بوشهر) خواهیم بود.

وی افزود: توصیه ما این است که هموطنان عزیز حتی المقدور از سفر‌های غیرضروری به جنوب شرق کشور اجتناب کنند و درصورت ضرورت، حتماً با کسب اطلاع از وضعیت راه‌ها اقدام به سفر کنند.

شیرانی ادامه داد: گفتنی است بنا به هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، بوشهر، بارش‌های سنگینی خواهند داشت و برای فردا این بارش‌ها برای استان‌ سیستان و بلوچستان است که احتمال آب گرفتگی معابر به‌صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل‌ها و اختلال جدی در سفر‌های بین شهری و داخل شهری را در پی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • احتمال وقوع سیل بر اثر تشدید بارش‌ها در سه استان کشور 
  • هشدار پلیس راهور؛ از سفر غیرضروری به استان های جنوب شرقی پرهیز کنید
  • هشدار قرمز؛ تداوم بارش‌های سنگین در ۵ استان
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • پلیس: از سفر به استان های جنوب شرقی اجتناب کنید
  • از سفر به استان‌های جنوب شرقی اجتناب کنید
  • پلیس: از سفر به استان‌های جنوب شرقی اجتناب کنید
  • اجتناب از سفر به استان‌های جنوب شرقی با توجه به هشدار هواشناسی
  • هشدار سازمان هواشناسی: فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه